Witajcie
Mam problem z temperaturą płynu chłodzącego, bez problemu temperatura osiąga 100 stopni, a nawet więcej do 110, zauważyłem że jak włączę klimę to temperatura jest niższa, co może być spowodowanie włączaniem elektrycznego wentylatora, niestety wentylator elektryczny włącza się tylko i wyłączny przy użyciu klimy, z obserwacji węży wywnioskowałem że wąż na górze chłodnicy jest nabrzmiały i bardzo gorący, natomiast wąż dolny ten który biegnie do termostatu jest chłodny, zmyliło mnie to i pomyślałem że mam walnięty termostat, więc go wyciągnąłem, niestety nic to nie dało, przejechałem się wieczorem po tym zabiegu i temperatura osiągnęła prawie 100 stopni, temperatura otoczenia około 20 stopni.
Teraz mam pytanie odnośnie tego elenktycznego wentylatora czy nie powinien on włączać się samoczynnie, oraz czy po wyłączenie silnika nie powinien go jeszcze chwile chłodzić (miałem tak w Audi 100), czy on jest tylko przewidziany do pracy z klimą.
Co do visco to nie wiem, ale wydaje mi się że raczej działa, co prawda na wolnych obrotach nie czuć nic, ale po dodaniu gazu czuć wyraźny podmuch wiatru no i też huczy
Dodam że auto kupiłem w takim stanie i jest to moje pierwsze Audi V8, dlatego nie mam porównania.
Czy macie jakieś pomysły co sprawdzić ?