.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 07:18:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AEL] Stopień sprężania - trup?
PostNapisane: 04.paź.2010 13:55:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
Witam Serdecznie Panowie. Sluchajcie bylem dzis u mechanika na sprawdzeniu wtrysków i przy okazji sprawdzilismy ciśnienie w cylindrach. O ile wtryski są sprawne i nie leja, o tyle sprężanie wg mechanika jest slabiutkie. Ciśnienie w cylindrach wyszlo miedzy 20 a 22bar - powinno byc niby 32do36bar - wynika z tego ze ten silnik jest trupem i zimą nie szans na zapalenie.... Ile powinno wynosić sprężanie w tym silniku - moze ktoś z Was sprawdzal u siebie - proszę o odpowiedz - bo raz czytam ze diesel ma miec 24 a raz ze 34 i badz tu madry. Pozdrawiam Piotr

Obrazek


Ostatnio edytowano 04.paź.2010 14:15:33 przez ieble, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2010 14:10:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Stopień sprężania, to nie ciśnienie w cylindrze.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [AEL] Stopień sprężania - trup?
PostNapisane: 04.paź.2010 16:34:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
stopien sprezania jest taki sam w nowym motorze jak i w takim z milionem przebiego (no chyba ze nagar sie odlozyl) - to wartosc stosunku objetosci w komorze przy tloku na gorze wzgledem gdy jest na dole. Mierzy sie natomiast cisnienie
Podpowiem Ci, ze producetn okresla temperature (bo ten sam gaz w wyzszej temp w tej samej objetosci bedzie generowal wieksze cisnienie) w jakiej powinno byc ono mierzone (nie w kazdym aucie robi sie to na zimnym silniku) - wynik zalezny jest tez od sprawnosci akumulatora i rozrusznika (slabiej kreci = > slabsze cisnienie - producent czesto okresla predkosc obrotowa przy pomiarze)
Takie elementy jak sprawnosc ukladu sterowania zaworami tez bedzie mialo wplyw.
Nie licz na mechanika jezeli chodzi o interpretacje wyniku (mowie to z wlasnego doswiadczenia) - dowiedz sie w jakich warunkach ma byc dokonany pomiar i jaki jest zakres wartosci poprawnych.
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2010 17:18:36 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
o ile dobrze pamietam to 2.5 tdi ma wlasnie cisnienie sprezania na poziomie 22-24 bary. jak jest jakis fanatyk tego motoru to niech mnie poprawi.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2010 17:50:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Zima zweryfikuje, czy silnik jest trupem, czy ten mechanik się nie zna na dieslach :peace:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2010 19:19:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Poczekajmy na Basketa... Pewnie się wypowie w tym temacie.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2010 21:09:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
31-32 barów dla silnika fabrycznego.
25 barów to dolne akceptowalne.
19 barów = motor kaput.

Znam AEL`a, który miał na 2 garach 22 bary i zimą palił normalnie.
TDI`ki nie boją się zimy tak jak ich starsi bracia na komorach wstępnych i jeśli układ wtryskowy jest ok, aq i rozrusznik kręcą szybko taki motor odpali po kilku ruchach wałem.

Pomiary wykonujemy dla silnika zimnego (po nocy) oraz dla rozgrzanego do ok 30 st C (filtr oleju lekko ciepły).
W czasie pomiary odpinamy złącza elektryczne pompy wtryskowej, tak aby paliwo nie było podawane do cylindrów.

Wyniki powinny być identyczne.

PS: byłeś przy pomiarze ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 06:35:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
Tak byłem przy pomiarze - silnik był ciepły, akumulator mam nowy a rozrusznik kreci poprawanie, paliwo nie było podawane do cylindrów, gdyż podczas sprawdzania pozostałe wtryski były wyciągnięte a prąd z pompy odłączony. Silnik odpala od strzala, wtryski byly sprawdzane na stole i nie leją. Teraz mam dylemat co robić - ja jestem kierowcą i nie ma mnie 3 tygodnie w miesiacu a autem żona jezdzi do pracy - nie moge dopuscic do tego by auto nie odpalało, by trzeba było je ciągać itp. Ile może wynieść naprawa tego silnika, czy warto go robić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 08:03:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Dla poglądu. W moim AEu przy ori przebiegu ok 230000 (pomiar w ASO) było tak:
1 - 33.1
2 - 35.1
3 - 33.9
4 - 33.5
5 - 35.3

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 08:06:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
czyli moj to złom. Trudno...... Remont raczej nie jest opłacalny. Ok dziekuje Panowie decyzja zapadła.......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 08:15:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Ne pewno szmelc? Jak tak to słusznie że remontu nie ma sensu, ale jak masz kompletny osprzęt to poszukaj czagoś z GB? Wymień i ciesz się z autka!

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 08:24:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
no mam kompletny cały samochód, ale nie ma pewności co sie kupi. Nie wiem juz sam co robic......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 08:56:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Na pewno jak kupisz auto to wsadzisz co najmniej tyle ile by kosztowała wymiana silnika. Możesz przed kupnem silnika też zmierzyć ciśnienie zanim kupisz. Ja bym szukał silnika. Poszukaj w tematach, może ktoś już to przerabiał na forum. Powodzonka w działaniu takim czy innym!

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 10:01:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Czy poza kiepskim wynikiem pomiaru silnik daje jakieś oznaki że się kończy.. Kiepsko odpala, dymi, słabo jedzie, żłopie olej?? Bo możę po prostu pomiar źle przeprowadzony?

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 11:30:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
W tamtym roku bardzo sie meczyl przy -20 krecil dlugo i tylko dzieki temu ze mialem aku na noc w domu silnik odpalał - a tak jak teraz to odpala od strzalu, ma super osiągi - zrywa na 2 biegu przyczepnosc, kopci ale jak go mocno przycisne - olej wymieniam co 12tys km i w tym okresie nie dolewam nawet 100ml. Komputer pokazuje mi od poczatku bład czujnika temperatury paliwa i cieknie mi ropa z pompy i to dosc mocno a że nie ma w okolicy porzadnych fachowców to nie zrobilem jej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 12:24:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Cosik to wygląda na spieprzony pomiar niż padnięty motor. Zrób pomiar tam gdzie się na tym znają i daj znać

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 12:31:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
adiaudi napisał(a):
Cosik to wygląda na spieprzony pomiar niż padnięty motor. Zrób pomiar tam gdzie się na tym znają i daj znać


też mi coś nie gra, zapala od strzału, zrywa przyczepność na drugom biegu a to, że zimą dłużej zapalał przy -20 to nic nadzwyczajnego a przyczyna może leżeć w czymś innym, faktycznie drugi pomiar w innym miejscu będzie wiążący


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 13:23:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
No to może zaczniemy od podstaw zimowego odpalania czyli sprawdzenia kąta wtrysku. Bo silnik wygląda na zdrowy.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 17:24:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Jeśli już tak bardzo musisz zmierzyć to ciśnienie sprężania to zrób to czymś nadającym się do mierzenia. Sory ale te karteczki to jest masakra i nigdy pomiar nie jest prawidłowy.

Tak naprawdę to ciśnienie sprężania przy bezpośrednim wtrysku nie ma wybitnie dużego znaczenia i często poniżej 20 bar zapala ok. Jest natomiast tyle powodów do tego żeby siilnik miał trudności z uruchomieniem że można wymienić je w 20 punktach jeden po drugim.

Zacznijmy więc od tego że jeśli ktoś posługuje się tak archaicznym przyrżadem pomiarowym to powinien zakończyć diagnostykę chwilę po wprowadzeniu silnika parowego. To taka sugestia żeby się nie rozpędzać z fantazją co do remontów i napraw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 19:32:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
Panowie Wielkie dzięki za odzew w temacie - dajecie mi nadzieje na to że uniknę tej naprawy - dzwoniłem dziś do Bosch Servis i odradzili mi naprawę pompy jeśli dobrze jedzie i nie słabnie - mówią ze po rozebraniu jej występują problemy z nastawnikiem i nie mogą dać gwarancji na to że po naprawie będzie ok - dziwne trochę - koszt uszczelnienia to 1000zł -

Panowie dzis jechalem tym autem i tak mi zal go sprzedawac ze szok - na kazdym biegu wciska w fotel, przyspiesza idealnie, nic oleju nie pali, wtryski są ok. Może faktycznie sprawdzę ten kąt wtrysku, powymieniam świece, olej, filty i poczekam na zime - jesli nie da rady to bede mial pewność, że silnik to trup. Teraz jak jest tak 3-4stopnie rano to naprawde robi jeden obrót wałem i odpala - mialem golfa który nie odpal przy +15 i tam silnik kopcił na niebiesko i palił olej.

Doradźcie mi co robić z tą pompą paliwa???? leci z niej ropa - i uszkodzony jest czujnik temperatury paliwa. Wymienić ją na drugą czy zostawić tak jak jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: