gitmar napisał(a):
Ponieważ mam identyczne auto (jeżdżę nim 2 lata, przejechałem prawie 100kkm, też mam gaz), miałem podobne objawy, czuję się zobowiązany częściowo rozwiać Twoje wątpliwości:
błędy to ewidentnie wina LPG

w ACK trzeba potrafić wysterować LPG pod czasy wtrysków Pb, aczkolwiek potrzebne do tego są odpowiednio szybkie wtryskiwacze gazowe, odpowiedni sterownik (np.Stag-300 Plus) i wydajny reduktor. Jeśli mieszanka będzie za bogata/uboga - takie kwiatki będą wyskakiwać. To, że teraz ich nie ma to nie znaczy że nie wyskoczą za 500-1000km
Co do oleju:
nie polecam Mobila 10W40

Jeździłem na tym błocie ok.60 kkm i też auto puszczało bąki. Po zakupie auto "brało" 0.5 l - 0.7 l/1000km. Dokładnie rok temu postanowiłem przy pomocy kolegi Kornela "zrobić" głowice. Tzn.wymiana uszczelniaczy zaworowych, (gumek) wymiana uszczelek pod deklami, nastawnikami wałków, uszczelniacze wałków rozrządu, oczywiście bez zdejmowania głowic. Po wszystkim zalany był Mobil 10W40. Po złożeniu wszystkiego auto nadal dymiło. Zrobiłem na Mobilu jedną wymianę ok.10-12kkm. Wzięła ok.4.5 l na 10000km, więc gumki wiele nie pomogły. Dodam że przed całą robotą mierzona była kompresja i ciśnienie oscylowało w okolicach 13.5-14.5 bara , max różnica 1.3 albo 1.5.
Zimą postanowiłem zmienić olej na Valvoline Maxlife 10W40. Od tamtej pory zmieniałem go już 3 albo 4 razy (ok.35kkm). Efekt jest taki że auto "bierze" wyraźnie mniej ok.2.5-3 l/10000km, bąków nie mogę się za bardzo dopatrzeć (ok-jeśli na oleju jest powyżej 10000km to potrafi coś puścić - czyli wtedy gdy jest już zużyty, ciekawe co jest w opakowaniach z napisem Mobil

)
Reasumując: Zmień najpierw olej, zbadaj ile Ci ubywa i dopiero podejmuj poważniejsze kroki

Witam, cieszę się że poczułeś się zobowiązany, od zaworoowej zawsze chętnie posta przygarnę
Faktycznie błędy mogą być od gazu, po skasowaniu nic nie wypluwa, mozliwe ze potem znow sie pojawia jak piszesz, aczkolwiek gaz mi wywalal errory gdy wchodzilem na obroty, dziura w wężyku dochodzącym do urządzenia sprawdzającego ciśnienie gazu, teraz jest git licze na mala ilosc bledow
Co do mobilka, dopiero co go wymienialem razem z filtrami, wiec pojezdze na nim, a potem faktyczie jak nie zapomne zainteresuje sie Valvolinem, chociaz firmy nei kojarze.
Zrobię z 1tys - 2tys i wrócę za miesiąc do tematu, aczkolwiek mam nadzieje ze nie bedzie potrzeby
