.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 22:55:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A100 C4 2,5TDI AAT] Elektrozawór, EGR, turbina
PostNapisane: 26.maja.2010 19:36:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Witam,
Około 4-5 miesięcy (tak mi się wydaje) temu odpięta była wtyczka od elektrozaworu, leżała obok - na zdjęciu już wpięta, zaznaczona na czerowo.
Doczytałem się, że jest to elektrozawór sterujący podciśnieniem dla EGR. W tym czasie zauważyłem także, że turbina powyżej 2.200 obr/min zachowuje się głośno (połączenie wycia i gwizdania).

Przypuszczam, że wtyczki nie wpiął mechanik pod koniec stycznia - wtedy zauważyłem, że silnik głośniej pracuje i jest słabszy (głównie czuć to było do 1800 obr/min). Po wpięciu wtyczki lepiej przyspiesza, ciszej i równiej pracuje.

Zastanawiam się jakie są konsekwencje jazdy bez tej wtyczki (przejechałem ponad 1000 km - około 700km na trasie i resztę po mieście).

Ktoś może mi napisać co sprawdzić, co przeczyścić i jak przywrócić cichą pracę sprężarki?

Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/56d476f0db07f334.html

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2010 08:29:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Konsekwencji zadnych. Ja bym nic nie robil.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2010 08:34:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Może się mylę, ale wydaje mi się, że zawór EGR w tym czasie puszczał cały czas spaliny do kolektora dolotowego.
Warto coś rozbierać i czyścić, czy może samo się przeczyści?

Chciałbym, aby turbina znów pracowała cicho. Czy to samo wróci, czy trzeba jej pomóc?
Może wystarczy trochę pogonić autko po autostradzie, czy lepiej delikatnie się obchodzić przez jakiś czas?

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: