A2 podobnie jak i Lupo 3L TDI to zwykłe skrzynie manualne z regulacją hydrauliczną sprzęgła i hydrauliczną zmianą biegów. Jeśli w cąłym tym systemie pojawi się jakikolwiek mały błąd , komputer nie wyda zgody na uruchomienie silnika , włacznie biegu , pozostawi napęd wyłacznie na wstecznym.
Co może być powodem waszego problemu , prócz tego ze wszystko
to...
- zużyte sprzęgło tarcza , docisk czy jedno i drugie
- uszkodzony potencjometr siłownika sprżegła
- luz w układzie mechanicznym
- brak nastaw podstawowych
- zły płun w układzie hydraulicznym
- uszkodzone potnecjimetry wybieraka
I wiele innych , jedna z tych rzeczy lub więcej...
Od tego jest diagnostyka , ale cięzko mówić o diagnostyce skoro te samochody w Polsce mają rzadko kiedy robioną obsługę okresową polegającą na nastawach i kontroli cąłego systemu ( co 30 000 km )