.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 22:54:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8 ABH] Jaka maxymalna temperatura oleju
PostNapisane: 07.cze.2010 14:15:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Ostatnio w temperaturze zewnętrznej ok 22 st C i prędkości ok 210 km/h przez ok 5 km podniosła mi się temperatura oleju. Nigdy nie przekraczała ok 80 st, a tym razem urosła do ok 115 st C. Olej VR1 10W60.

Jaka jest max. dopuszczalna temperatura?

I drugie pytanie. Któremu wskaźnikowi temperatury silnika bardziej wierzyć? Temu na zegarach, czy bardziej prawdomówny jest klimatronik?

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 14:56:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Emsi, mi dzisiaj w mieście tez podniosła sie temp oleum ponad ta pierwsza kreske (albo to jest 90 albo 100) , co nigdy wczesniej nie miało miejsca. Faktem jest to ze 28 stopni i prawie bez wietrzna pogoda a jazda start i stop (łukowskie koreczki) .

Myśle ze do 130 stopni nie ma się co martwić ;)

Z drugiej strony w trasie przy 22 stopniach mam max na 1/2 pomiedzy początkiem skali a ta własnie pierwsza kreska.

Moze Ci coś sam wskaźnik swiruje.

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 14:58:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika
Online

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
zależy od oleju ;) dla pełnego syntetyka 130 stopni to pikuś, byle nie przez pół dnia ;)
dla minerała to już gorzej...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 15:23:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Olej półsyntetyk Valvoline VR1 10w60. No i bez przerwy przez 5 km obroty na poziomie 4800

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 16:49:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Te wartości to jeszcze pikuś, ale jeżeli zamierzacie jeździć długo z butem w podłodze to jednak polecam po pierwsze pełny syntetyk, a po drugie gęsty.

Pozdrawiam

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 21:21:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
A najlepiej zamontować chłodnicę oleju :peace:
Nic mu nie będzie. 130 st dla oleju, to bezpieczna górna norma.
Oczywiście, jak koledzy wyzej wspomnieli, wszystko zalezy od klasy jakościowej i lepkości.
Niektóre oleje muszą schładzac turbiny rozgrzane do czerwoności, więc taka 5 minutowa przygazówka, to dopiero rozgrzewka :D

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 21:47:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
w ABH - skala na zegarach jest do 170 :) - myślę, że nie przez przypadek :)


Zipi - chłodnica oleju jest :!: :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2010 06:38:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika
Online

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
tak, skala do 170 jest z takich samych powodów dla których licznik w skuterach jest do 140 :P

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2010 08:49:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
quattrowentylator napisał(a):
tak, skala do 170 jest z takich samych powodów dla których licznik w skuterach jest do 140 :P


myślę, że skuter może polecieć 140 - kwestia z jakiej górki

i pewnie każda kucharka wie że 130 na patelni to pikuś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2010 11:14:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Porównaj co się dzieje z ciśnieniem oleju - jeżeli nie spada ci drastycznie w okolicę jedynki (lub poniżej) to raczej wszystko w porządku. Z drugiej strony pałując vkę w trasie i grzejąc w klikugodzinnych korkach nigdy nie przekroczyłem znacząco pierwszej kreski na wskaźniku temperatury oleju.
No i z ciekawości się spytam czemu lejesz 10w60 zamiast 10w40?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2010 15:40:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
podpowiedziała mi, że woli 10w60:)

A co z drugim pytaniem odnośnie temp silnika na zegarach i klimatroniku?

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2010 15:44:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika
Online

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
a na klimatroniku pokazuje temp. oleju ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2010 16:05:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
quattrowentylator napisał(a):
a na klimatroniku pokazuje temp. oleju ?

nie, a pytanie było o temperaturę silnika (czytaj - płynu chłodzącego silnik) ;)
bardziej prawdomówny jest ten na zegarach (pod warunkiem, że wszystko jest sprawne); na kimatroniku różne dziwne rzeczy się ludziom pokazują :):

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2010 16:23:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Zegary nawet w lte upalne dni baaardzo powoli rosną i w trasie osiąga max 80 st w mieście 100, a na klimatroniku już po ok 1,5 km jest 90 i utrzymuje się tak przez cały czas jazdy

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2010 17:45:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Na jakim kanale sprawdzasz? Bo wg mnie na niewłaściwym. Sprawdź kanał 49.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2010 08:42:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
51

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2010 08:53:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Więc sprawdź 49. Masz stary klimatronic, ja też mam taki i u mnie na 51 jest tak jak mówisz stale 90 st. C. Na 49 powinieneś mieć faktyczną temperaturę.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2010 17:57:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Jaja na 49 mam same zera

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2010 18:35:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Więc nie pomogłem.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: