.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 06:06:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.9 TDI AHU] Regenaracja N75 - co sądzicie
PostNapisane: 26.sie.2010 07:51:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
Co sądzicie nt. regeneracji zaworka N75.

http://allegro.pl/zawor-turbiny-n75-i-n ... 48377.html

Na czym to polega ? Może przepuszczeniem powietrza pod b. wysokim ciśnieniem.

Jeżeli ktoś wie jak to się robi niech opisze to wypróbuje na swoim. I opiszę.

Bo oczywiście usługa na allegro nie wchodzi w grę bo za 130 można kupić nowy

_________________
Audi A4 B5 1.9TDI 90KM AHU
Audi A4 B7 1.8T 163KM Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2010 08:15:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jest gdzies na forum opis jak wyczyscic krok po kroku - zaczerpniety z forum golfa.... poszukaj...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2010 08:27:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 07:13:14
Posty: 93
Lokalizacja: Oleśnica
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=n75 :peace:

_________________
...śniło mi się w nocy,że piłem piwo...jak wstałem,to miałem chęć na drugie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2010 11:34:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
Zregenerowałem: (dotyczy zaworka kwadratowego nie tego walcowego)

1. zdejmujemy metalową obudowę
2. odrzynamy (mocno wciskając nóż i obracając go w koło) metalowym cienkim nożykiem plastikową część gdzie są dwa króćce. - w linku wyżej jest użyte imadło i siła, moim zdaniem lepiej oderznąć tą część mocno wciskając nuż
3. wyjmujemy metalowy cylinderek i sprężynkę (naprawiałem dwa zaworki i w dwóch było to samo pękła sprężynka, która czasami blokowała cylinderek).
4. czyścimy całość dokładnie benzyną ekstrakcyjną lub rozpuszczalnikiem.
5. jeżeli sprężynka była urwana to ją delikatnie wyciągamy tak aby cylinderek był wysunięty z otworu ok 4-5mm.
6. klejem Kropelką smarujemy zewnętrzną cześć zaworka (ok 2-3mm) bardzo ważne aby klej nie dostał się do wewnątrz zaworu bo sklei nam cylinderek (po prostu żeby przykleić to co oderznęliśmy).
7.składamy całość do kupy
8. na koniec polewamy brzeg zaworka (dookoła) tu gdzie sklejaliśmy
9. Sprawdzamy podłączając +12 V czy cyka powinien cykać za każdym razem (najlepiej zasilaczem 12V bo akumulator może nam spalić palce).

I w ten sposób mamy ok 150zł w kieszeni - ja dodatkowo przy regeneracji wymieniłem sobie wszystkie przewody ciśnieniowe koszt 16zł z nowymi zaciskami.

_________________
Audi A4 B5 1.9TDI 90KM AHU
Audi A4 B7 1.8T 163KM Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2010 16:21:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 07:13:14
Posty: 93
Lokalizacja: Oleśnica
Na stronie 6-tej jest właśnie opisana naprawa prostokątnego :peace:

_________________
...śniło mi się w nocy,że piłem piwo...jak wstałem,to miałem chęć na drugie...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: