miałem to samo B4 1,9 TDI 1z i znam pareinnych samochodów z tą dolegliwością w zadnym sprawa nie została wyjasniona , po rozgrzaniu silnika problem znikał , miałem podłączony czujnik ciśnienia oleju i ciśnienie było na zimnym bardzo wysokie - nienaturalnie wysokie - był pomysł ze pompa olejowa nie domaga wiec została zmieniona na nowa ale problem pozostał , wiec rozbierałem cały motor i czyściłem kanały olejowe , na krótko pomogło - w diagtroniku po logowaniu statyczny i dynamicznym nic nie wykazało powiedzieli ze auto igła wiec musiałem sie do tego przyzwyczić i zrobiłem jeszcze do momentu sprzedazy z tą dolegliwościa 120 tys km i ... padł motor ale
ale to od paliwa na którym jezdziłem - olej ciązki - co było wkalkulowane w ryzykko - po zmianie motorowni czyli samego dołu problem bezpowrotnie ustyąpił - uwaząm ze przyczyną awariii są zatykające sie kanały olejowe -ale oczywiście posłuchaj kolegów i zapodaj pełne Vagowanie auta moze u ciebie bedzie co innego tym bardziej ze motor inny