.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 22:55:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6C5 2,5TDI] logi - czy kat wtrysku zostal ustawiony OK?
PostNapisane: 27.maja.2010 22:18:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
witam i proszę o opinię i pomoc
po analizie logów na forum i za radą kolegów pojechałem ustawić kąt wtrysku pompy. Odebrałem auto i już kilka razy włączył mi sie tryb awaryjny tiptronica, wcześniej tego nie było więc podejrzewam,ze regulacja raczej nie wyszła dobrze.

oto odczyty błędów ze skrzyni i silnika;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b86 ... d2b2a.html

Czytałem kilka postów na ten temat ale zanim pojadę z awanturą do majstra prosze kolegów o analize logów.
Czy ten kąt faktycznie został zrobiony jak należy?
O ile zrozumiałem to w grupie 004 wysterowanie pompy musi byc poniej 100%. A u mnie nie jest.
Bardzo prosze o pomoc bo nie chcę żeby mnie mechanik zbył byle tekstem na który nie będę miał argumentu.
poniżej logi 004 004bs, w obu rysunkach po lewej stronie są logi zrobione przed regulacją po prawej po.

004:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/490 ... 5bba0.html

004BS:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2c3 ... 4b61b.html

dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2010 23:05:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.gru.2008 17:16:29
Posty: 26
Lokalizacja: Lowestoft/UK
Nie jestem super specjalistą ale gdy zobaczyłem te logi nasuwa mi się jedno. Kat wstrysku sądzac po nagłówkach w kolumnach jest po stronie BTDC a powinienie byc ATDC a dokładnie 2 ATDC -/+ 2. W 004 kat u ciebie powinien byc 1.8 ATDC a jest ~ 0.7 BTDC. Nastawnik pompy chce za wszelka cenę uzuskac go,stad wysterowanie 100% w ostaniej kolumnie. Co do 004BS to samo przed regulacja ~0.5 ATDC a po regulacji 2.2 BTDC. Moze mechanikowi pomyliło sie w która strone ma przekrecic koło pompy zeby uzyskac 2 ATDC :diabel: Abo wiedział ze dzwoni bija tylko nie wiedział w którym kościele stad kąt po przeciwnej stronie- BTDC :peace: Wydrkuj to i pokaż mu. http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf Moze sie kapnie ze strzelił gafe i ustawił kąt wtrysku po przeciwnej stronie :D

_________________
A6 C5 AFB TDI POWER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2010 07:42:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
Chyba nie rozumiem:
kabanix napisał(a):
W 004 kat u ciebie powinien byc 1.8 ATDC a jest ~ 0.7 BTDC. Nastawnik pompy chce za wszelka cenę uzuskac go,stad wysterowanie 100% w ostaniej kolumnie.

przeciez po regulacji (prawa strona) jest 2,2 BTDC ??

No i widzę, że chyba troche skopałem te jpg-i. Przy przenoszeniu kolumn w excelu chyba pomiesząły sie nagłowki kolumn, bo powinny przecież być identyczne po stronie PRZED i PO.

dla grupy 004
pięć kolumn PO LEWEJ to logi PRZED regulacją
pięć kolumn PO PRAWEJ to logi Po regulacjI

dla grup 004BS:
cztery kolumny PO LEWEJ to logi PRZED regulacją
cztery kolumny PO PRAWEJ to logi Po regulacji

Może i niepotrzebnie zamieściłem wszystko ale chciłem pokazać historię ptrzypadku.

Pozdrawiam i ponawiam prośbę o analizę i rady


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2010 09:00:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
zmień mechanika :D

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2010 09:42:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
dzieki ale na takie rady nie trzeba forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2010 10:00:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.gru.2008 17:16:29
Posty: 26
Lokalizacja: Lowestoft/UK
kkominek napisał(a):
Chyba nie rozumiem:
kabanix napisał(a):
W 004 kat u ciebie powinien byc 1.8 ATDC a jest ~ 0.7 BTDC. Nastawnik pompy chce za wszelka cenę uzuskac go,stad wysterowanie 100% w ostaniej kolumnie.

przeciez po regulacji (prawa strona) jest 2,2 BTDC ??

No i widzę, że chyba troche skopałem te jpg-i. Przy przenoszeniu kolumn w excelu chyba pomiesząły sie nagłowki kolumn, bo powinny przecież być identyczne po stronie PRZED i PO.

dla grupy 004
pięć kolumn PO LEWEJ to logi PRZED regulacją
pięć kolumn PO PRAWEJ to logi Po regulacjI

dla grup 004BS:
cztery kolumny PO LEWEJ to logi PRZED regulacją
cztery kolumny PO PRAWEJ to logi Po regulacji

Może i niepotrzebnie zamieściłem wszystko ale chciłem pokazać historię ptrzypadku.

Pozdrawiam i ponawiam prośbę o analizę i rady


Ja zawsze wrzucam logi tu http://vaglog.rtnet.pl , musisz sie zarejestrowac. Wrzucasz logi prosto z katalogu logs :peace: To co widzisz w 0004 BS to kat który ten pseudo mechanik ustawił ;) A w 004 masz kat wymagany(czyli to co chce sterownikw danej chwili) vs kat rzeczywisty osiagnięty przez pompe. U ciebie rzeczywisty jest ~0.7 BDTC poniewaz kat w BS jest poza zakresem i nastawnik nigdy nie osiagnie 2 ATDC. Nie ma takiej opcji. Jedz do niego i nie partacz ustawia od nowa tak jak byc powinno.

_________________
A6 C5 AFB TDI POWER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2010 10:06:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
kkominek napisał(a):
dzieki ale na takie rady nie trzeba forum


Wiesz teraz, że to dobra rada od forum. ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2010 11:26:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
grejf napisał(a):
kkominek napisał(a):
dzieki ale na takie rady nie trzeba forum


Wiesz teraz, że to dobra rada od forum. ;)


Rada oczywista tylko gdzie tego drugiego szukać, może być jeszcze gorszy.

Co do kata. Czy niemozliwośc wysterowania poniżej 100% nie wynka z błędów przy wymianie rozrządu? Kiedyś, zanim pojechałem do regulacji dostałem taką opinię na tym forum. I co za tym idzie czy da się teraz pompe tak po prostu doregulować czy to raczej grubsza robota (ponowne zdejmowanie i zakładanie pasków) ? Paski wymieniał poprzedni własciciel więc nie wiem u jakiego "fachowca".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2010 21:30:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
poprawiłem logi bo narobiłem zamieszania:

http://vaglog.rtnet.pl/awiator_13620.html
http://vaglog.rtnet.pl/awiator_13625.html

prosba jak wyżej bo czas leci a tu cisza
pozdrawiam wszystkich życzliwych


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2010 00:39:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jest zle bo kat zadany jest po strone ATDC a faktyczny w BTDC (przygladnij sie 004S - kolumny sa tak jasno opisane ze sie pokapujesz)
Generalnie jest wystarczajaco dobrze jezeli na tzw LATE (skrajne ustawienie kata wtrysku - widzisz to w 004BS) jest w przedziale 0-4ATDC (u Ciebie jest BTDC)
Idelanie jest wtedy jak kat na LATE jest w przedziale takim <wartosc_zadana_004S>-4ATDC (wtedy wysterowanie bedzie < 100, inaczej bedzie 100 ale gdy jest po ATDC jest formalnie poprawnie)
Ten kto ustawial kat wtrysku to mechanik starek generacji, ktory nie wszedl w temat diagnostyki i ustawia np na sluch lub to zwyczajny ignorant... tak czy siak zadanie go przeroslo
Nie trzeba sciagac przodu
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2010 22:36:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak jak napisał Przemek.

kąt jest źle ustawiony.
VC > 004BS > ma być 2*ATDC [+/-2*] na Late.
Ty masz kąt po złej stronie [ustawiała to osoba, która nie miała o tym pojęcia albo nie ustawiała w ogóle i nie zastosowała blokad podczas wymiany rozrządu].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2010 21:11:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
dzięki Koledzy za opis, teraz tabelki będą jaśniejsze.

Mechanika polecił mi kolega bo dobrze mu serwisuje 1,9 tdi, a tu masz babo placek!

Rozrząd zmieniany był u poprzedniego właściciela, podobno z użyciem blokad. Po kupieniu auta zrobiłem logi. Na forum usłyszałem, że nie jest najgorzej ( było Late 0,2*ATDC i 100,2% ) ale w 004S było 0,6*BTDC i 100,2% więc należy to poprawić. No i pojechałem ustawiać pompę. Fachura jak widać pokręcił sobie pompą w złą stronę i wynik już znacie, jest gorzej niż było.
Dodam tylko, że auto suma sumarum jeżdzi dużo lepiej bo walnięta była przepływka i mam nową a i termostat sobie wymieniłem bo był otwarty na amen.

Pytanie: co jeżeli poprzedni właściciel robiąc rozrząd żle użył blokad. Czy wlaściwa regulacja pompy załatwi sprawę czy może się okazać, że wyregulować się nie da i trzeba znowu ściągać paski? Logika mi podpowiada, że blokady służą do tego, żeby po zmianie rozrządu nie trzeba było właśnie ustawiać pompy. Dobrze myślę?
Proszę kolegów o odpowiedź i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2010 13:01:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ogólnie rzecz biorąc, blokady są po to, by nie uszkodzić silnika. są jednak i tacy, którzy używają kredek wierząc w to, że graficzna wizualizacja będzie wystarczająca do tego, by nie przestawić rozrządu.

jeżeli nie zastosowano blokad, a silnik żyje, to wystarczy ustawić kąt wtrysku [niemalże zawsze można go ustawić prawidłowo].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2010 22:34:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
No to ulga bo silnik zyje!
Jutro jadę na poprawkę kąta, będę patrzył mechanikowi na ręce i próbował mu coś podpowiadać, zobaczymy. A jak zbytnio będzie partolił to zwijam majdan i sam sobie ustawię.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2010 23:27:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
na Twoim miejscu ustawiłbym to samodzielnie [odpinasz osłonę i masz 3 śruby do poluzowania] - instrukcja jest w topiku o diagnostyce [nawet jest napisane, w którą stronę kręcić].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2010 08:30:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
I chetnie bym tak zrobił chociaż ale nie mam klucza tego z otworem na imbus do regulacji paska. Możliwe , że wcale nie nie będzie potrzebny. Reszta to pikus.
Na razie dam facetowi sznase. Może gość popełnił błąd w sztuce? Może się spieszył? Może ...? Zaraz do niego jadę. A może poprostu go czegoś nauczę. Nie chcę faceta skreślać bo resztę zrobił dobrze i jeszcze pewnie z niego skorzystam. Lubie dłubac sam ale nie mam warunków do grubszej roboty - np. kanału, a narzedzia musze wozić ze sobą itp. Jak coś zaczynam robić to musze skończyć przed nocą bo cały majdan muszę zwijać a to jest mocno kłopotliwe. Na 100% zabiore sie lada moment za odmę. Sam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2010 13:42:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
No i byłem i poległem !

Mechanik mnie znokautował dwoma komputerami:
pierwszy podłączył swój specjalny, serwisowy, nie wiem jak się nazywa i pokazał mi odczyty. Na ekranie widniał kąt wymagany 2,2^ > VT i niemal taki sam wykonany przez pompę tylko z przeciwnie skierowanym znakiem wiekszości 2,2^ < VT (ptaszkiem ^ oznaczyłem małe kółeczko, chyba symbol stopnia. Znaki wiekszości też mogły byc odwrotnie ale na pewno były przeciwne. Literek VT nie jestem pewien, mogły byc inne, zapomniało mi się)

Drugiego wyjął VAGA , ale nie w laptopie tylko urządzenie. I tu też widniało wymagany kat 2,2^n.OT i wykonany kat kat 2,2^n.OT.

Miałem swoje wydruki ale argumentów mi brakło, Broniłem się , że watrości mogą być identyczne ale są po róznych stronach "0" (ATDC i BTDC). On na to, że VAG w laptopie głupoty pokazuje i tyle.

Zastanawiają mnie te przeciwne znaki większości, są podejrzane.

No i usłyszałem jeszcze coś.
Patrząc na wyświetalcz VAGA widac było, że kąt zadany jest cały czas taki sam a wykonany czasem przeskoczy o 0,2. Tak samo jak dodać gazu, zadany szybko sie zmieniał a wykonany duzo wolniej, jakby nie nadążal. usłyszałem, że w pompie przyciera się najpewniej jakiś zaworek i pompa lada co padnie ??? !!!

Reaumując mam dwa pytania:
Czy to prawda, że pompa zapowiada bliską smierć?
Czy to prawda, że VAG w laptopi może pokazywać aż takie zmyłki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2010 14:07:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
Mechanik mnie znokautował dwoma komputerami:
Na ekranie widniał kąt wymagany 2,2^ > VT i niemal taki sam wykonany przez pompę tylko z przeciwnie skierowanym znakiem wiekszości 2,2^ < VT
Drugiego wyjął VAGA , ale nie w laptopie tylko urządzenie. I tu też widniało wymagany kat 2,2^n.OT i wykonany kat kat 2,2^n.OT.

w starym VAGCOMie kat nie byl pokazywany jako wartosc dodatnie ze strona tylko jezeli minus to ATDC a jak BTDC to z plusem. Kolejna konwencja to
n.OT = (jak sadze n od niemieckiego "nach" czyli po) ATDC = wartosci z minusem (w starum vagcomie jezeli minus to ATDC)
v.oT = (jak sadze v od niemieckiego "vor" przyli przed) BTDC = wartosci z plusem

Dales d... ze nie zrobiles zdjecia tego co widziales i tyle.
Dasz glowe pod topor, ze nie bylo w jednej kolumience vOT a w drugiej nOT?

Poszukaj na sieci VAGCOMa 3.11 (masz pewnie nowszego)... tam jest to pokazywane jako wartosc z plusem i minusem. Jakis %$##$%%#@ wymyslil pozniej (nowsze wersje vagcoma jak Twoj) ze strona jest w naglowku co utrudnia poprawna interpretacje 004BS (u Ciebie akurat sytuacja wydaje sie jasna - w 004S widac ze strona jest zla)
Wersja demo ogladniesz 004S, do 004BS musisz zgrzeszyc i poszukac na sieci "lekarstwa"
Zawsze mozesz pojsc do castoramy, kupic "kluczyk", flamastrem zaznaczyc obecne ustawienie i ustawic to tak jak powinno byc
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2010 21:42:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
i po strachu
zrobiłem sam, co prawda nie do końca.
http://vaglog.rtnet.pl/awiator_13908.html
http://vaglog.rtnet.pl/awiator_13909.html
Jest lepiej?
Przestawiłem koła w lewo, jak się okazuje na max bo skończyły się otworki. Teraz wypada chyba przełożyć pasek, żeby dojść do 2.2 ? Jutro pokombinuję z jakimś kluczem, żeby dało się też imbus włożyć i powalczę, Ale i tak jest już lepiej? Kąt wrócił przynajmniej na stronę ATDC. Zresztą auto jakby jedzie lepiej i dźwięk ma ładniejszy. Prawda czy sugestia?
Jak dokończę to się pochwalę.
Przy okazji pytanie: trzy śruby na kole należy dokręcić siłą 20Nm. A co jak dokręcę 30?
Czy ktoś może podać jakie to śruby -wymiary? Nie wybadałem tego a muszę je chyba podmienić, są aniszczone i imbus lata w nich luźno.

Do Przemka: dzięki za szczegółowe wykłady, nabrałem po nich odwagi, nie święci garnki lepią! vagcoma mam 3.11 "wyleczonego". Ewidentnie teraz widać, że majster żyje w niewiedzy. Jak zakończę robotę to podjadę, zobaczymy co jego komputerki pokażą. I tym razem już zrobię zdjęcia, przynajmnij spróbuje. Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2010 07:34:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
Jeszcze sobie cos uświadomiłem, co potwierdza raczej niekompetencję mojego majstra.
Skoro kat był ustawiony po stronie BTDC a przy zwiększaniu obrotów silnika komputer żąda coraz większej wartości ATDC to pompa "doganiając" te żadania musi najpierw przekroczyć punkt "O" więc wynik na VAGU jest taki, że wartości wykonane przez pompe maleją (jakby była ustawiona własciwie, po stronie ATDC to by rosły). Ponieważ nie ma znaku +/- to na pierwszy rzut oak wydaje sie , że pompa niedomaga.
Dobrze kombunuję?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: