.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 04:51:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8 D11 3,6] Zbyt wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 15.cze.2010 09:20:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2003 07:27:00
Posty: 39
Witajcie
Mam problem z temperaturą płynu chłodzącego, bez problemu temperatura osiąga 100 stopni, a nawet więcej do 110, zauważyłem że jak włączę klimę to temperatura jest niższa, co może być spowodowanie włączaniem elektrycznego wentylatora, niestety wentylator elektryczny włącza się tylko i wyłączny przy użyciu klimy, z obserwacji węży wywnioskowałem że wąż na górze chłodnicy jest nabrzmiały i bardzo gorący, natomiast wąż dolny ten który biegnie do termostatu jest chłodny, zmyliło mnie to i pomyślałem że mam walnięty termostat, więc go wyciągnąłem, niestety nic to nie dało, przejechałem się wieczorem po tym zabiegu i temperatura osiągnęła prawie 100 stopni, temperatura otoczenia około 20 stopni.
Teraz mam pytanie odnośnie tego elenktycznego wentylatora czy nie powinien on włączać się samoczynnie, oraz czy po wyłączenie silnika nie powinien go jeszcze chwile chłodzić (miałem tak w Audi 100), czy on jest tylko przewidziany do pracy z klimą.
Co do visco to nie wiem, ale wydaje mi się że raczej działa, co prawda na wolnych obrotach nie czuć nic, ale po dodaniu gazu czuć wyraźny podmuch wiatru no i też huczy :)
Dodam że auto kupiłem w takim stanie i jest to moje pierwsze Audi V8, dlatego nie mam porównania.
Czy macie jakieś pomysły co sprawdzić ?

_________________
Audi D11 V8
Audi C3 Avant Quattro
Audi C3 Quattro CS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2010 09:27:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
100 stopni to normalka w taką pogodę w korku
105 też się może chwilowo zdarzyć.
W czasie jazdy powinno być jednak 95.
Wentylator elektryczny jest tylko obsługiwany przez klimę - nie załączy się sam.
Chłodnicę z racji wieku możesz mieć zabitą, zakamienioną.
Nowej w polsce nie kupisz
W DE koszt nowej ok 1200-1500 zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2010 10:18:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
A mi się elektrowiatrak włącza podczas jazdy (bez klimy). Wiem, bo visco mam nieteges, a temperatura się trzyma ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2010 10:24:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
rodzynek napisał(a):
A mi się elektrowiatrak włącza podczas jazdy (bez klimy). Wiem, bo visco mam nieteges, a temperatura się trzyma ;)


hmm mi się nie zdarzyło aby się załączył - może przez sprawne visco ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2010 11:41:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2009 21:22:10
Posty: 502
Lokalizacja: Loobelskie-LKS
U mnie też się zdarzyło że jak temperatura przekroczyła 100 to wiatrak od klimy sam się załaczył :!: co mnie zdziwiło,dodam że nie miałem klimy(brak odczynnika-walnięty oring w sprężarce)

_________________
Vorsprung durch Technik
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 08:39:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2003 07:27:00
Posty: 39
No to tak:
wymieniłem visco na nowe, termostat nowy i nic nie pomogło

-wczoraj się przejechałem po mieście około 15, więc gorąco i korki i temperatura 110-120 stopni, po dodaniu gazu do około 2-2,5 tyś obr. temperatura w oczach spada do 100 stopni (klima włączone, więc elektryczny wentylator działa)

-następna próba wieczorem około 20-tej na trasie, płynna jazda bez zatrzymywania się, temperatura nie przekracza 100 stopni, tak coś koło 95 na oko

wg. mechanika:
-głowice ok, płyn czyściutki, nie wywala, nie ma bąbelków czy tam co
-pompa wody ok, bo po dodaniu gazu temperatura spada

rozwiązanie:
-przymulona chłodnica, zaproponował wlać środek do odkamieniania

aha i jeszcze jedna spraw, jak złapał dużą temperaturę to pomyślałem że dam ogrzewanie na full do środka i mnie zaskoczyło, trochę grzeje ale rewelacji nie ma, w takie upały to sądziłem że mnie ugotuje, więc może nagrzewnica też zakamieniona, ale jak rozbierałem termostat to mnie zaskoczyło czystością, zero jakiegokolwiek nalotu czy kamienia

co o tym myślicie ?

_________________
Audi D11 V8
Audi C3 Avant Quattro
Audi C3 Quattro CS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 11:35:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Z kratek powinno ci lecieć conajmniej 45-50 stopni celsjusza.
Vka nie odpowietrzy się w sekund 5 jak wymieniałes termostat musisz parę kilometrów zrobić i to własnie z włączonym nawiewem gorącego na kabinę.
Jak odpowietrzanie nie pomoże wymień chłodnice na nową, chyba ze to auto tylko do lansu to odkamieniaj.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: