.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 23:17:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4] 2.0 101KM + LPG. Jaki wydech do tego?
PostNapisane: 04.cze.2010 21:37:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Witam...
W moim wozidle trzeba koniecznie zmienić wydech....
Wisi mi pod autem jakieś wielkie ryczące pudło i to mi trochę nie pasuje, bo ja nie mam auta sportowego które musi wyczeć, tylko mam spokojny krążownik który ma sobie cicho mruczeć 2 litrowym silniczkiem..
Jakieś pomysły?
Generalnie mam dostęp do różnych tłumików powszechnie występujących w samochodach - auto szrot :)
Chcę sprawę załatwić sprawnie i tanio.
Odpadają jakieś wymysły z Allegro.


Generalnie takie pytanko, czy pojemność silnika ma duze znaczenie jeśli chodzi o wydech?
Znajomy ma na zbyciu wydech marki Sebring Ktoś kojarzy firmę? kto się zna?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2010 22:23:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Masz rację, dłuzej pojeżdzisz na uzywanym wydechu z Niemca czy Anglika niz na tanim badziewiu z Allegro.
Ze względu na zjawiska falowe powstające w układach wydechowych, tłumiki i rury ( wazna jest tu pojemność i przepustowość tłumików ) projektuje się pod konkretne silniki, więc szukaj tłumików z silników 2.0 - 2.3
Jeśli ten Sebring dedykowany jesat do pojemności 2.0 - 2.3, to mozesz brać.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2010 22:38:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
kurde ten sebring był do Opla Zafiry 1.8 ....

Czyli mam rozumieć, że ani mniejsza, ani większa pojemność nie jest wskazana?
najlepiej trzymać się pojemności nominalnej?
No i też generalnie chodzi o to , z jakiego autka szukać takowego tłumika, bo na tym etapie jak autko jest,to nie podoba mi się jego dźwięk. Jakiś konkretny model samochodu który ma baaardzo cichy tłumik fabryczny ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2010 22:57:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Tak jak napisałem, Do Twojego auta powinieneś szukać tłumików z Audi od silników 2.0 - 2.3, bo kombinowanie z innymi, duza zmiana srednic rur i pojemności tłumików, moze skończyć się np. wypalaniem uszczelki pod głowicą, czy innymi cyrkami.
Chyba, ze poświęcisz sporo czasu na dobranie wydechu z innych aut o podobnej średnicy i objętości ale to moze okazać się drozsze ( dochodzi zespawanie tego wszystkiego do kupy ) od zakupu porządnego wydechu w sklepie.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2010 23:00:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
więc poszukam jakiegoś niemca z silnikiem 2.0 :) Czy rodzaj paliwa ma tutaj duże znaczenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2010 23:04:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2010 21:12:58
Posty: 18
Lokalizacja: Sierakowo
rura z przedziału 2.25-2.5 cala . Aby wyciszyć auto to środkowy tłumik jak najdłuższy musi być, najlepiej z jakiejś Omegi w dieslu , średnica rury końcowego jeśli masz katalizator to mniejsza, jeśli strumienice(nie mówię tu o wyprutym kacie) to większa i jak najmniej profilowanych kolanek. Co do stylu jazdy to pierwsza opcja jeśli jeździsz oszczędnie wykorzystując moment obrotowy auta to przy niej ma lepszego kopa z niskiej póły, druga zaś sprzyja temu że auto powyżej 3K obr. staje się o wiele żwawsze .

_________________
Mobile CB: Midland ALAN 48+ Multi, Sirio Super Carbonium 27
Audio: /////ALPINE IDA-X300 , Alpine SPE 162, Clarion SRE-1021R , dopała BOSS AUDIO AMP-1000n , Sub Magnat Shockwave 1000
Navi: Garmin MobileXT + SkyTraq Venus 6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2010 23:07:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Znaczenie ma czy silnik z turbiną czy nie. Powinieneś szukac tłumików od silników bez turbiny, rodzaj paliwa nie ma większego znaczenia.
Tu masz podobne tematy, powinny rozjaśnić sprawę:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=66377&highlight=sportowy+wydech
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=89782&highlight=wydech
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=60271&highlight=wydech

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2010 23:32:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
rozumiem, generalnie chodzi mi o mocne wytłumienie silnika, bo najnomrlaniej w świecie nie podoba mi isę ten klang... na starym wydechu tez to brzmiało jak duży fiat... Także pomyślę nad tym środkowym wydechem z Omegi diesla, a końcówkę z jakiegoś niemca 2 litrowego :)


ps, w tym momencie mam środkowy z passata, a końcowy przelotówkę jakąś taką chyba allegrową....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: