.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 23:12:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B7 2,5tdi V6] problem z EGR i przepłwem powietrza
PostNapisane: 22.kwi.2010 05:02:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2010 04:53:08
Posty: 10
Lokalizacja: malopolska
Witam forumowiczów
Zapaliła mi się kontrolka silnika i po podłączeniu do kompa u mojego mechera okazało się że wyświetliło błąd "system recyrkulacji spalin EGR" czy jakoś tak.
Wymieniliśmy cały zawór EGR na nowy oryginalny i po przejechaniu kilku kilometrów znów zapaliła się kontrolka silnika! Po powrocie do mechera okazało się że znowu błąd EGR! Co może być przyczyną tego stanu?
Prześledziliśmy wszystkie parametry pracy silnika i okazało się że wszystko jest idealne oprócz "przepływu powietrza" który kompletnie zwariował. Momentami są to wartości dwa razy za duże!!! Czy to koniec przepływki?
Bardzo proszę o pomoc!
Z góry dziękuję i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2010 07:59:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2010 04:53:08
Posty: 10
Lokalizacja: malopolska
Na forum a-4 napisał mi ktoś żeby sprawdzić wszystkie przewody podciśnienia ael nie jestem pewien jaki to ma związek z przepływem powietrza?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2010 14:06:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Co dokładnie wymieniliście?

zawór EGR -> czyli to metalowe coś przy silniku?

czy

elektozawór nim sterujący -> elektrozawór połączony gumowym wężykiem z EGR i kabelkami z resztą elektryki auta?

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2010 15:17:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2010 04:53:08
Posty: 10
Lokalizacja: malopolska
Zawór EGR. To drugie to podobno jakiś sterownik czy coś tam kierujące samym zaworem. My wymieniliśmy zawór.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2010 15:19:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
A może trzeba było najpierw sprawdzić elektrozawór?

U mnie zaraz po sprowadzeniu było dokładnie to samo. Mechanik niepotrzebnie wymienił EGR a uszkodzony był elektrozawór.

Nie płać w ciemno (już raz to zrobiłeś)

Pożycz od kogoś ten elektrozawór. Albo zamień miejescami elektrozawór sterujący EGR z tym sterującym turbiną. Po podłączeniu VagComa/VCDS można logując w trybie Basic Settings kanał 003 silnika sprawdzić czy EGR zaczął działać <- o tym wszystkim jest info na forum, poszukaj.

Poświęć trochę czasu na przejrzenie forum a może zaoszczędzisz trochę pieniędzy :peace:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2010 15:26:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2010 04:53:08
Posty: 10
Lokalizacja: malopolska
bardzo dziękuje za podpowiedź
Myślisz że nadmiar powietrza to też od EGRa?
dzisiaj mamy sprawdzić przepływke, mechanik zamówił nową i w razie czego może zwrócić, powiem mu żeby zamówił ten elektrozawór


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2010 15:37:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Wymienia na pałę w nadziei że trafi przyczynę .... :(

I jeśli się okaże, że przyczyną był elektrozawór niech odda pieniądze za niepotrzebnie wymieniony EGR :diabel:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2010 15:40:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2010 04:53:08
Posty: 10
Lokalizacja: malopolska
możesz mi przybliżyć jakoś jak to zrobić? nie znam sie na tym a nie wiem czy mój mecher będzie zorientowany o co mi chodzi.
Z góry bardzo dziekuję za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2010 18:40:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Jak podmienić N18 i N75 masz opisane na forum. Jak zrobić logi i jak je interpretować też

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2010 19:03:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2010 04:53:08
Posty: 10
Lokalizacja: malopolska
kupiłem sobie kabel kkl i zainstalowałem Poskiego Vaga 4.9
pokazuje mi błąd nr" 560 System recyrkulacji spalin-zawór EGR błąd sporadyczny"
Prosze mi podpowiedzieć jak dokonać dokładniejszej diagnozy programem "Polski VAG 4,9"?
z góry dziękuję za wyrozumiałość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2010 08:28:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2010 04:53:08
Posty: 10
Lokalizacja: malopolska
bardzo proszę o podpowiedź. Nie che czegoś popsuć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2010 10:21:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Masz już odpowiedź w tym wątku:

* N18
* wężyki łączące N18 z EGR

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2010 19:43:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2010 04:53:08
Posty: 10
Lokalizacja: malopolska
Jeśli chodzi o gumowy przewód wychądzący od góry EGRa to sprawdzałem i jest jak nowy. Nie ma w nim nawet najmniejszego brudu.

Widze że pozostał mi chyba tylko serwis Audi.
Mój mecher nie ma pojęcia za co się złapać, ja myślałem że jakieś konkretne informacje uzyskam na forum.
Ciekawe czy serwis jest w stanie precyzyjnie zdjagnozować usterkę?
pozdrawiam kolegów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2010 20:03:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Ręce opadają .... :/

Skoro sprawdziłeś wężyki to WYMIEŃ N18 :!!:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2010 20:17:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zainstaluj VAG-Com'a 311.2, a następnie zaloguj 003 Basic Settings [na forum jest napisane jak - vide topic o diagnostyce].
log wklej na forum.

...i zmień mechanika, gdyż nie potrafi on zrobić podstawowej rzeczy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: