Cytuj:
Zasadnicza różnica między 0W a 5W jest taka, że pierwszy staje się zbyt gęsty w temperaturach -35*C - -30*C, a drugi w przedziale -25*C - -30*C.
no nie do konca
biora olej, temp 0 stopni, wlewaja do naczynia z dziurka i mierza czas wyplyniecia. Oleje wyplywajace w czasie ponizej 5s okresla sie jako 0W w 5s =>5W itd.
Zachowanie w 0 nie musi sie przekladac na zachowanie w nizszych temo
Zeby nie byc goloslownym
http://www.dexol.pl/katalogi/1c.htm
CASTROL FORMULA RS 10W-60
temp. płynięcia (Pour Point): -57°C
=> budzetowy syntetyk castrola
CASTROL GTX MAGNATEC 5W - 40
Temp. płynięcia (Pour Point): -45°C
=> drozszy 0W40
CASTROL FORMULA RS 0W-40
Temp. płynięcia (Pour Point): -63°C
Pewnie widziales tabelke klasyfikacji API i tam wpisywali zakres temp pracy dla xWy... tyle, ze to takie tralala blondynowo-marketingowe bo liczbe przed W okresla sie na podstawie zachowania oleju w temp 0 a po W w temp chyba 100 stopni (ma to sie niejak do klimatu:) ).
CENA:
w intercarsie jest 4l 5w40 edge TD 505.01 (wg opakowania producenta tez spelnia 505.00) za 158 zyla
max rabat pewnie jaki jest mozliwy do uzyskania przy zalozeniu, ze ktos harytatywnie sprzedaje to ze 30% => okolo 112brutto u SUPER TANIEGO sprzedawcy ("pro bono"?)
Na allegro z faktura vat juz okolo 95 pln.
Na allegro
NAJTANSZY LOTOS 5W40 traffic turbo diesel to 105 pln - lotos drozszy od castrola?
Pozdrawiam,
Przemek