.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 06:38:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.8 ACK] Głowica do roboty?
PostNapisane: 22.wrz.2010 11:22:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Witam,
samochód od jakiegoś czasu (nie wiem dokładnie od ilu posiadaczem auta jestem od miesiąca), puszcza bąki, przypadkiem zauważyłem dając się ojcu przejechać furmanką. Jestem po świeżej wymianie filtrów i oleju zrobiłem to gdyż właściciel trochę z tym borykał, więc nie mam dokładnego poglądu ile bierze oleju.
Aczkolwiek puszcza te bąki, a mechanik stwierdził że do roboty jest głowica.
W silnik ingerował tyle co zmienił górne uszczelniacze przy deklach. Czy mógł coś tam widzieć czy faktycznie to będzie głowica?
Jeśli głowica to co dokładnie to oznacza, co trzeba zrobić,
czy warto to robić? zakładam że tak aczkolwiek boje się np. tego że jest u mnie instalacja gazowa obawiam się że coś może w niej zepsuć rozkładając silnik.
instalacja gazowa była założona 28tys temu auto ma 293tys przejechane.
Co radzicie?
Pozdrawiam

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 12:31:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Głowica do roboty, to pojęcie bardzo obszerne. Ja bym najpierw zobaczył co konkretnie jest w niej ( w nich ) do roboty, zeby wiedziec czy faktycznie opłaca się robić, czy lać olej i to olać :D
Moze taniej wyjdzie znalezienie drugiego silnika ?
A co tam mechanik ma zepsuć w LPG ? Nie umie zdjąć listew z wtryskami ?

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 12:46:29 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Wymieniał uszczelniacze zaworowe, czy uszczelki dekli bo nie qmam?

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 12:54:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
ja zrozumiałem że wymienił uszczelki pod deklami. A bąki to może kwestia kwaśnego żarcia ? (bylejakiego paliwa)

Poza tym "głowica do roboty" trzeba jakoś ustosunkować bo można to robić i robić i robić. Może warto zajrzeć do innego mechanika ? Kogoś z klubu ? są w Twojej okolicy spoty, zajrzyj tam raz czy dwa, chłopaki pomogą.

o LPG sie nie bój bo jak zepsuje to psim jego obowiązkiem bedzie to naprawić.

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 13:09:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Dokładnie,
druga sprawa jest taka tylko że nie jestem tego w 100% pewien, że poprzedni właściciel dolewał olej co 1000km co wnioskując z tego co czytałem, oznacza że głowica jest do roboty (ewent. co innego).
Co do gazu faktycznie nie potrzebnie wspomniałem ale wolę wyprzedzać problemy z którymi mogę się spotkać, co da mi kutnia i latanie 2 tyg, aczkolwiek tutaj jest to nie uniknione.
Pytanie jest takie czy przy takim (teoretycznie) braniu oleju i bąkach czasami warto się już za to brać?
Więcej nie wiem, mechanik może auto rozebrać i ogarnąć temat, ale to sa koszta, czy nie lepiej poczekać na inne gorsze oznaki i jakby to wyglądało?

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 13:49:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Ja do swojego też leję olej co 1000km i nie martwię się tym faktem. Silniki spod znaku "V" to olejaki - konstrukcja wymusza spalanie pewnych ilości oleju.

Ile ten Twój spala oleju i na jakim dystansie?

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 14:06:14 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
niebieskie bąki przy ruszaniu zazwyczaj świadczą o konieczności wymiany uszczelniaczy zaworowych, a to jeszcze baaaaardzo daleko do robienia głowicy :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 14:10:09 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
mój imiennik zadał najważniejsze w tej chwili pytanie: ile ci tego oleju bierze (dajmy na to na 1000 km) i jaki olej lejesz??

daruj że ci to powiem, ale... wydaje mi się że mocno przewrażliwiony jesteś. Twoje auto ma naście lat, 300 tys przebiegu na blacie (ile w pamięci - nie wie nikt), jeśli tylko odpala bez problemu zimny czy ciepły, wchodzi na obroty, nie dusi się, nie szarpie, nie wydaje niepokojacych dźwięków, a zużycie oliwy mieści się w jakiejś tam normie (nie chcę strzelać ale fabryka chyba pisze coś o 0,3 - 0,5 / 1000 km?) to... nie wierz we wszystko co mówi miechanik - ja rozumiem, on też musi zarobić.. robota głowic to fajna robota dla silnikowca, motoru nie wyjmujesz, sam się z głowicami nie babrasz tylko oddajesz do speców od głowic a klientowi robisz swój narzut za to że... znasz speców... Jeśli denerwują cię bąki to możesz pokusić się o wymianę uszczelniaczy zaworowych ale żeby to miało sens ekonomiczny - musisz znaleźć kogoś kto zrobi to bez demontażu głowic... Jestem przekonany że akurat ten mechanik którego cytujesz powie że się nie da...

podsumowując: daj jakieś konkretniejsze info na temat kondycji motoru, a jeśli nie ma niepokojących symptomów - ciesz się V6-ką i nie dawaj ojcu jeździć :peace:

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 14:43:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
To tak: z mechanikiem rozmawiałem mówi żebym troszkę pojeździć (w pon. odebrałem samochód więc mało jeszcze przejechałem, auto jest po świeżej wymianie filtrów i oleju (M1 10W-40) jak będę jechał do wawy, trochę pojeżdżę zrobię tego 1000km i zerknę czy coś uszło (mam nadzieje że na miarce to ładnie odczytam)) i gdy zrobię ten 1000km i faktycznie dużo weźmie to pomyślimy, dodał też że potrafi pod ciśnieniem wymienić jakieś (gumki czy coś nie pamiętam nazwy pewnie to o czym emge napisał) jednak mówi że po tej operacji często po 1-2miesiącach sprawa może powrócić. Czyli plus dla niego na naciągacza mi nie wygląda

Dymek puszcza niebieski, przy ruszaniu, bądź na trasie przy ostrzejszej redukcji.
Prawdopodobnie gdy jeżdżę ostrzej co mnie się okurat zdarza to trochę tego oleju połyka, byle by dużo na świece nie rzucał bo będzie palić go jeszcze więcej...

Sprawdzę dokładnie ile weźmie po tym tysiaku i powrócę do tematu, teraz w takim razie sie z robotą wstrzymam i jak co ponowię pytanie jak będę miał konkrety od Siebie a nie poprzedniego ...

Dzięki za pomoc :),
pozdrawiam

PS. jakieś drobne niepokojące dźwięki się pojawiają, jednak nie umiem tego do niczego przykleić przygasanie też występuje, pewnie regulacja jest potrzebna, aczkolwiek VAG nie chce mi się połączyć, strzelam że obroty przy włączonych światłach, i skręcaniu kołami spada do około 660-680 obrotów. Ogólnie jakoś źle nie jeździ, jeśli dzień przed jeździłem tylko na paliwie, zapala na cyka, po gazowym dniu ma trochę większy problem, ale zakładam że to tak ma być (instalacja po wymianie filtrów i regulacji).

edit:
na tą chwilę po wymianie oleju i przejechaniu ~400km jest poziom przy pomarańczowym cycku bodajże nad słowem max, w sumie wygląda na maksymalny możliwy poziom.

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 18:39:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Witam,
VAG zaskoczył aczkolwiek tylko wczytał błędy silnika i brak błędów poduszek, reszta nie zatrybiła. Błędy są niestety są takie:
Obrazek

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 20:10:41 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
przy większości masz jak byk BŁĄD SPORADYCZNY - skasuj i zobacz co wróci. Jesli cokolwiek to tymi warto się zająć, ale myslę że to LPG sieje...

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 20:55:26 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
stawiam na gumki, koszt niewielki, a potrafi uleczyć silnik. Nie słyszałem, żeby starczało na dwa miechy, chyba, że kupisz chińskie. Zawsze możesz kupić je w ASO.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 00:35:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Temat ogarnięty, po skasowaniu błędów cichosza, wygląda że wszystkie błędy wywalał gaz, przed jego naprawą, dzięki za pomoc :)

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 09:10:23 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Ponieważ mam identyczne auto (jeżdżę nim 2 lata, przejechałem prawie 100kkm, też mam gaz), miałem podobne objawy, czuję się zobowiązany częściowo rozwiać Twoje wątpliwości:

błędy to ewidentnie wina LPG :!: w ACK trzeba potrafić wysterować LPG pod czasy wtrysków Pb, aczkolwiek potrzebne do tego są odpowiednio szybkie wtryskiwacze gazowe, odpowiedni sterownik (np.Stag-300 Plus) i wydajny reduktor. Jeśli mieszanka będzie za bogata/uboga - takie kwiatki będą wyskakiwać. To, że teraz ich nie ma to nie znaczy że nie wyskoczą za 500-1000km :D

Co do oleju:

nie polecam Mobila 10W40 :!: Jeździłem na tym błocie ok.60 kkm i też auto puszczało bąki. Po zakupie auto "brało" 0.5 l - 0.7 l/1000km. Dokładnie rok temu postanowiłem przy pomocy kolegi Kornela "zrobić" głowice. Tzn.wymiana uszczelniaczy zaworowych, (gumek) wymiana uszczelek pod deklami, nastawnikami wałków, uszczelniacze wałków rozrządu, oczywiście bez zdejmowania głowic. Po wszystkim zalany był Mobil 10W40. Po złożeniu wszystkiego auto nadal dymiło. Zrobiłem na Mobilu jedną wymianę ok.10-12kkm. Wzięła ok.4.5 l na 10000km, więc gumki wiele nie pomogły. Dodam że przed całą robotą mierzona była kompresja i ciśnienie oscylowało w okolicach 13.5-14.5 bara , max różnica 1.3 albo 1.5.
Zimą postanowiłem zmienić olej na Valvoline Maxlife 10W40. Od tamtej pory zmieniałem go już 3 albo 4 razy (ok.35kkm). Efekt jest taki że auto "bierze" wyraźnie mniej ok.2.5-3 l/10000km, bąków nie mogę się za bardzo dopatrzeć (ok-jeśli na oleju jest powyżej 10000km to potrafi coś puścić - czyli wtedy gdy jest już zużyty, ciekawe co jest w opakowaniach z napisem Mobil :?: :): )

Reasumując: Zmień najpierw olej, zbadaj ile Ci ubywa i dopiero podejmuj poważniejsze kroki :peace:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 12:45:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
gitmar napisał(a):
Ponieważ mam identyczne auto (jeżdżę nim 2 lata, przejechałem prawie 100kkm, też mam gaz), miałem podobne objawy, czuję się zobowiązany częściowo rozwiać Twoje wątpliwości:

błędy to ewidentnie wina LPG :!: w ACK trzeba potrafić wysterować LPG pod czasy wtrysków Pb, aczkolwiek potrzebne do tego są odpowiednio szybkie wtryskiwacze gazowe, odpowiedni sterownik (np.Stag-300 Plus) i wydajny reduktor. Jeśli mieszanka będzie za bogata/uboga - takie kwiatki będą wyskakiwać. To, że teraz ich nie ma to nie znaczy że nie wyskoczą za 500-1000km :D

Co do oleju:

nie polecam Mobila 10W40 :!: Jeździłem na tym błocie ok.60 kkm i też auto puszczało bąki. Po zakupie auto "brało" 0.5 l - 0.7 l/1000km. Dokładnie rok temu postanowiłem przy pomocy kolegi Kornela "zrobić" głowice. Tzn.wymiana uszczelniaczy zaworowych, (gumek) wymiana uszczelek pod deklami, nastawnikami wałków, uszczelniacze wałków rozrządu, oczywiście bez zdejmowania głowic. Po wszystkim zalany był Mobil 10W40. Po złożeniu wszystkiego auto nadal dymiło. Zrobiłem na Mobilu jedną wymianę ok.10-12kkm. Wzięła ok.4.5 l na 10000km, więc gumki wiele nie pomogły. Dodam że przed całą robotą mierzona była kompresja i ciśnienie oscylowało w okolicach 13.5-14.5 bara , max różnica 1.3 albo 1.5.
Zimą postanowiłem zmienić olej na Valvoline Maxlife 10W40. Od tamtej pory zmieniałem go już 3 albo 4 razy (ok.35kkm). Efekt jest taki że auto "bierze" wyraźnie mniej ok.2.5-3 l/10000km, bąków nie mogę się za bardzo dopatrzeć (ok-jeśli na oleju jest powyżej 10000km to potrafi coś puścić - czyli wtedy gdy jest już zużyty, ciekawe co jest w opakowaniach z napisem Mobil :?: :): )

Reasumując: Zmień najpierw olej, zbadaj ile Ci ubywa i dopiero podejmuj poważniejsze kroki :peace:
Witam, cieszę się że poczułeś się zobowiązany, od zaworoowej zawsze chętnie posta przygarnę :D ;)
Faktycznie błędy mogą być od gazu, po skasowaniu nic nie wypluwa, mozliwe ze potem znow sie pojawia jak piszesz, aczkolwiek gaz mi wywalal errory gdy wchodzilem na obroty, dziura w wężyku dochodzącym do urządzenia sprawdzającego ciśnienie gazu, teraz jest git licze na mala ilosc bledow ;)
Co do mobilka, dopiero co go wymienialem razem z filtrami, wiec pojezdze na nim, a potem faktyczie jak nie zapomne zainteresuje sie Valvolinem, chociaz firmy nei kojarze.
Zrobię z 1tys - 2tys i wrócę za miesiąc do tematu, aczkolwiek mam nadzieje ze nie bedzie potrzeby :)

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 15:04:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Czakol napisał(a):
Zrobię z 1tys - 2tys i wrócę za miesiąc do :)


tyle to sie robi w weekend zwłaszcza takim autem a nie bedziesz paść auto na trawie :) Jeździć ! i informować na bierząco :) :diabel:

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2010 19:54:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lip.2010 22:21:46
Posty: 186
Lokalizacja: Bielsko-Biała
u mnie było podobie.
auto po hamowaniu silnikiem i przy zapalaniu puszczało bąka.
od razu wymieniłem uszczelniacze ale nic się nie zmieniło.
zdjąłem więc główki i okazało się, że gumki nie dobrze siedzą.
ciężko jest wymienić uszczelniacze na założonych głowicach.
głowice poszły do regeneracji - uszczelniacze po raz drugi, prowadnice, docieranie zaworów+ komplet nowych uszczelek i bąków nie ma ale olej dlaej bierze jak to v8.
czasami jednak puszczanie bąków może być spowodowane zapieczonymi pierścieniami tłokowymi(podciśnienie w kolektorze ssącym przy zamkniętej przepustnicy)
powodzenia

_________________
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM)
A4 b5 1,8T (180 KM)
A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM)
A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM)
S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM)
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=104330
A6 C5 1,8T (150 KM) http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=113093
A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM) viewtopic.php?f=33&t=117116


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2010 19:59:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
gryfi napisał(a):
u mnie było podobie.
auto po hamowaniu silnikiem i przy zapalaniu puszczało bąka.
od razu wymieniłem uszczelniacze ale nic się nie zmieniło.
zdjąłem więc główki i okazało się, że gumki nie dobrze siedzą.
ciężko jest wymienić uszczelniacze na założonych głowicach.
głowice poszły do regeneracji - uszczelniacze po raz drugi, prowadnice, docieranie zaworów+ komplet nowych uszczelek i bąków nie ma ale olej dlaej bierze jak to v8.
czasami jednak puszczanie bąków może być spowodowane zapieczonymi pierścieniami tłokowymi(podciśnienie w kolektorze ssącym przy zamkniętej przepustnicy)
powodzenia
Ostatniego zdania nie zrozumiałem do końca, jak to można sprawdzić, bądź ocenić że to może być powodem i jak to jest niebezpieczne jeśli to mam a będę jeździł, czym to się później może objawić?

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2010 19:53:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
gryfi napisał(a):
u mnie było podobie.
auto po hamowaniu silnikiem i przy zapalaniu puszczało bąka.
od razu wymieniłem uszczelniacze ale nic się nie zmieniło.
zdjąłem więc główki i okazało się, że gumki nie dobrze siedzą.
ciężko jest wymienić uszczelniacze na założonych głowicach.
głowice poszły do regeneracji - uszczelniacze po raz drugi, prowadnice, docieranie zaworów+ komplet nowych uszczelek i bąków nie ma ale olej dlaej bierze jak to v8.
czasami jednak puszczanie bąków może być spowodowane zapieczonymi pierścieniami tłokowymi(podciśnienie w kolektorze ssącym przy zamkniętej przepustnicy)
powodzenia


A to już zależy kto i jak te gumki zakładał :peace:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 10:41:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Witam,
po przejechaniu 1tys km, poziom oleju spadł na bagnecie o jakieś 5-6mm, ile to może być w ACK w litrach?
Pozdrawiam

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: