adihonda napisał(a):
Panowie w dalszym ciagu martwi mie kopcenie , i czy ktos kumaty moglby mi wytlumaczyc o co chodzi z tym ukladem PD ? I co to sa bip-y i dlaczego sa za wysokie ?
taki ...
bip może swiadczyć o zanagarowanych końcówkach PD ... wanna ultradzwiekowa doproadzi je do porządku. powszechnie przyjęta norma Bipow to jest w przedziale +/- 30
a jak przebije wartośc bodajże 127 to już tryb awaryjny... a bipy to wg ASO VW.
Ta wielkość dostarcza informacji zwrotnej o rzeczywistym początku tłoczenia paliwa, potrzebnej do regulacji początku wtrysku. Ponadto pozwala ona rozpoznać nieprawidłowości w pracy pompowtryskiwacza.
Proces zaczyna się w momencie wysterowania zaworu
pompowtryskiwacza. Powstaje wtedy pole elektromagnetyczne, natężenie prądu wzrasta i zawór zamyka się. Uderzenie iglicy zaworu w gniazdo wywołuje charakterystyczne załamanie krzywej przebiegu prądu.
To załamanie jest określane skrótem BIP, pochodzącym od
Begining of Injection Period = początek tłoczenia.
BIP oznacza chwilę całkowitego zamknięcia zaworu, a więc chwilę rzeczywistego początku tłoczenia. Gdy zawór jest już zamknięty, natężenie prądu spada do stałej wartości prądu trzymania. Po upływie zadanego czasu tłoczenia sterownik przerywa wysterowanie zaworu i zawór otwiera się. Sterownik silnika mierzy rzeczywisty moment zamknięcia zaworu po to,
by podczas kolejnego wtrysku z odpowiednim wyprzedzeniem wysterować zawór. Gdy rzeczywisty początek tłoczenia odbiega od wartości zapisanej w charakterystyce,
sterownik przesuwa początek wysterowania zaworu pompowtryskiwacza.
Aby sterownik silnika mógł rozpoznać zakłócenia w pracy pompowtryskiwacza, próbkuje on tę część przebiegu wtrysku, w której spodziewa się zauważyć BIP. Ta część przebiegu określa dopuszczalny zakres wystąpienia początku tłoczenia (zakres regulacji). Gdy pompowtryskiwacz pracuje prawidłowo, BIP pojawia się w zakresie regulacji. Zakłócenia w pracy pompowtryskiwacza prowadzą do tego, że BIP pojawia się poza zakresem regulacji. W tym przypadku sterownik wyznacza początek tłoczenia z zapamiętanej charakterystyki a regulacja początku wtrysku jest niemożliwa...
Więc kolego, nie masz sie czym martwic na pewno. Drugą istotna sprawa jest operowanie gazem w dieslu
wcisasz go delikatnie, lecz sukcesywnie miarowo, czy od razu opór na 2ce z 1,7 RPM. Jesli tak to wysterowanie zawsze Ci strzeli "kuumulusa czarnego". Inna charakterystyka operowania gazem niz w Pb... to meritum. Mozesz zmienic stacjew ktorej tankujesz paliwo [sprobuj]. Bo na tych bipach mozezesz przejechac jeszcze 100tkm i sie moga w ogole nie zmienic...
Cze.