.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 05:24:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ABC] termostat - kulka
PostNapisane: 29.cze.2010 15:52:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
witam
Wymieniam termostat z Wahler na ASO. I jest w nim kulka jak w każdym. Czy ważne jest: w jakiej pozycji jest kulka: bok, góra, dół?
Sprawdziłem ten termostat z termometrem elektronicznym profesjonalym który jest w nasze firmie wzorcowany. i temperatura otwarcia ma być 87st. Jest mały prześwit ok 0,5mm przy 88 przy 91 ok 2mm przy 94-5 ok 6mmm. czy jest dobrze. Sprawny?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2010 16:03:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
No raczej prawidłowo, bo 87topni jest dla początku otwarcia, a nie maxa.
Jakoś nie wiem o jakiej kulce mowa :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2010 17:28:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
emge napisał(a):
No raczej prawidłowo, bo 87topni jest dla początku otwarcia, a nie maxa.
Jakoś nie wiem o jakiej kulce mowa :)

kulka 2mm zakuta w blaszki przez którą płyn może przepłynąc tylko w jedną stronę. Powiem jeszcze tak po przeciwległym końcy termostaty czyli naprzciw jest strzałka skierowana na zewnątrz termostatu. Jak strzałka na dole to kulka u góry

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2010 18:25:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
sebco napisał(a):
emge napisał(a):
No raczej prawidłowo, bo 87topni jest dla początku otwarcia, a nie maxa.
Jakoś nie wiem o jakiej kulce mowa :)

kulka 2mm zakuta w blaszki przez którą płyn może przepłynąc tylko w jedną stronę. Powiem jeszcze tak po przeciwległym końcy termostaty czyli naprzciw jest strzałka skierowana na zewnątrz termostatu. Jak strzałka na dole to kulka u góry


Panowie bo stoję i nigdzie nie mogę znaleźć wyjaśnienia: kulka w górze strzałka w dół czy na odwrót??????

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2010 22:01:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Założyłem jak było przed wymianą kulka u góry. Wymiana na termostat z ASO nie dała nic. Jak dla mnie to termostat się za późno otwiera - tylko co jest przyczyną. Termostat OK - Sprawdzony. To tak jakby obieg wody nie był prowadzony w kierunku termostatu. Mam gaz, ale parownik spięty jest równolegle do nagrzewnicy - jak wszędzie.
Zaczyna mnie już trafiać z temperaturą silnika. 102st na blacie i jest to prawda. Mierzyłem temperaturę wpadającego płynu do zbiornika wyrównawczego ok 95-98 zależy jak pracują wentylatory. VAG na laptopie pokazuje to samo 99-102st co na zegarach.

Sprawdziłem dziś też czujnik załączenia wentylatorów i tu się mi trochę nie zgadza bo powinno być: pierwszy tryb 95/84 drugi tryb 102/91 a jest 95/90 i 103/93. Nie podoba mi się pierwszy. Bo powinien wychłodzić do 84st a nie 90st
Czujnik ten to jest ostatnia rzecz jaką mogę wymienić w tym samochodzie, bo wszystko inne już wymieniłem: chłodnica orginał nowa AKG (poprzednia zatkana 50%), nagrzewnica (kiedyś puściła), termostat, czujnik 2pin, czujnik 3 pin. Jutro przełącznik wentylatorów.

PS. Sorry ostatnia rzecz do wymiany to silnik :d

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2010 14:19:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
gdyby nie ta kulka lub otworek ok 2mm były by cholerne problemy z odpowietrzeniem układu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2010 19:56:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
dziś kupiłem Wahler przełącznik wentylatorów w Fota. Szajs. Przełączanie gorsze niż na obecnym 100/93 i 105/96. Ale sąsiad rozbierał kiedyś Peugota i dał mi czujnik o dziwo pasuje gwint i jest 3 pin. Trzeba tylko zrobić adapter konektorów bo czujnik jest świetny - 93/83 i 99/93. Super się na dodatek zazębia temperatura. Dziś zrobiłem tak podłączyłem na stałe na razie wentylatory i zobaczę jutro jak pojadę do roboty co się bedzie działo, bo termowłącznika nie zdążyłem założyć oraz nie mam adaptera na konektory.

Co zauważyłem przy opcji wentylatory non stop: na wolnych obrotach nie ma dobrego obiegu i się grzeje silnik do 100st mimo iż chłodnica chłodna, jak podwyższe obroty do 2500-3000 robi się dobry obieg i temperatura spada do 95 st. Jednak to wszystko na postoju. Zobacze na trasie jadąc do roboty.

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2010 20:17:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lut.2010 21:42:40
Posty: 5
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
kolego mi to wygląda na zapowietrzony układ chłodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2010 20:53:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
pawko24 napisał(a):
kolego mi to wygląda na zapowietrzony układ chłodzenia

nie jest?.

Ten problem nie jest od teraz jest od 3 lat. W zimie powiedzmy OK. W korku czy postoju 90 w jeżdzie 50-70. Lato do 20st ok. Powyżej to co pisałem

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2010 08:01:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
a ciśnienie w układzie to ty masz na rozgrzanym bo może korek sie zepsuł ?, sprawdził bym pompę wody , ale to co bym sprawdził najpierw to ładowanie bo słabe ma wpływ na odczyty tzn zawyża je

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2010 08:35:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
mariuszj0808 napisał(a):
a ciśnienie w układzie to ty masz na rozgrzanym bo może korek sie zepsuł ?, sprawdził bym pompę wody , ale to co bym sprawdził najpierw to ładowanie bo słabe ma wpływ na odczyty tzn zawyża je
.
Korek wymieniony rok temu bo nie upuszczał ciśniania i węże były twarde. Pompa wody była wymieniona rok temu z rozrządem. Na poprzedniej pompie było to samo. Ładowanie OK. Mierzyłem teperaturę płynu wlatującego do zbiorniczka wyrównawczego profesjonalnym termometrem, pokazuje 94-98st zależy jak działają wiatraki. Więc na bloku będzie 102 napewno tak jak mi pokazuje VAG z laptopa. A temperatura na Vagu jest brana z innego czujnika niż ta co na zegarach.

Dla mnie jest za słaby obieg płynu. Nie wiem co jest powodem. Nic nie jest przytkane.

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2010 13:52:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 14:21:24
Posty: 208
Lokalizacja: Wrocław/ Gniechowice/ Worthing UK
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... termostatu

o ten temat mi chodziło

_________________
Obrazek
Audi 100 C4 Avant 2.8 AAH Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2010 15:05:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
mastacrx napisał(a):
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92007&highlight=umieszczenie+termostatu

o ten temat mi chodziło

OK kulka u góry tak też założone. Audi A4 sam naprawiam tam jest ABC i AHH i też jest narysowane jak włożyć -kulka u góry.

Na dziś zrobiłem test. Włączyłem na stałe wentylatory. W 30st upale w czasie jazdy 98. W korku dochodzi do ok 103 i stoi. Wentylatory wychładzają zupełnie chłodnice. Wąż za termostatem chłodny. Termostat nie puszcza. Muszę sprawdzić rurkę którą dochodzi płyn do termostatu. I przepłukam jeszcze raz całość.

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2010 07:49:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Po teście:
korek 102 trasa 99.
Wczoraj wyciągłem termostat i zobaczymy na postoju nic się nie zmieniło 103st. Zobacze w trasie.
A może tak ma być?

W poniedziałem z pracy przyniosę miernik laserowy temperatury. ZObaczymy co poakazuje na czujnikach bloku krućcach w różnych miejscach

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2010 11:58:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
zaraz ci podam przy ilu termostat mi sie otwiera jak masz inaczej to kupuj drugi i zanim założysz rób test w garnku żeby ewentualnie oddac bo nowe tez sa wadliwe
termostat od mojej v8 serwisowy zaczyna otwierać sie przy 83 przy 95 ma już max otwarcie pewnie z 1 cm podczas powolnego ochładzania przy 80 nadal widać mała szczeline ,78 zamkniety kompletnie ,kulka robi za odpowietrznik i idzie od góry ,wywal termostat poskrecaj nalej płynu do czyszczenia układu pojeżdzij i zobacz co się będzie działo z temperaturą

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2010 13:25:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
ja swój przed założeniem sprawdziłem go minimalny prześwit jest przy 87 tak jak powinno być. Pełne otwarcie 95. Termostat jest OK na dodattek mupieł z ASO
A w garnku powównałem z tym co miałe wahler. Zachowują się tak samo

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2010 13:42:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
sebco napisał(a):
ja swój przed założeniem sprawdziłem go minimalny prześwit jest przy 87 tak jak powinno być. Pełne otwarcie 95. Termostat jest OK na dodattek mupieł z ASO
A w garnku powównałem z tym co miałe wahler. Zachowują się tak samo

wyjmij termostat złóż bez niego jak sie nie da to wytnij środek ze staregoi i złóz ,zobacz czy wogóle będziesz miał obieg bez termostatu tzn wąz będzie robil się ciepły za nim

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2010 13:49:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Być może powinieneś skoncentrować uwagę na chlodnicy która może być niedrozn. Czasem kurz blokuje radiatory innym razem chlodnica od wewnątrz bywa pokryta warstwa środka uszczczelniajacego. To dość stare auto i możliwe jest wszystko , a wydajność chlodnicy rzecz ważna nie mniej od termostatu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2010 20:59:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Lotus napisał(a):
Być może powinieneś skoncentrować uwagę na chlodnicy która może być niedrozn. Czasem kurz blokuje radiatory innym razem chlodnica od wewnątrz bywa pokryta warstwa środka uszczczelniajacego. To dość stare auto i możliwe jest wszystko , a wydajność chlodnicy rzecz ważna nie mniej od termostatu.

Bład że na szybko potrzebowałem info i o tworzyłem nowy temat Może pokaże ci linka z moim tematem: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=103002. D...A ze mnie.

Ja już wszystko wymieniłem.

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 06:23:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Czy będzie pasował termostat z innego samochodu o mniejszej temperaturze otwarcia np 82st. Po usunięciu termostatu na postoju 100st przy temperaturze zewnętrznej 30st. jednak długo temperatura dochodziła. Dziś rano pojechalem do pracy 18st temperatura zewnętrzna. Na trasie samochód nie dogrzany 60st. Poruszając się po mieście ok 70-75. Postój rośnie do 90. Wystarczy przytrzymać obroty 2500 temperatura spada.

Więc myślę o wymianie termostatu na inny.

Przyczynę jeszcze widzę w obiegu wody. Na wolnych obrotach pompa kręci się wolno więc też nie ma takiego obiegu wody. Moze wina leży w pompie ale nie że jest uszkodzona. Ale np orginalna pompa ma większe łopatki od innych. Czy ktoś może ma zdjęcie orginalnej pompy z ASO do tego silnika?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: