.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 00:50:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 2,5 TDI AKN prośba logi do analizy
PostNapisane: 28.maja.2010 18:58:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.maja.2010 20:33:18
Posty: 40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
witam, proszę fachowców o pomoc i sprawdzenie logów, chciałbym doprowadzić ten silnik ostatecznie do należytego stanu, niechce najpierw opisywać co było robione i niczego tu nie sugierować, z góry dzięki;
statyczne
000
http://s3.postimage.org/PBfm0-fc9660d07 ... 7b6f90.jpg
001
http://s4.postimage.org/zNZ3r-fc9660d07 ... 7b6f90.jpg
003
http://s2.postimage.org/hFmxr-fc9660d07 ... 7b6f90.jpg
004
http://s1.postimage.org/oltFA-fc9660d07 ... 7b6f90.jpg
007
http://s1.postimage.org/ol_5r-fc9660d07 ... 7b6f90.jpg
013
http://s3.postimage.org/PxkpS-fc9660d07 ... 7b6f90.jpg
014
http://s4.postimage.org/zPmmr-fc9660d07 ... 7b6f90.jpg
018
http://s3.postimage.org/Py7iJ-fc9660d07 ... 7b6f90.jpg

dynamiczne;
000
http://s1.postimage.org/onfV0-fc9660d07 ... 7b6f90.jpg
001
http://s4.postimage.org/zPGjA-fc9660d07 ... 7b6f90.jpg
003
http://s1.postimage.org/oowJA-fc9660d07 ... 7b6f90.jpg
004
http://s3.postimage.org/PzbEA-fc9660d07 ... 7b6f90.jpg
008
http://s4.postimage.org/zQZDi-fc9660d07 ... 7b6f90.jpg
010
http://s3.postimage.org/PApZ0-fc9660d07 ... 7b6f90.jpg
011
http://s2.postimage.org/hJrs9-fc9660d07 ... 7b6f90.jpg

BS
000
http://s3.postimage.org/PAzXA-fc9660d07 ... 7b6f90.jpg
003
http://s3.postimage.org/PAJW9-fc9660d07 ... 7b6f90.jpg
004
http://s4.postimage.org/zRCxA-fc9660d07 ... 7b6f90.jpg
011
http://s4.postimage.org/zRK10-fc9660d07 ... 7b6f90.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2010 22:30:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
poza korekcjami [013/014] logi wyglądają prawidłowo.

co było robione: wałki/hydro, wtryskiwacze czy może coś innego?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2010 13:53:39 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ogladalem te logi na innym forum.
Mesz mozesz jakos skomentowac ten "plywajacy" kat wtrysku w 004 stat i BS.
Troche wyglada to niepokojąco.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2010 19:37:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.maja.2010 20:33:18
Posty: 40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
no właśnie nie wiem co jest grane że tak lata ten kąt, myślełem że coś mi podpowiecie wszystko prawidłowo składane napinacze, paski, wałki według sztuki. Sprawdzane po trzy razy. Dziś zaopserwowałem że w grupie BS niepracuje EGR i kierownice turbiny a wcześniej w trasie zrobił się kilka razy twardy pedał hamulca (taka lajcikowa jazda z rodziną)w pierwszej chwili pomyślałem klocki, ale nie, więc sprawdzam całe podciśnienie wężyki i nic. Wróciłem do domu trochę ostrzej go pogoniłem i teraz znowu wszystko wróciło do normy. Nasuwa mi się kolejna myśl czy może się tak zachowywać padająca pompa vakum? jak sprawdzić?
ale co z tym kątem? też mnie to zastanawia, czujnik położenia wału?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2010 12:44:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemik,

pływający kąt wynika zazwyczaj z zapowietrzenia układu [tutaj jest delikatne] lub ze złego napięcia paska napędzającego pompę.




marbol1,

jeżeli nie działa sterowanie zaworami N18/N75/N239 i do tego źle działają hamulce, to oznacza, że jest problem z całym układem podciśnienia [trzeba sprawdzić wszystko - pompę, węże i zbiornik podciśnienia].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2010 15:03:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
meszrum napisał(a):
przemik,

pływający kąt wynika zazwyczaj z zapowietrzenia układu [tutaj jest delikatne] lub ze złego napięcia paska napędzającego pompę.


I to byl moj pierwszy strzal... zresztą sam zobacz:

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_akn_kat_wt ... 600.0.html

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2010 20:25:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
a czarny scenariusz? Ja sprobuje zasiac niepewnosc: Poniewaz kat wtrysku dynamiczny jest generalnie ok a faluje na wolnych to moze sie np przycinac elektrozawor kata wtrysku i niedlugo zjara sie tranzystorek i auto zamilczy.. albo czarny na maksa: przycina sie mechaniz obracania bebechami pompy (to chyba po niemiecku Nockenring sie nazywa -sterowany przeplywem ropy co wlasnie wspomniany elektrozawor realizuje) i trzeba bedzie pompe rozbierac (nie mylic z lajcikowa wymiana elektroniki za drobne 2 kola czy wymiana samego tranzystorka + modlitwa zolnierska by zadzialalo)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2010 14:02:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Dodam swoj czarny scenariusz.... niebawem w tym aucie strzeli wtrysk sterujacy....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2010 18:04:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.maja.2010 20:33:18
Posty: 40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
małymi kroczkami do przodu, podciśnienie naprawione a dokładnie problem tkwił w malutkim oringu osadzonym na trzpieniu pompy vakum, gdzie wchodzi w gniazdo wałka rozrządu. Zwyczajnie był przekrzywiony-zsunięty. Następna sprawa to rzeczywiście niewidoczne pęcherzyki powietrza zbierające się na samym początku przezroczystego wężyka, dopiero po przegazowaniu ponad 3tyś obrotów były widoczne bardzo dobrze. Problem znowu ten sam brudny filtr paliwa zresztą wymieniany około 10-miesięcy wcześniej, stąd moja pewność była do niemożliwego powietrza w przewodach a jednak. Myśle że trzeba będzie zajrzeć do baku.
Co do czarnego scenariusza to rzeczywiście coś w tym jest, po złożeniu silnika odpaleniu po chwili niepokojący dżwięk z prawej pokrywy (strach w oczach przytarta panewka, popychacz nie!) pozostaje w takim razie wtrysk steryjący, czy może wydawać taki niewyrażny dżwięk? jest możliwość sprawdzenia jakość czy tylko stół bosch?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 12:52:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
powietrze wyeliminujesz odpowietrzając układ paliwowy [jest tutek na AKP].

niepokojący dźwięk powoduje raczej hydro, które wymieniałeś.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: