.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 23:07:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: (1.9 TDI AFN - Passat) Problem z autkiem - nowe logi
PostNapisane: 14.maja.2010 07:15:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Witam.
Mam problem z autkiem (Passat 1999 z serduchem AFN).
Od tygodnia zacząłem mieć problemy z autkiem. Odczuwałem minimalny spadek ciągu po ok 2500obr i wznowienie przy 3000.
Kolega przeczyścił mi przxepływkę (i to był błąd)- przepływka padła.
Zakupiłem nową z IC . orginalną Boscha.

Pow wymianie przepływki na nową, nie jestem zadowolony.
Mam podejżenia że nowa nie znaczy że sprawna.

Mam wrażenie że teraz mam "przerwę w ciągu" od ok 2200obr/min.
Dodatkowo przyspieszenie na 5 biegu (porównywałem do stanu żeczy z przed kilku miesięcy) Wzrosło o kilka sekund.

Podaje logi. Większość na 3 biegu.

Log (20 - 003)
Log (21 - 008)
Log (22 - 006,002)
Log (23 - 003,008,010)
Log (24 - 011)
Log (25 - 003)

Sprawa jest pilna gdyż w grę wchodzi zwrot przepływki i zamówienie nowej.
Ps.Temat poruszam nie tylko na tym forum bo jak już wspomniałem sprawa jest dosyć pilna więc mam nadzieje, że nikt nie będzie miał mi za złe, że w kilku miejscach (forach) poruszam ten sam temat.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Ostatnio edytowano 25.cze.2010 10:35:15 przez Rafaello, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2010 07:26:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nikt Ci nie zwróci kasy, bo lmm jest sprawny.
Czy zanim wpadliście na genialny pomysł i zniszczyliście stary lmm zmieniliście filtr powietrza ?
Czy katalizator jeszcze siedzi w twoim autku ?
Autku brakuje tlenu, być może przez filtr lub turbullum które już słabnie ...
Poza tym każdą grupę logujemy niezależnie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2010 08:36:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Z tego co się orientuję to kat jeszcze siedzi w autku. Ale jak go kupiłem to na forum passata zamieściłem logi
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=63140
i dostałem odpowiedź że dynamika gazów jest OK - a minęło kilka miesięcy zaledwie więc zakładam a właściwie mam nadzieję że jest OK.

A logi robiłem oddzielnie dla każdej grupy z wyjątkiem logu 22 i 23.
Czyli jak mniemam najważniejsze grupy 3,8,11 są oddzielnie.

Oceniając przepływkę skupiłem się na różnicach w grupie 3 i 8 i stąd te podejżenia odnośnie przepływki.

kolumna MAF (actual) - zazwyczaj jest niższa niż MAF (specified) - włąściwie tak jakby falowało raz wzrasta , raz opada

grupa 8 czyli z tego co kojarze kolumna 4 (ogr.dymienia) ma być zawsze większa niż 3 (ogr.obr) . A można powiedzieć że w przedziale 1500-1700 oraz 2000-2300 jest niższa

Wiem że analiza logów to nie tylko porównywanie cyferek dlatego się radzę bardziej doświadczonych.
Odnośnie filtra powietrza to to wymieniany był bodajże we wrześniu czyli jakieś 7000 km temu. Z oględzin wynikało że jest OK.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2010 10:32:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Nie wiem czy wykonując log 011 [wcisnąes pedal opór?] jezeli tak, to turbullum jak Basket pisze kuca...

Widać na logu 011, że 2,0mbar osiągasz dopiero przy 2rpm (czyli na oko b.powoli osiaga, widzialem mniejsze dziury, szybciej zbierajace T od 1 do 1,9mbar w tym zakresie ) wartość utrzymuje sie tak do 2,6rpm potem wahanie lekkie i znowu 1,9 mbar... a po osiągnięciu 4rpm juz powinna zbijać tylko w dół, co widać u Ciebie, że raczej tego nie robi...
Może nie trzyma cisnienia w 100%, może (geometria) ...
lmm daje norme, dawki w normie.

BTW; widzę że Spanky zrobił porządek na forum passka :diabel: :peace:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Ostatnio edytowano 14.maja.2010 10:45:15 przez grejf, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2010 10:45:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Nic nie widze złego w tych logach.
Zarówno przeplywomierz jak i turbina (regulacja cisnienia doladowania) pracuja poprawnie.
Wywal katalizator i powtorz logi dynamiczne. Kazdy oddzielnie na 3 biegu.
011,010,008 i 003.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2010 10:57:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Przemik tak na oko tak, ale w AFNie taxi robilem niespełna 2 tyg temu logi T i miał wartość 1,6(z hakiem)mbar przy 1,7rpm juz.

Co widać u kolegi ma

1,6 rpm = 1,2mbar ;) turbolage
Co nie wylkucza kata oczywiście.

Aha po to jest zmienna geomeria, zeby zbierała mocniej z doł z zakresu a odpuszczala po uzyskaniu max mbar z "zadania".

Edit: 011 z przed 10 miesięcy wyglądały u niego tak http://vaglog.rtnet.pl/r_afaello_2059.html :)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Ostatnio edytowano 14.maja.2010 11:20:19 przez grejf, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2010 11:20:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Cytuj:
Nie wiem czy wykonując log 011 [wcisnąes pedal opór?]

Podczas pomiarów pedał jak cegła w podłogę.

Czyli poszukiwania kierowąć w stronę podciśnień, geometrii, szczelności i kata?
Jeżdżę raczej dynamicznie (nie szybko ale lubię podkręcić autko na obrotach) wiec myślę, że o zapieczenie nie muszę się martwić - chociaż wszystko możliwe.

Cytuj:
Może nie trzyma cisnienia w 100%,

Jak mogę to sprawdzić?

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2010 11:21:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zacznij od kata... i powtorz logi...
Amen

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2010 11:24:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Zdecydowanie. Kat, najprostszy sposób, jesli poczujesz "żywsza dynamikę, bez wahań" nie wybebeszasz T jak i zł. Jak nie wymieniałes filtra paliwa to mozesz od razu.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2010 12:33:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2009 21:17:43
Posty: 7
Lokalizacja: Poznań/Jarocin
To ja się podłączę: kat jest tylko jeden od razu przy turbinie, czy gdzieś dalej jeszcze pod podwoziem ? Ja mam 2,5TDi AKE i o ten model pytam.
Czy do wymontowania kata potrzeba kanału, bo o ile odłączenie go od turbiny (o ile to kat od razu za turbulum) jest proste to zeby go wyjąć go juz trzeba gimnastyki ?

_________________
A6 C5 2,5TDI r2001 Avant ośka TiPtronic AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2010 13:25:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Rafaello napisał(a):
Odnośnie filtra powietrza to to wymieniany był bodajże we wrześniu czyli jakieś 7000 km temu. Z oględzin wynikało że jest OK.

Po takim przebiegu filtr powietrza może wyglądać jak szmata ... tym bardziej po takiej zimie ...
Zmieniaj filtr na markowy i loguj ponownie. Z logów nie wynika nic złego , ale rewelacji nie ma.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2010 13:56:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Baskecior napisał(a):
Rafaello napisał(a):
Odnośnie filtra powietrza to to wymieniany był bodajże we wrześniu czyli jakieś 7000 km temu. Z oględzin wynikało że jest OK.

Po takim przebiegu filtr powietrza może wyglądać jak szmata ... tym bardziej po takiej zimie ...
Zmieniaj filtr na markowy i loguj ponownie. Z logów nie wynika nic złego , ale rewelacji nie ma.

OK.
Więc tak obieram plan -
1. zajmę się filtrem (mam nadzieję że w mojej miejscowości dostanę Knechta od ręki bo filtrona mam teraz i należałoby sprawdzić coś innego)
2. logi - tu zwrócę uwagę na to jak szybko wstaje turbo (kanał 11)
3. Przegonię autko intensywniej niż zwykle - może przedmucha siękat - ale nie sądze
4. Wizyta u mechanika - kat, sprawdzenie kondycji vacpompy i szczelności mieszka turbosprężarki (sugerowanop mi to na innym forum)
5. Potem logi - 0,3,8,10,11

Jeśli brak logiki w moim planie albo zabieram się od d..y strony to mnie sprostujcie.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2010 12:12:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Logi po wymianie filtra:
Log (0 - 010)
Log (1 - 008)
Log (2 - 003)
Log (3 - 011)
wg mnie zmiany są właściwie w gr 3. Ale turbo dalej późno wstaje.

Następne logi będą po wizycie u mechanika.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2010 12:28:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Śliczny, zdrowy AFN. Jak zwykle filtr powietrza okazał się kluczem.
Jeśli autko muli w twoim odczuciu szukaj przyczyny już gdzieś indziej (katalizator, zapchane doloty sadzą etc.)
Przepływka i turbullum sa ok. Turbo wstaje jak należy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2010 12:33:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Rafaello

Cytuj:
wg mnie zmiany są właściwie w gr 3. Ale turbo dalej późno wstaje.

Teraz wstaje Ok.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2010 17:04:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
jest dobrze ... nie szukajcie dziury w doopie .... choc masa pwoetrza troszke niska ale nie ma tragedi ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2010 19:10:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2007 10:03:31
Posty: 97
Lokalizacja: Beskid Śląski
spanky napisał(a):
jest dobrze ... nie szukajcie dziury w doopie .... choc masa pwoetrza troszke niska ale nie ma tragedi ...



Wg mnie jakby ta przepływka namierzyła jeszcze stówke byłoby jeszcze lepiej. :D

_________________
A6 C5 AVANT AVF

Black Machine


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2010 19:38:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
rekin200773 napisał(a):
spanky napisał(a):
jest dobrze ... nie szukajcie dziury w doopie .... choc masa pwoetrza troszke niska ale nie ma tragedi ...



Wg mnie jakby ta przepływka namierzyła jeszcze stówke byłoby jeszcze lepiej. :D

Wszystko jest w idealnym porządku.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2010 06:19:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Baskecior napisał(a):
Śliczny, zdrowy AFN. Jak zwykle filtr powietrza okazał się kluczem.
Jeśli autko muli w twoim odczuciu szukaj przyczyny już gdzieś indziej (katalizator, zapchane doloty sadzą etc.)
Przepływka i turbullum sa ok. Turbo wstaje jak należy.

Tak jak piszesz. Subiektywnie dalej czuje "zamuła" przy ok 2200obr/min.



Przed zmianą filtra:
grejf napisał(a):
1,6 rpm = 1,2mbar Wink turbolage
Co nie wylkucza kata oczywiście.


grejf napisał(a):
Edit: 011 z przed 10 miesięcy wyglądały u niego tak http://vaglog.rtnet.pl/r_afaello_2059.html Smile

Czyli: 1,6rpm = ok 1,6mbar

Po zmianie filtra -( 11) - ok 1,2 - 1,3mbar
Czyli wg mnie bez zmian i stąd spostrzeżenia (poza dupohamownią) że nie jest dobrze i turbo późno wstaje.

Później
grejf napisał(a):
Teraz wstaje Ok.

Więc chyba wogle nie łapie o co chodzi.
Na wycięcie kata i tak planuję pojechać (przy okazji plecionka) ale wyjaśnijcie mi proszę skąd zdanie że już jest Ok? W której grupie to widać?

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2010 06:57:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Chopie, albo zadajesz pytanie i czekasz aż ktoś kto się zna udzieli odpowiedzi, albo sam sobie zadajesz pytania i odpowiadasz.
Ja widzę różnicę przed i po zmianie filtra , zarówno w 003 jak i 011. To, że dupohamownia mierzy jak mierzy to już zasługa twoich odczuć, seryjnego auta, być może przytkanego kata, słabnącej pompy lub czort wie czego jeszcze.
Z logów wynika że osprzęt jest zdrów, ale jeśli chcesz mieć 100% pewności - jedź na hamownię MAHA i dostaniesz odpowiedź w formie wykresu.
To najpewniejsza metoda.
Jeśli na hamowni wyjdzie seria (jestem pewny , że tak) solucją na brak ciśnień na kręgosłupie jest chiptuning.
Wcześniej do zmiany filtr paliwa, olej + filtr oleju.
Nie ty pierwszy i nie ostatni , któremu brakuje Nm w seryjnym dieselku.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: