.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 07:28:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A6 C5 2.5 TDI 1998 ] Prosba o analize logow dynamicznych
PostNapisane: 27.sie.2010 16:27:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2006 13:24:32
Posty: 114
Lokalizacja: UK
Witam!

Ogolnie autko ma slaba moc dlatego pomysl zeby zbadac go dynamicznie.
Logowanie robilem wg. opisu http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 i tak wygladaja logi z grupy 011:

Obrazek

Widac ze pozycja 3 nie jest tozsama z pozycja 2... czyli wyglada na to ze jest problem z dynamika gazow... tylko teraz za co sie dalej zabrac ? za razie profilaktycznie wezme sie za czyszczenie EGR ( ale z tego co wiem to nie bedzie mialo wplywu na dynamike gazow )

prosze o pomoc.

_________________
Audi A6 C5 1.8T 2000r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2010 20:28:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jak sie zabrac? zrobic logi a nie jednego loga - tak na pale to obstawic moge np nieszczelnosc w dolocie, padnieta T lub sterowanie nia (podcisnienie), strasznie tnaca przeplywke - ale trzeba zrobic logi statyczne, basic s. i dynamiczne
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2010 20:47:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2006 13:24:32
Posty: 114
Lokalizacja: UK
taa.... oto reszta logow dynamicznych.
robilem takze B.S ale tego juz nie logowalem bo tam wszystko smigalo ok ( odnosnie EGR i N75 )
I jeszcze robilem logi statyczne czujnikow temp. i tez wydaja sie byc sprawne.

A oto pozostale logi.

grupa 000:

Obrazek
Obrazek


grupa 003:

Obrazek


grupa 008:

Obrazek
Obrazek


Grupa 010:

Obrazek
Obrazek

Dzieki za zainteresowanie.
Pozdr.

Syzmon

_________________
Audi A6 C5 1.8T 2000r


Ostatnio edytowano 29.sie.2010 14:11:54 przez Majster-uk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2010 20:55:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2006 13:24:32
Posty: 114
Lokalizacja: UK
Tu czerwonym zaznaczylem gdzie jest odczuwalny duzy spadek mocy...
Czyli slynne 2500 obrotow i brak mocy...
Dodam ze to jest tip-tronik dlatego pozycja pedalu gazu jest na 95%.


Obrazek

_________________
Audi A6 C5 1.8T 2000r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2010 21:30:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
sprawdz wezyki podcisnienia (zaloz opaski jak sa tylko nalozone) do gruchy na T i nie tylko, sprawdz szczelnosc dolotu - jezeli nie T to moze turbina lezy

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2010 21:42:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2006 13:24:32
Posty: 114
Lokalizacja: UK
Przez T masz na myśli N75 zawór regulujący ciśnienie doładowania ?

Obecnie auto ma 110 tys. a przy 80 tys. było wymieniane turbo na nowe... ( mowa o milach ) także turbo zostawiłbym na sam koniec. Postaram się jutro dokładnie sprawdzić węzę podciśnienia.

_________________
Audi A6 C5 1.8T 2000r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2010 09:07:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
bez podcisnienia T ustawione jest tak ze nie laduje (spaliny "smigaja" bokiem nie napedzajac wirnika) - podcinienie zmienia to ustawienie na takie, ze spaliny nakrecaja wirnik (oczywoscie to nie stan 0-1) *). Oznacza to ze mozliwe jest ze kulejace podcisnienie za tym stoi. Zakladajac, ze w BS wrzystko jest prawidlowo, T jest nowa (nowa czy regenerowana czy regenerowania sprzadana jako nowa/powszechna praktyka/ - bo haslo regenerowana rzuca cien podejrzenia.....) to podcisnienia (nieszczelnosc?) jest bardzo prawd.
Zakladm, ze po wymianie T Twoje auto jezdzilo ok czyli to sie popsulo a nie bylo od razu po zalozeniu T (bo tutaj by mozna dochodzic zlej regulacji na sztandze)
Oczywiscie przytkany wydech, rozwalone sterowanie zaworami tez moze byc przyczyna/wspolprzyczyna - koniecznie sprawdz tez wszelkie laczenia w wydechu (czy gdzie opaska nie jest luzna itp)
Jezeli cos niemrawo smiga w BS 003 lub 011 to podcisnienie - je mozna sprawdzic przy pomocy urzadzenia wakuometr/vacuometr
Zawro N75 jest sterowany tak "impulsowo" (bardzo nieelektronicznie - wysterowanie jego masz w ostatniej kolumience w 003) by przepuszczac podcisnienie w zadanej wielkosci - nie znam sie tak by to wykluczyc ale jezeli w BS wszystko jest ok to bym go nie typowal
Przemek
*) widac to jak w momencie zapalenia sztanga sie podniesie oraz jqak w BS to rytmicznie sie zmienia

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2010 11:33:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2006 13:24:32
Posty: 114
Lokalizacja: UK
Co do T to nie mogę nawet powiedzieć czy po wymianie T wszystko chodziło ok, ponieważ odkąd auto zostało zakupione, właśnie tak kuleje z mocą... a to ze była wymieniana mam udokumentowane na rachunkach ( nie wiem czy tu w Anglii robią regeneracje turbin ale wizualnie widać ze jest nowsza niż inne podzespoły, dlatego zakładam ze jest ona nowa )
Zastanawiam sie caly czas nad ta sztanga bo w BS ona ladnie chodzi i podczas rozruchu silnika takze sie rusza.
A skoro mówisz, ze to ona pobudza T to zastanawiam się czy mógłbym przeprowadzić diagnozę dynamiczna z uwzględnieniem grupy żebym widział czy w momencie spadku mocy ( ~2500 obr. ) sztanga się otwiera czy zamyka... chyba ze jedynie podpięcie trójnika z wakumetrem przed gruszka do sztangi ??

_________________
Audi A6 C5 1.8T 2000r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: