.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 06:40:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4, 2,6 ABC] Szarpanie na zimnym i ciepłym silniku
PostNapisane: 02.paź.2010 19:10:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Moje ABC miało tak odkąd kupiłem furkę, ale dopiero teraz zaczęło mnie to denerwować. A więc, po odpaleniu silnika, jak jadę i odpuszczę gaz hamując silnikiem, to jakby ktoś na sekunde wcisnął pedał gazu i zaraz go sam odpuscił, takie mocne szarpnięcie. To jednorazowe szarpnięcie przeradza się czasami w kilka szarpnięć, jakby ktoś kilka razy wcisnął i odpuścił pedał gazu. Jazda w korku z tym defektem jest mocno upierdliwa. Sytuacja objawia się na zimnym silniku bardzo, na ciepłym już te szarpnięcia są ciut mniejsze, ale są. Od czego zacząć ? VAG z moim sterownikiem nie chce się łączyć.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 19:49:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2007 23:58:02
Posty: 135
Witam. Jeśli chodzi o podłączenie się do ecu nie powinno być z tym problemu, łączyłem się nawet prostym kabelkiem z allegro za 30 złotych. Na początku sprawdź śrubę oporową na przepustnicy. Odkręć ją tak aby przepustnica swobodnie oparła się nie na niej a na początku zakresu jej pracy, ponieważ musi się załączyć przełącznik który daje sygnał do ecu o całkowitym odpuszczeniu "gazu".

_________________
Audi 80 B4 2.6 ABC 94 r Q -> JEST :)
Audi 100 c3 2.3NF 89r Automat -> BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 20:02:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Czytałem na różnych forach że sterownik z ABC lubi być wybredny. Łączyłem się kilkoma interfejsami i zawsze to samo. Oczywiście podstawowe rzeczy jak napięcie na linii K i L jest ok. Która to ta śruba ? Masz może jakąś fotkę lub screen z Etki ? Ew. gdzie ona się konkretnie znajduje ?

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 20:08:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2007 23:58:02
Posty: 135
Znajdź przepustnice, powyżej masz czarny plastik (uchwyt) na linkę, ten uchwyt opiera się na tej śrubce gdy odpuścisz "gaz".

EDIT: Ta śrubka to odbojnik pozycji pierwotnej wychylenia przepustnicy :P

_________________
Audi 80 B4 2.6 ABC 94 r Q -> JEST :)
Audi 100 c3 2.3NF 89r Automat -> BYŁO


Ostatnio edytowano 02.paź.2010 20:13:32 przez Lubniewicz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 20:11:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
OK. Jutro sprawdzę.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 20:38:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
ABC łączy się mi się normalnie przez fejs USB. Jedna rzecz - dodasz gazu ponad 2tys. obrotów = zryw połączenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 22:22:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 10:12:56
Posty: 551
Lokalizacja: LBI
oj nie tak bardzo normalnie o ile da rade się połączyć z ABC
u mnie vag się nie łączy raz mi się udało Polskim vagiem połączyć
innym się w ogóle nie chce łączyć

gdzieś na audi80 czytałem wątek o parametrach jakie należy ustawić w vagu aby mięć większą pewność udanej komunikacji, ale puki co jeszcze tego nie przetestowałem

_________________
Alfa 156 2.4 20V
Audi B4 2.0 ABT LPG

Audi B4 2.6 ABC LPG ...
Audi B3 1.8 LPG...
Audi B3 1.6 LPG...
Alfa 156 2.4 JTD...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 08:42:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2007 23:58:02
Posty: 135
Dosłownie magia. Posiadam ecu Hella i nie zmieniałem parametrów. Od razu się łączy, używałem zwykłego i taniego kabelka usb. Może linia diagnostyczna ma przerwę?

PS. Sorry za OT.

_________________
Audi 80 B4 2.6 ABC 94 r Q -> JEST :)
Audi 100 c3 2.3NF 89r Automat -> BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 10:44:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
u mnie też temat vagowania nie przechodzi, próbowałem rozpoczynając od ustawień nominalnych, po zmianę w ustawieniach...
i za każdym razem wywala...
może ktoś zrobiłby jakiś konkretny opis jak to robić, bo widocznie przypadek kolegi nie jest odosobniony...
sorry za offtop ;)

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 12:51:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Z tym sterownikiem bywa różnie, raz uda się połączyć a raz nie. Pewne jest, że zadziała z nim VCDS i KTS.

Co do tej śrubki to ja bym tak nie kręcił tak sobie, podejrzewam że jest podobnie jak w AAH i należy to regulować według określonej procedury.

Co do problemu z tego co piszesz to wygląda to tak jakby przy puszczonym pedale gazu samochód dostawał dawkę paliwa, co nie powinno być miejsca.

Między innymi z przyczyny uszkodzonego TPS-u, lub problemu z wtryskami.

Podłączenie pod kompa przydało by się i kontrola czujnika położenia przepustnicy również.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 16:07:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2007 23:58:02
Posty: 135
Słuchaj przy tej śrubce odbojniku nie masz za dużego pola manewru. Jak ją za mocno wkręcisz (około 5 obrotów) to ona odchyla uchwyt przepustnicy i automatycznie nie daj sygnału do ecu o tym że przepustnica jest w położeniu "0". Ta śrubka jest skontrowana nakrętką 7 lub 8. Mogło się zdarzyć, że po prostu się lekko wkręciła od wibracji pracującego silnika, a taki przypadek już widziałem :P. Jak byś miał wgląd przez vaga to można byłoby sprawdzić czy przepustnica załącza stabilizację (nie pamiętam już jaki blok, ale na pewno byś znalazł).


EDIT: Masz rację, że może dostawać paliwa, ale pamiętaj, że do spalania tego dodatkowego paliwa trzeba powietrza. I pytanie skąd by je brał. Tak jak pisałem sprawdź tą śrubkę, potem szczelność za przepustnicą (głównie wężyki).

_________________
Audi 80 B4 2.6 ABC 94 r Q -> JEST :)
Audi 100 c3 2.3NF 89r Automat -> BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 17:17:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Sprawdziłem. Okazuje się iż wszystko w porządku jest z tą regulacją. Nie trzeba było ruszać. Gdy delikatnie ruszę linką przy przepustnicy to słychać pstryknięcie switcha, tak samo jest z powrotem do pozycji jałowej. Czyli tu jest wszystko OK. Dalej. Gdzie jest i jak sprawdzić TPS'a ?

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 17:35:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Klax napisał(a):
Sprawdziłem. Okazuje się iż wszystko w porządku jest z tą regulacją. Nie trzeba było ruszać. Gdy delikatnie ruszę linką przy przepustnicy to słychać pstryknięcie switcha, tak samo jest z powrotem do pozycji jałowej. Czyli tu jest wszystko OK. Dalej. Gdzie jest i jak sprawdzić TPS'a ?


Pin 1 i 2 rezystancja 1.5 do 2.6 kohm

Pin 2 i 3 rezystancja 0,75 do 1,3 kohm

Pin 2 i 3 powoli otwierasz przepustnicę rezystancja powinna rosnąć stopniowo i przy maksymalnym jej otwarci powinna wynieść 3,6 kohm.

Możesz też sprawdzić zasilanie które powinno wynosić między pinem 1 i 2 oraz między 2 i 3 od 4,5 do 5,5V.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 17:42:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jeśli moge sie wcisnąć to mam pytanie czy te wartości są odpowiednie dla każdego TPSa, który ma 3 PINy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 18:11:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2007 23:58:02
Posty: 135
Kornel dobrze mówi. Ale to że pstryka to nie znaczy, że działa. Pomierz dobrze. Najlepiej byłoby zobaczyć jak ecu widzi otwarcie tej przepustnicy... ale niestety nie komunikuje się Tobie... :|

_________________
Audi 80 B4 2.6 ABC 94 r Q -> JEST :)
Audi 100 c3 2.3NF 89r Automat -> BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 19:05:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
OK. Te piny to na TPS'ie wlasnie mam sprawdzać ? Tylko gdzie on jest :) ?
I czy silnik do testów ma być odpalony ? Czy tylko zapłon wystarczy ?

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: