.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 23:12:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: (1,9Tdi Audi A6 C4 - 1Z ) Siwy dym
PostNapisane: 23.maja.2010 19:38:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 09:50:15
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
Witam,
Dzisiiaj turbina (ładnie powiedziawszy) się zepsuła.
Silnik wyłączyłem (dokładnie kluczyk w kieszeni), a on palił nadal, obroty wysokie
dochodziły do 4000. Z rury wydechowej tyle dymu, że zablokowałem cały
ruch ( ze 40 samochodów stało , a zasłona wysokości 50 m.)
W końcu zadusiłem ten silnik . - Horror co nie !!
Jutro będę próbował reanimować w związku ztym mam pytania :

Czy przy takim opisie mam spodziewać się więcej uszkodzeń niż turbina ?
Co z silnikiem , czy się przegrzał ? Temperatura wody była w normie.
Jak się najlepiej zabrać za naprawę ? - od czego zacząć ?
Ewentualne sugestie odnośnie napraw, koszty jakieś specjalistyczne zakłady ?

Za wszelkie uwagi będę zobowiązany i dziękuję
RG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2010 20:10:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Doszło do tzw. samozapłonu - silnik pracował na oleju silnikowym napompowanym przez turbinę. Takie przypadki przeważnie spotykają uzytkowników Renault'ów i Peugeot;ów, ale o takim przypadku w AUDI nie słyszałem. Poszukaj na Googlach - pewnie jest troche o tym.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (1,9Tdi Audi A6 C4 - 1Z ) Siwy dym
PostNapisane: 23.maja.2010 20:15:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.kwi.2006 15:44:45
Posty: 126
Lokalizacja: Wroclaw
wappen napisał(a):
Witam,
Dzisiiaj turbina (ładnie powiedziawszy) się zepsuła.
Silnik wyłączyłem (dokładnie kluczyk w kieszeni), a on palił nadal, obroty wysokie
dochodziły do 4000. Z rury wydechowej tyle dymu, że zablokowałem cały
ruch ( ze 40 samochodów stało , a zasłona wysokości 50 m.)
W końcu zadusiłem ten silnik . - Horror co nie !!
Jutro będę próbował reanimować w związku ztym mam pytania :

Czy przy takim opisie mam spodziewać się więcej uszkodzeń niż turbina ?
Co z silnikiem , czy się przegrzał ? Temperatura wody była w normie.
Jak się najlepiej zabrać za naprawę ? - od czego zacząć ?
Ewentualne sugestie odnośnie napraw, koszty jakieś specjalistyczne zakłady ?

Za wszelkie uwagi będę zobowiązany i dziękujęRG


Turbo musisz zdemontować i albo regenerowac albo kupic drugie pozatym ja bym odkrecil swiece żarowe i pokrecil rozrusznikiem ponieważ w motorze moze zalegac niespalony olej pozatym olej i filtr do wymiany

_________________
A6 C4 AEL 1996 jest
Seat Cordoba SE 1999 jest
BMW E46 2000r jest
B3 '1991 1,8 S - SPRZEDANE
Opel Vectra A Diamond Edition - SPRZEDANE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2010 22:34:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Jeśli zdązyłeś go zdławić przed wyssaniem całego oleju z miski, to silnik raczej będzie OK.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: "siwy dym"
PostNapisane: 29.maja.2010 21:48:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 09:50:15
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
Witam,
Dzięki za posty i porady do których się zastosowałem. Sytuacja opanowana. Silnik OK.
Olej z miski olejowej był wyssany prawie do końca.
Najwiecej go było w Intercoolerze ok. 2l (może mniej). Pierścienie OK.
Kompresja w normie. Panewki zdaje się też, przynajmniej tak twierdzi mechanik.
Turbinka regenerowana - cały środek wymieniony (ładnie gwiżdże).
Samochód trochę dymił po odpaleniu, bo wiadomo tego oleju nie usunie się całkowicie i musi się wypalić.
Przyczyną urwania wirnika turbinki Z15 nr 028145701T bylo według specjalisty
zassanie czegoś (twardego) z chłodnicy powietrza. Ja jednak myślę, że była już
wystarczająco stara i po przejściach (puszczała olej i wielokrotnie pękał ze starości przewód gumowy pomiędzy turbiną a IC).

Na tym kończę ten post. O kosztach nie będę wspominał.
Pozdrawiam
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2010 23:56:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Twoja turbina nie powinna gwizdać po regeneracji, puki masz gwarancje to wymieniaj jak najszybciej. Gwizdanie to nie jest zdrowy objaw.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2010 23:37:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2010 21:12:58
Posty: 18
Lokalizacja: Sierakowo
Albo nieszczelny dolot, albo turbinki nie wyważyli odpowiednio . Ale raczej to drugie wątpię nawet że kolo co ją składał miał sprzęt do tego. Teraz dorzuć opornik na pompę bo turbiny i tak nie szkoda zobaczysz co twoje 1Z potrafi.

_________________
Mobile CB: Midland ALAN 48+ Multi, Sirio Super Carbonium 27
Audio: /////ALPINE IDA-X300 , Alpine SPE 162, Clarion SRE-1021R , dopała BOSS AUDIO AMP-1000n , Sub Magnat Shockwave 1000
Navi: Garmin MobileXT + SkyTraq Venus 6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2010 13:26:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Piasa-100 napisał(a):
Albo nieszczelny dolot, albo turbinki nie wyważyli odpowiednio . Ale raczej to drugie wątpię nawet że kolo co ją składał miał sprzęt do tego. Teraz dorzuć opornik na pompę bo turbiny i tak nie szkoda zobaczysz co twoje 1Z potrafi.


Opornik to sobie sam załóż na głowę... Druciarzu :!!:

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: