dobra nie miałem aftomata nigdy... ale rozwiazane.
czesta przypadlosc starych aftomatow. ( 4 i 5 biegowych)
opis. problemu.
blad VAGowy zaworow w skrzyni, w wiekszosci nie oznacza uszkodzenia tych zaworow.
Sprawdź opór cewki zaworka. Najlepiej odłącz wtyczkę od sterownika i zmierz opór między pinami tego zaworu - ale na tej wtyczce (tym samym sprawdzisz
zaworek razem z instalacją) Wszystko sprawdzałem miernikiem, a zaworki podpinalem pod 12 v i jak pyknięcie było to działał tylko trzeba nim potrząsnąć i najlepiej przemyć jakims penetratorem WD40. Sprawdź też, przewody od tego zaworka czy nie mają zwarcia do masy. To powinno wystarczyć. Jeżeli jest ok - mieści się w zakresie - to raczej wina ecu będzie.
zaworki mają około 58 oporości wiec wyklucza też wadę zaworka
7 zaworków po dwie nóżki każdy daje nam 14, a ze skrzyni wychodzi 10 przewodów wiec kilka ma wspólny przewód i było by ok, ale po
przedzwonieniu całej instalacji od zaworków do sterownika i pospisywaniu wszystkich nr styków w kostce sterownika wyszło że potrzebne jest tylko 8 przeodów wiec chyba jest gdzieś zwarcie skoro te 2 zostały luzem ?
Nie 8 pinów jest do zaworów a 2 pozostałe do czujnika temp oleju !
Czesto sie zdarza ze zaworki zawieszaja sie ( blokuja ) z powodu zanieczyszczen w oleju i konieczne jest czyszczenie calego sterownika skrzyni (wiązki przewodów).
posprawdzać połączenie wiązki ze skrzynią (zaśniedziałe styki)
Czesto, takze stan awaryjny - miał odpięty przewód masowy od wiązki sterownika skrzyni.można dodać iż ów odpięcie masy spowodowało, że plus sobie polatał po całym komputerze i go zjarał. (czarny scenariusz),jezeli przewod byl odpiety. Czasem dostanie sie woda.
po otwarciu komputera skrzyni okazało się że jest upalony układ, czy to się naprawia?
TAK !!
pozdrawiam.
_________________ Forester MY15 2.0 XT Mk5 1.9 BKC+++
|