.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 00:33:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 AFB 2,5 TDI] Vmax 160, 0-100 -> ok 14 sek :/ 15,7l./1
PostNapisane: 29.cze.2010 00:28:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Koledzy - wybaczcie, że wyskakuję tylko z logami satystycznymi (dynamy powinny być w tym tygodniu), ale już się niecierpliwę i chcę zacząć temat.

Mułowaty - ok 14 sek. do setki, pali jak smok 15,7l./100 - tyle wskazywał FIS przy jeździe na pozycji D. (rzeczywiste to ok 13l./100) i V-max 160 km/h... z górki :/. Tiptronic. Nie leje, nie cieknie, Turbo ładnie świszczy i ma trochę pracy. Podmieniana przepływka, błąd jeden - poduszka silnika.
To krótka charakterystka mojej niuni.

STATYCZNE

grupa 000 ---> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3e6 ... 9e32e.html
grupa 003 ---> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/489 ... 187c2.html
grupa 004 ---> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ae9 ... cfe21.html
grupa 011 ---> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9e6 ... 3ef6e.html

Zastanawia mnie już z tych logów kąt wtrysku... czy jest w normie ? i czy to były jedyny powód ?
Jak tylko będą dynamiczne - natychmiast je zamieszczę. Po prostu nie miałem ich jeszcze z kim zrobić (mam nadzieję, że na spotach w tym tygodniu), a temat jest dla mnie ... z leksza wstydliwy :/

Pozdrawiam

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 AFB 2,5 TDI] Vmax 160, 0-100 -> ok 14 sek :/ 15,7
PostNapisane: 29.cze.2010 04:59:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
co do kata wtrysku i potencjalnego obcinania dawki przez przeplywke to masz wszystko wytlumaczone w watkach w moim podpisie
Ze statycznych to oczywiscie masz logi jakies... ale z istotnych brakuje 001S, 013S, 014S
dodatkowo 003BS, 004B, 011BS
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2010 10:44:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Zbychu1001,


konieczne będą logi dynamiczne. bez nich ocena przyczyny braku mocy jest niemalże niemożliwa.
które grupy i jak logować masz w topiku o diagnostyce [w moim podpisie].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 01:55:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Ufff trochęto trawło, ale chyba się zawziąłem i sam zrobiłem...

Dynamiczne
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_33977.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_33975.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_33976.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_33978.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_33972.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_33974.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_33973.html

Statyczne
Grupy: 000,001,002 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_33750.html
Grupy: 003,004,007 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_33751.html
Grupy: 011,013,014 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_33749.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_33768.html
BS
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_33760.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_33770.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/zbych1001_33769.html


Dodam
powolne ruszanie z miejsca (tuż po odpaleniu silnika i próbie wyjechania z garażu, który jest w piwnicy, nie rosną obroty pomimo wciśnięcia pedału gazu do oporu – pozycja „D” i auto nie ciągnie. Na „luzie” pozycja „N” i „P”, obroty rosną. Dopiero po paru sekundach samochód zaczyna ciągnąć pod górkę.).
Generalnie problem jazda tym samochodem daje mało frajdy (poza miłym wyposażeniem). Mam obawy przed włączaniem się do ruchu, bo wiem, że mogę się "nie zebrać".

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 02:06:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
zwróćcie uwagę jak długo trwało doprowadzenie niuni do porządanych obrotów. Musiałem znaleźć spooooore odciinki trasy żeby ją zlogować.

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 15:01:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
odkręć wydech przed katalizatorem i z tak odkręconym zaloguj 011d.
jak to zrobić przeczytasz tutaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 11#1326211 .

problem braku mocy widać w logach jak na dłoni - 011.4d - zbyt małe parcie spalin na część gorącą turbosprężarki. przyczyny mogą być dwie:
1. niedrożny katalizator;
2. ... [nie chcesz na razie wiedzieć].

zaczynasz od odkręcenia wydechu i zalogowania 011d. nic się nie zapali, nic się popsuje, nic się nie urwie, nic nie wybuchnie, nie będzie aż tak głośno.

do dzieła.
:banan:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 17:27:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Ok. Wal - możemy przejść do pkt. 2 ponieważ... nie mam kata :/

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 18:09:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pompa VP44 powinna trafić na stół probierczy do sprawdzenia.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 18:24:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
jak subtelnie powiedziane :)
spodziewałem się raczej, że napiszesz o wałkach...

Z dodatkowych objawów muszę jeszcze dorzucić bardzo głośną pracę na zimnym silniku. Swego czasu miałem też problemy z odpalaniem na ciepłym. Pomogło zwiększenie dawki rozruchowej. Jednak problem niemocy jest prawie od samego początku.

Gdzie w okolicy Katowic mogę pompę sprawdzić ?
Regenerować ? kupić nową ? jakieś sprawdzone miejsce ?

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 19:20:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zaczynasz od znalezienia serwisu Bosch, który dysponuje stołem probierczym EPS-815 - np. ten serwis: http://naprawa-wtryskiwaczy.pl/ - wejdź w zakładkę VP 29, 30, 44 (VP29, VP30, VP44) i obejrzyj fotografie ze stołem.
na tym stole serwis sprawdzi pompę i dowiesz się ile będzie kosztować jej ewentualna naprawa.

jeżeli pompa okaże się być zużyta, to w grę wchodzi regeneracja - nie ma sensu kupować nowej [cena z innej planety].

nie korzystałem z tego serwisu osobiście, lecz jego oferta wygląda bardzo uczciwie.
...i nawet można powiedzieć, że w okolicy Katowic.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 20:11:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Serdecznie dziękuję za informację... w końcu jakiś konkret w sprawie mojej niuniu :)

Dam znać co wyszło...

Pozdrawiam

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2011 12:25:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Wybaczcie - jeszcze jedna wątpliwość.
Czy niesprawność mojej pompy i związny znią problem braku mocy będzie także wpływała większe spalanie ?

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2011 16:56:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, jeżeli sekcja hydrauliczna w pompie jest niesprawna to będzie więcej palić i nie będzie mieć mocy.
to, że jest jakiś problem z sekcją widać na 001.2s - dawka jest większa niż 7mg, przy normie na poziomie 5.5mg.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2011 21:28:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Ok... czyli zasadniczo byłby dobrze (jak dla mnie) gdyby to było siedlisko problemów.
Teraz dalej. Jak samodzielnie wymontować pompę ? czekają mnie jakieś niespodzianki ?
Wyczytałem gdzieś, że po calej akcji trzeba będzie zkodować kluczyki... będą kłopoty z immo ?

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2011 23:05:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
Zbych1001 napisał(a):
Ok... czyli zasadniczo byłby dobrze (jak dla mnie) gdyby to było siedlisko problemów.
Teraz dalej. Jak samodzielnie wymontować pompę ? czekają mnie jakieś niespodzianki ?
Wyczytałem gdzieś, że po calej akcji trzeba będzie zkodować kluczyki... będą kłopoty z immo ?


Cześć,

Nic podobnego, nie będziesz musiał nic kodować. Postepuj wg schematu:
https://docs.google.com/fileview?id=0B_ ... NGNl&hl=en

Powodzenia.
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2011 10:17:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Śruba ustalająca -3242-
Trzpień blokujący dla pompy wtryskowej
silnika wysokoprężnego -3359-

Czy te narzędzia będę mógł zastąpić czymś "podręcznym", czy raczej nie ma szans ?
Swoją drogą drogi Pawle... skąd taki instruktarz :) ? od dawna czegoś takiego szukam (nie tylko do pompy)

Pozdrawiam i bardzo dziękuję.

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2011 13:14:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
Zbych1001 napisał(a):
Śruba ustalająca -3242-
Trzpień blokujący dla pompy wtryskowej
silnika wysokoprężnego -3359-

Czy te narzędzia będę mógł zastąpić czymś "podręcznym", czy raczej nie ma szans ?
Swoją drogą drogi Pawle... skąd taki instruktarz :) ? od dawna czegoś takiego szukam (nie tylko do pompy)

Pozdrawiam i bardzo dziękuję.


Możesz użyć innych trzpieni.
Instruktaż dostałem wczesniej od kolegów z forum:)
Sam ten temat przerabiałem. Pompa była naprawiona przez Dieseltechnika.

Powodzenia
Paweł

P.S. W moim przypadku aby dobrze zblokować - ten znaczek "OT" na wałku (patrząć przez korek) nie był centralnie na środku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2011 18:47:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
tak, jeżeli sekcja hydrauliczna w pompie jest niesprawna to będzie więcej palić i nie będzie mieć mocy.
to, że jest jakiś problem z sekcją widać na 001.2s - dawka jest większa niż 7mg, przy normie na poziomie 5.5mg.

nie mowie, ze pompa jest sprawna czy niesprawna ale, zwracam uwage, ze to auto z tipem i dawka dla jalowego jest z definicji wieksza (a wiec i korekcje)niz w przypadku auta z manualem
Dla porownania dopisze, ze z podniesionymi wolnymi obrotami do 766 (przez adaptacje) dawke mialem 7.5-8 (CF okolo 21), przy 744 dawka 6-6.5 (CF19-20) a przy wysikanym z oleju tipie (bo sie zrabal) bylo jakies 0.5-1 mniej (skrzynia stawia opor)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2011 23:12:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
no... zaczyna się robić groźnie ;) dziś rozmawiałem z kierownikiem warsztatu Adamczyka w Piekarach śl. wstępna diagnoza (po rozbiórce pompy) to cena ok 95 zł. Kalibracja (i coś jeszcze) 750 zł, natomiast naprawa od 1800 zł wzwyż. Na naprawę pompy jeszcze się skuszę i szczerze powiem, że byłem pocieszony, że to może być tylko (i aż) ona.

Obawiam się najbardziej jednak sytuacji, że będę miał wszystko po trochu skopane, tj. wałki, skrzynia i pompa. naprawa tego wszytkiego łącznie mija się z celem, bo znacznie przewyższy koszt zakupu samochodu i wątpię żeby mi dała satysfakcję - jeszcze nie jem tak dobrze żeby sr--ć pieniędzmi :)

Kolega z forum a6 zauważył jeszcze:
Cytuj:
"To co ja widzę:
-kąt do regulacji- za wczesny
-termostat do wymiany
Obawiam się jednak że problem leży gdzie indziej. Silnik i skrzynia ściśle ze sobą współpracują. Jak jeden niedomaga drugi również będzie szwankował.
Sprawdź ciśnienie oleju w silniku (wolne i wyższe obroty)- jak jest za niskie hydraulika nie otworzy zaworów- nie ma tlenu- nie ma paliwa- nie ma mocy. Widać wysokie wysterowanie N75 aby utrzymać ciśnienie doładowania- za mało spalin do napędu turbiny.
Zrób jeszcze loga dynamicznego (jeśli możesz) grupy 009 w skrzyni biegów- zobaczymy orientacyjnie ile mocy pozostało


Zapomniałem dodać jeden "najciekawszy" (jak dla mnie) objaw niesprawności.
powolne ruszanie z miejsca (tuż po odpaleniu silnika (zimny) i próbie wyjechania z garażu, który jest w piwnicy (całkiem stromy podjazd) nie rosną obroty pomimo wciśnięcia pedału gazu do oporu – pozycja „D” i auto nie ciągnie, obroty nie rosną. Na „luzie” pozycja „N” i „P”, obroty rosną. Dopiero po paru sekundach samochód zaczyna ciągnąć pod górkę.).
Trudno to opisowo zobrazować - musiałbym rano jakiś filmik zrobić, ale generalnie na zimnym to trup (przynajmniej przez jakieś pół kilometra - im cieplejszy tyl mocniejszy)

Panowie rzućcie jeszcze raz okiem (uprzejmie proszę), a później umawiam się na konkretny termin naprawy pompy. Męczę Was tak, bo wiem, że gdzie nie zajadę, to każdy mi chętnie wszystko naprawi -Pompiarze znajdą usterki w pompie, warsztat ASB zregeneruje zużytą skrzynię, a inny znajdzie łyse wałki. Więc chciałbym zacząć od czegoś najbardziej prawdopodobnego.

Dzięki za wszelkie spostrzeżenia
Pozdrawiam

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2011 08:58:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
Zbych1001 napisał(a):
no... zaczyna się robić groźnie ;) dziś rozmawiałem z kierownikiem warsztatu Adamczyka w Piekarach śl. wstępna diagnoza (po rozbiórce pompy) to cena ok 95 zł. Kalibracja (i coś jeszcze) 750 zł, natomiast naprawa od 1800 zł wzwyż. Na naprawę pompy jeszcze się skuszę i szczerze powiem, że byłem pocieszony, że to może być tylko (i aż) ona.

Obawiam się najbardziej jednak sytuacji, że będę miał wszystko po trochu skopane, tj. wałki, skrzynia i pompa. naprawa tego wszytkiego łącznie mija się z celem, bo znacznie przewyższy koszt zakupu samochodu i wątpię żeby mi dała satysfakcję - jeszcze nie jem tak dobrze żeby sr--ć pieniędzmi :)

Kolega z forum a6 zauważył jeszcze:
Cytuj:
"To co ja widzę:
-kąt do regulacji- za wczesny
-termostat do wymiany
Obawiam się jednak że problem leży gdzie indziej. Silnik i skrzynia ściśle ze sobą współpracują. Jak jeden niedomaga drugi również będzie szwankował.
Sprawdź ciśnienie oleju w silniku (wolne i wyższe obroty)- jak jest za niskie hydraulika nie otworzy zaworów- nie ma tlenu- nie ma paliwa- nie ma mocy. Widać wysokie wysterowanie N75 aby utrzymać ciśnienie doładowania- za mało spalin do napędu turbiny.
Zrób jeszcze loga dynamicznego (jeśli możesz) grupy 009 w skrzyni biegów- zobaczymy orientacyjnie ile mocy pozostało


Zapomniałem dodać jeden "najciekawszy" (jak dla mnie) objaw niesprawności.
powolne ruszanie z miejsca (tuż po odpaleniu silnika (zimny) i próbie wyjechania z garażu, który jest w piwnicy (całkiem stromy podjazd) nie rosną obroty pomimo wciśnięcia pedału gazu do oporu – pozycja „D” i auto nie ciągnie, obroty nie rosną. Na „luzie” pozycja „N” i „P”, obroty rosną. Dopiero po paru sekundach samochód zaczyna ciągnąć pod górkę.).
Trudno to opisowo zobrazować - musiałbym rano jakiś filmik zrobić, ale generalnie na zimnym to trup (przynajmniej przez jakieś pół kilometra - im cieplejszy tyl mocniejszy)

Panowie rzućcie jeszcze raz okiem (uprzejmie proszę), a później umawiam się na konkretny termin naprawy pompy. Męczę Was tak, bo wiem, że gdzie nie zajadę, to każdy mi chętnie wszystko naprawi -Pompiarze znajdą usterki w pompie, warsztat ASB zregeneruje zużytą skrzynię, a inny znajdzie łyse wałki. Więc chciałbym zacząć od czegoś najbardziej prawdopodobnego.

Dzięki za wszelkie spostrzeżenia
Pozdrawiam


Cześć,

Zbych1001 moim zdaniem mechanik jakieś dziwne rzeczy opowiada. Na jakiej podstawie twierdzi że pompa, wałki, skrzynia jest do naprawy - coś tu nie gra. Czy to jest warsztat który posiada stół probierczy? Jak nie to daruj sobie naprawę pompy w takim warsztacie.
Nie jestem żadnym mechanikiem a chłopaki tu z forum dużo lepiej znają się na tych silnikach ale moim zdaniem powinieneś zmienić mechanika.

Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: