.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 06:54:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 c5 2.8 ACK] ciężko odpala jak poniżej połowy baku.
PostNapisane: 26.sie.2010 08:47:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.cze.2005 12:05:32
Posty: 82
Mam problem jak w temacie. Auto cieżko odpala jak jest w baku poniżej połowy benzyny. Im mniej tym gorzej. Wymieniłem pompe paliwa, przewody WN, swiece, auto posiada instalacje gazową ale została sprawdzona i nic się złego nie dzieje. dałem też zaworki zwrotne i też nic nie pomogło . Czy ktoś może wie o co chodzi z tą przypadłoscią. jak zaleje pod korek jest bardzo dobrze choć myslę ze smierdzi troszeczke benzyną. Proszę o pomoc. W kompie zero błedów.

_________________
A6 2.8 30v Avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2010 12:59:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
coś z odpowietrzeniem zbiornika :?: :?:

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2010 23:17:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.cze.2005 12:05:32
Posty: 82
wlasnie został mi do sprawdzenia EVAP czy on moze mieć jakis wpływ na odpalanie zawor n80 wymieniłem bo glośno terkotał ale działał . nic nie pomogło . czy EVAP łaczy się w jakiś sposób z ukladem paliwowym oprócz odpowietrzania

_________________
A6 2.8 30v Avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2010 19:46:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
evap a odpowietrzenie zbiornika to dwie rozne sprawy

zaworki zwrotne wywal , bo sa niepotrzebne masz pompe w baku , takie numery w starych dizlkach sie robilo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2010 22:35:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.cze.2005 12:05:32
Posty: 82
Odpowietrzanie . hmmm czyli przy korku trzeba pogmyrać... ale tam tylko mały przewodzik spustowy jak sie paliwko rozleje to on tam chyba ma odprowadzić je pod auto ... a dalej to juz widzę tylklo rurkę wlewu . moze ktoś powie mi gdzie mam grzebać tak żęby sie dostać . jest to Avant

_________________
A6 2.8 30v Avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2010 06:33:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2008 19:50:51
Posty: 10
U mnie też występował ten sam problem. Szukałem i wymieniałem części przez miesiąc a problemem okazała się przepustnica. Po adaptacji autko odpala bardzo ładnie nawet przy prawie pustym baku. Mam silnik 2.8 ACK z 97r.

_________________
--
A6 C5 2.8 Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2010 00:16:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.cze.2005 12:05:32
Posty: 82
robiłem adaptację. wszsytko przebiega pomyślnie wyswietla ze adaptacja OK a nic się nie zmienia. może mam uszkodzoną przepustnicę ?? mam nierowne obrotu na jałowym oraz na biegu. ale jak tylko delikatnie dotkne przepustnicy obroty są piękne łądne i jedwabnie pracuje silnik . odmy sprawdzone. w każdą stronę powietrze płynnie przechodzi przez nie a rurki nie są popękane. wygladaja jakby byly wymienione niedawno. eżektor też wymieniłem . czy przepustnica może być zepsuta i na kompie nie dawać żadnych znaków. czyszczona też była wyciągałem ją cała i czysciłem cały dzień choc tam tak naprawde nie ma za wiele roboty. proszę o pomoc bo zaczynam wątpić w to auto.

_________________
A6 2.8 30v Avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2010 06:17:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2008 19:50:51
Posty: 10
fishmanr1 napisał(a):
robiłem adaptację. wszsytko przebiega pomyślnie wyswietla ze adaptacja OK a nic się nie zmienia. może mam uszkodzoną przepustnicę ?? mam nierowne obrotu na jałowym oraz na biegu. ale jak tylko delikatnie dotkne przepustnicy obroty są piękne łądne i jedwabnie pracuje silnik . odmy sprawdzone. w każdą stronę powietrze płynnie przechodzi przez nie a rurki nie są popękane. wygladaja jakby byly wymienione niedawno. eżektor też wymieniłem . czy przepustnica może być zepsuta i na kompie nie dawać żadnych znaków. czyszczona też była wyciągałem ją cała i czysciłem cały dzień choc tam tak naprawde nie ma za wiele roboty. proszę o pomoc bo zaczynam wątpić w to auto.


Nie pękaj, ja miełem już kilka problemów i za każdym razem rozwiązanie okazuję sie proste i prawie nic nie kosztujące.
Adaptację robi się chyba na 098, powinieneś dać basic settings i powinno być coś słychać przez kilka sekund, wtrakcie chyba wyskakuje OK ale trzeba odczekać. Tak tylko dla potwierdzenia bo na pewno dobrze to robiłeś.
Nie równe obroty też miałem na biegu jałowym i był zatkany jeden z przewodów podciśnienia (za silnikiem, tam gdzie ezektor i inne badziewia).
Możesz jeszcze sprawdzić czasy wtrysków z każdego cylindra - w 2.8 powinno być chyba ok. 3ms - wachania w dół i w górę mogą być powodem. Czytałem, że często powoduje to regulator ciśnienia paliwa.
Śmierdzi benzyną jak go odpalasz na zimnym ?
Sprawdziłeś po kilku minutach pracy czy świece są suche ?

Ja mam teraz problem, że 3 świece są mokre. Myślę, że cewka może być wadliwa bo świece i przewody mam już nowe.

_________________
--
A6 C5 2.8 Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2010 23:03:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.cze.2005 12:05:32
Posty: 82
śmierdzi benzyną po odpaleniu jak diabli . pozatym świece na 100
% są mokre bo wnioskuje ze nie przepala :) regulator wymieniłęm na nowy . Ale mam jedną wątpliwość . U mnie nie słychać nic jak robię adaptację... a właśnie czytałęm ze powinno coś się ruszać. absolutna cisza zmieniają się tylko parametry na kompie. ostatecznie jest cos tam 0.400V i 0.300 V wyskakuje Adapt OK i tyle. ALe nic nie slychac moze mi po prostu nie dziala elektronika ustawiająca w przepustnicy ? a który przewód był u Ciebie zatkany ? od eżektora idzie jeden na serwo hamulcowe a drugichyba do odmy ale nie pamietam . pozatym zauważylem ze obroty falują jak ma duze podcisnienie czyli na zamkniętej przepustnicy a jak ją uchylę leciutko to wszsytko pięknie ładnie pracuje równiusieńko.

_________________
A6 2.8 30v Avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2010 05:58:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2008 19:50:51
Posty: 10
fishmanr1 napisał(a):
śmierdzi benzyną po odpaleniu jak diabli . pozatym świece na 100
% są mokre bo wnioskuje ze nie przepala :) regulator wymieniłęm na nowy . Ale mam jedną wątpliwość . U mnie nie słychać nic jak robię adaptację... a właśnie czytałęm ze powinno coś się ruszać. absolutna cisza zmieniają się tylko parametry na kompie. ostatecznie jest cos tam 0.400V i 0.300 V wyskakuje Adapt OK i tyle. ALe nic nie slychac moze mi po prostu nie dziala elektronika ustawiająca w przepustnicy ? a który przewód był u Ciebie zatkany ? od eżektora idzie jeden na serwo hamulcowe a drugichyba do odmy ale nie pamietam . pozatym zauważylem ze obroty falują jak ma duze podcisnienie czyli na zamkniętej przepustnicy a jak ją uchylę leciutko to wszsytko pięknie ładnie pracuje równiusieńko.


Nie wiem który dokładnie bo mechanik wymienił wszystkie jakie tam znalazł i pomogło. Pomogło na jakiś czas bo teraz znów borykam się z zalewaniem silnika. Od wczoraj mam wypożyczoną nowiutką cewkę i może jest ciut lepiej ale nadal śmierdzi benzyną i z rana lubi puścić bąka.
Napięcia przy nastawie przepustnicy też mam takie. Może masz nie skasowane błędy ? U mnie wyraźnie słychać, że coś się przesuwa jakby klapka od wentylacji i po kilku sek. ADP OK. Możliwe, że coś Ci się tam zacieło.

_________________
--
A6 C5 2.8 Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2010 17:10:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.cze.2005 12:05:32
Posty: 82
posłuchałem dobrze i też u mnie słychać. Wymieniłem nawet przepustnice na używaną od kumpla i nic to nie dało. Weź sobie sprawdź dokładnie czy nie masz błedów ale nie w silniku tylko w liczniku . jeżeli szaleje ci troszeczke wskaźnik paliwa w baku tzn pokazuje mniej niż jest to moze wywalać ci bład czujnika rezerwy paliwa G . U mnie to wywala w grupie licznik nie silnik nie skrzynia tylko licznik ale miałem juz taki myk że mi wskazówka na 2 sekundy z pełnego baku spadła na 0 i wskoczyla z powrotem. może jakies zwarcie w tej instalacji powoduje zakłucenia w pracy pompki i elementów wykonawczych. u mnie ten bład jest i chyba zmienie pływak. w błedzie jest to że to pływak G (są dwa )

_________________
A6 2.8 30v Avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2010 19:48:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2008 19:50:51
Posty: 10
fishmanr1 napisał(a):
posłuchałem dobrze i też u mnie słychać. Wymieniłem nawet przepustnice na używaną od kumpla i nic to nie dało. Weź sobie sprawdź dokładnie czy nie masz błedów ale nie w silniku tylko w liczniku . jeżeli szaleje ci troszeczke wskaźnik paliwa w baku tzn pokazuje mniej niż jest to moze wywalać ci bład czujnika rezerwy paliwa G . U mnie to wywala w grupie licznik nie silnik nie skrzynia tylko licznik ale miałem juz taki myk że mi wskazówka na 2 sekundy z pełnego baku spadła na 0 i wskoczyla z powrotem. może jakies zwarcie w tej instalacji powoduje zakłucenia w pracy pompki i elementów wykonawczych. u mnie ten bład jest i chyba zmienie pływak. w błedzie jest to że to pływak G (są dwa )


u mnie wskazówka poziomu paliwa świruje na okrągło. Zwłaszcza jak jest ciepło. Jutro sprawdzę czy nie ma tam błędów.

_________________
--
A6 C5 2.8 Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2010 21:00:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.cze.2005 12:05:32
Posty: 82
ale to nie oznaca ze wskoczy ci bład u mnie tak swirowało ze w koncu spadla na zero i tedy wpadł bład a tak normalnie błedu nie wywoływał czujnik poziomu swoimi małymi wachnięciami . wiec bład to przypadek a czujnik moze nie domagac i powodowac problemy z odpalaniem . takie jest moje zdanie . skoro problem jest z poziomem paliwa a pompka jest zanurzona w benzynie tak czy siak wiec moze to to jest rozwiązanie. glupie to glupie ale moze byc . . podobno są 3 pływaki u nas ale nie mam jak sprawdzic czy w avancie jest 3 w bagażniku pod wykładzinka bo nie umiem jej zerwać z tamtąd... jest 3 ?


dodam jeszcze taki temat do przeczytania
http://audi.auto.com.pl/forum/viewtopic ... &start=195

jest tutaj i o pływakach i o pochłaniachach par paliwa. ja u siebie dzisiaj nie odłaczałem kostki z zaworka n80 pochłaniacza tylko odłaczyłem przewod łaczący zawor z pochłaniaczem zeby błąd nie wyskakiwał a opary ulatywały do atmosfery. ciekawe czy cos to da. EVAP ogolnie mi się nie podoba.

_________________
A6 2.8 30v Avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2010 20:36:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2010 13:13:33
Posty: 40
Lokalizacja: Elbląg
I pomogło??:)

_________________
Audi A6 2,4v6 AML 2000r + LPG
Peugeot 508 2,0
Audi A6 C7 2,0 tdi ultra 190km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 16:07:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.cze.2005 12:05:32
Posty: 82
Panowie odłaczanie EVAPU nie pomoglo nic. Wymieniłem regulator cisnienia paliwa na nowy oryginalny bosch nie ma różnicy . Wydaje mi się że lepiej szedl jak był odłaczony wąż od podcisnienia do regulatora cisnienia paliwa ale odziwo nie wywalało mi błedu przez 3 dni jazdy o tym ze dawka za bogata ani ze za uboga ... Cos z podcisnieniem moze ? a ten wężyk ciągnął jednak podcisnienie ... ma ktośjakiś pomysł ???? DZiwne jest to z ilością paliwa w baku ale moze mylące . BO jednak szybciej zaskoczy jak jest wiecej a jak jest malo to zaskoczyć nie chce dlugo. Pozatym to możę odłączyc podcisnienie od regulatora bo wydawalo mi się ze lepiej trochę było z odpalaniem jak byl odłączony ...

_________________
A6 2.8 30v Avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: