.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 04:17:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: <b4 cabrio> przekładka silnika
PostNapisane: 24.sie.2010 20:35:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
witam Kolegów .. :)


jako że przymierzam się do zakupienia Cabrio pojawił mi się w głowie pewien pomysł - otóż paleta silników tam występujących nie jest na tyle zadowalająca co w przypadku innych autach z tego rocznika - V-aka odpada , ja kdla mnie za duża pojemność :). Będę się starał upolować cabrio z motorem 2.0 115 ps , lub też 2.3 136 ps. Myślałem aby zamiast silnika np. 2.0 115 ps wadzić tam motor typu 6a 140 ps rozkład komory silnikowej w przypadku motoru 115 ps , a 140 ps jest taki sam - różnicą jest góra silnika . I tak samo mamy w przypadku silnika ng 2.3 136 ps i silnika 7a 170 ps - silnik różni się w sumie tylko górą . Rzecz jasna lekko nie opłacalne było by wsadzenia motoru 6a zamiast motoru ng gdyż rozmieszczenia chłodnicy , i innych dupereli jest inne w komorze silnika nie wspomnę o kopułce , świecach wtryskach i tym całym ustrojstwu . i Teraz pytanie gdybym robił już swapa to czy wystarczył oby aby w przypadku motoru 115ps , czy też 136 ps przełożył sama górą w zależności od silnika 6a , czy 7a ??

Co o tym myślicie ??

pozdro all


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2010 20:46:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Zamysł przekładania silnika o tej samej liczbie cylindrów jest słuszny. Musisz pamiętać, że jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest przełożenie całych silników z wiązkami i komputerami i "żenienie" tego z instalacją w aucie.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2010 21:01:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
pytanie czy znajdziesz komplet na swapa na 7a w dobrym stanie i w normalnych pieniądzach, silnik 6a czy ACE można kupić za grosze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2010 06:00:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
A ja sie zastanawiam po co wogóle bawić się w takie przekładki .

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2010 07:26:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
kolego piszesz, że V-ka odpada bo za duża pojemność a chcesz 7a wkładać? To już chyba bez ceregieli kupić sobie przyjemnie mruczącą Vałeczke chyba, że myślisz, że 7a czy 16tka będzie bardziej oszczędna to jesteś troche w błędzie, wcale mało nie palą ale z drugiej strony Cabrio z 7a jeszcze chyba nikt nie ma :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2010 19:45:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
DeS napisał(a):
Zamysł przekładania silnika o tej samej liczbie cylindrów jest słuszny. Musisz pamiętać, że jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest przełożenie całych silników z wiązkami i komputerami i "żenienie" tego z instalacją w aucie.



Des .. jedno pytanie :

czym się różni aż tak góra motoru 2.0 115 ps , od motoru 6a , czy ace 140 ps , czy też 2.3 136 ng , od 7a 2.3 170 ps. Bo tak na prostu chłopski rozum dół silnika w tych dwóch przypadkach "chyba " jest taki sam - popraw jak się mylę - tłoki korbowody , głowica itp. ?? " na pierwszy rzut oka " obydwa te motory różnią się tylko "czapką" w przypadku 16v czy 20v rozdzielacze , wtryski kopułki , czy nie pasują one od tych słabszych silników ?? Bo na upartego bym przełożył tylko "czapkę" przewody W.N. i chyba by to jakoś hulało popraw jak się mylę ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2010 20:20:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zmieniając 2.3NG, który ma mechaniczny wtrysk na 7a jest dużo roboty, bo trzeba zmienić cały osprzęt łącznie z wiązką elektryczną, a w przypadku 16V można włożyć 6a albo ACE pod osprzęt z ABK bo tam jest digifant przecież więc nie ma problemu żeby to ożenić, generalnie ciężko powiedzieć czy dół silnika jest na pewno ten sam, skok i średnica tłoka ta sama ale czy wszystkie kanały będą pasować


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: