.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 15:40:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 2.5tdi 99r.] problem z zapalaniem na cieplym silniku
PostNapisane: 22.paź.2010 22:29:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2010 22:17:55
Posty: 15
Lokalizacja: Gliwice
witam serdecznie jestem tutaj nowy ale mam nadzeje ze znajdzie sie ktos kto moglba pomoc

moj samochod audi a4 r.99 2,5 TDI ma problem z zapalaniem na cieplym silniku
na zimnym odpala na dotyk ale na cieplym potzebuje ok 4-5 sek zanim odpali
ponadto mam wrazenie ze od czasu do czasu brakuje mu mocy ( mniej wiecej przy 2000 obr) podpialem go na djagnoze

blad 00550 - Start of Injection Regulation po polsku niestety nie mam
wiem ze cos to ma wspulnego z momentem wtrysku paliwa
troche poszkalem tez na niemieckich forach i niestety chlopaki czesto pisza ze moze to byc pompa wtryskowa :-((( jesli zeczywiscie tak by bylo cz ktos moze mi powiedziec gdzie ja mozna naprawic albo zregenerowac i za ile

dzieki z gory za wszelkie rady i odpowiedzi
pozdrawiam
radek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2010 08:10:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Zrób logi wklej je na forum. Jak to zrobić masz opisane dokładnie na forum.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2010 10:31:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
Twój problem najprawdopodobniej tkwi w źle ustawionym zapłonie (błąd 550) ,zobacz czy pasek od pompy jest prawidłowo naciągnięty
zrób to wg instrukcji http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf

prawda jest też taka że "siadająca"pompa paliwa ma taki objaw jak piszesz

ale sprawdź na początek te paski i zapłon ,dobrze by było zrobić logi..

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2010 13:53:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2010 22:17:55
Posty: 15
Lokalizacja: Gliwice
ok zmiezylem
w grupie 04 silnik na biegu jalowym
pole wskazan 4: wartosc 100,2% (powinno byc 100%)
to jeszcze nie jest tragiczne ale polu wskazan 3: wartosc 5,2° a powinno byc 2°+-2° czyli minimalnie 0° a maksymalnie 4° no wiec nie jest ok
bede probowal w ciagu nastepnych 2 tygodni ustawic na nowo kat poczatku wtrysku
pytanie jesli zrealizuje sie najgorsze podejzenie i nowe ustawienienie kata nic nie da to musze powoli myslec o regeneracjii pompy zgadza sie ??? jesli tak czy ktos z was ma pojecie ile to kosztuje i gdzie to mozna najlepiej zrobic ?
dzieki za odpowiedzi
radek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2010 16:09:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kąt wtrysku sprawdzasz w grupie 004 BS, czyli Basic Settings [nastawy podstawowe], w chwili gdy nastawnik ustawi się na Late.
część testerów diagnostycznych nie posiada możliwości przejścia do BS.

kąta wtrysku nie sprawdzamy przy użyciu zwykłej grupy 004.

jeżeli robiłeś to VAG-Com/VCDS, to wklej log.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2010 16:23:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2010 22:17:55
Posty: 15
Lokalizacja: Gliwice
niestety nie mam mozliwosci przejscia na bs
moj kabel to jakies g..no z internetu dlatego sie nie da
czyli mowisz ze ta wartosc w 3 oknie grupy 004 nic nie ma wspolnego z ta wartoscia ktorej szukam ?? bo w opisie pisze ze ma byc grupa 04 ktora tez pojawia sie u mnie z tytulem "injection regulation" ale z drugiej strony w oknie nr 2 grupy 04 pokazuje sie 2° a nie "late" albo "spät"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2010 19:16:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2010 22:17:55
Posty: 15
Lokalizacja: Gliwice
ok
bylem w audi i zeczywiscie jest zle ustawiony
pisze tak (po niemiecku)
erreichter maximalwert (osagnieta wartosc maksymalna) <sp>:nicht i.O(nie w porzadku)
Enspritzbeginn: 5.2°v.OT
Tastverhältnis: 100%

Erreichter Maximalwert <fr>: i.O (wporzadku)

Enspritzbeginn: 15.6°v.OT
Tastverhältnis: 34%

Rozwiazanie: die Einspritzpumpe muss weiter nach spät verstellt werden
(Pompa Wtryskowa musi zostac przesunieta w kierunku "spät")

bede to robil w przyszlym tygodniu mam nadzeje ze wystarczy jak zdejme lacznik kolektorow zeby uregulowac i nie trzeba bedzie z przodu niewiadomo czego rozbudowywac czy ktos z was juz to robil?
na grafiku wszystko wyglada nieskomplikowanie ale niestety sam wiem ze tego typu grafiki czesto nie maja nic wspolnego z zeczywistoscia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2010 19:21:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
wszystkie informacje ktorych potrzebujesz by zrozumiec o co w tym biega znajdzisz w watku w moim podpisie - niekoniecznie to uleczy zapalanie (bo kto powiedzial ze to zle ustawiony kat wtrysku?) ale przynajmniej to zweryfikujesz
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2010 19:25:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2010 22:17:55
Posty: 15
Lokalizacja: Gliwice
no wydaje mi sie ze jezeli komp. pokazuje blad 00550: einspritzbeginn (czyli kat wtrysku) i jeszcze do tego mi mechanik potwierdza ze zeczywiscie takie a nie inne sa objawy pestawionego kata wtrysku to wychodze z zalozenia ze tak wlasnie jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2010 21:25:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2010 22:17:55
Posty: 15
Lokalizacja: Gliwice
ok dzisiaj ustawilem
teraz pokazuje zamiast 5,6°, 2,6° czyli jestem w normie :D
problem z moca znikna
blad 00550 znikna
ciezkie zapalanie na cieplym silniku pozostalo :(:
no wiec nie wiem
w przyszlym tygodniu wymienie czujnik temp (moze ten ktory kupilem byl zepsuty???) i wymienie ciecz w systemie chlodzacym zobaczymy co sie bedzie dzialo jak to nie pomoze to pozostaje mi tylko wymiana akumulatora ( jesli chodzi o relatywnie tanie rzeczy :D) wiem ze powinien byc w tym aucie akumulator 84Ah
a mam 74Ah jak myslicie moze to jednak to???
aha przy okazji wyczyscilem lacznik kolektorow i klape gaszaca strasznie tam duzo syfu bylo
pozdrawiam
radek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2010 21:51:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
na starcie wymien sobie tok myslenia
uzupelnic (jezeli logow Ci sie zamieszczac nie chce)
log 001
- dawka paliwa
- czas( w kacie) wtrysku (taka kolumna chyba z CF w naglowku)
log 004
- kat zadany (katy podajemy wraz ze strona)
- kat faktyczny
- wysterowanie

log 004BS
- wartosc na late
- wartosc na early

log 007
- temperatura na nagrzanym

log 013 i 014
- korekcje dla cylindrow

ogolnie:
- wartosc obrotow biegu jalowego
Adaptacje:
- wartosc adaptacji dawki (gdzie i jakie kody: opcja szukaj)

Zawsze mozesz po wymianie na pale akumulatora, plynu chlodniczegoi czujnika temperatury wymienic np plyn hamulcowy i tlumik...
Pozdrawiam,
Przemem

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 15:12:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2010 22:17:55
Posty: 15
Lokalizacja: Gliwice
przemekk74 napisał(a):
na starcie wymien sobie tok myslenia
uzupelnic (jezeli logow Ci sie zamieszczac nie chce)
log 001
- dawka paliwa
- czas( w kacie) wtrysku (taka kolumna chyba z CF w naglowku)
log 004
- kat zadany (katy podajemy wraz ze strona)
- kat faktyczny
- wysterowanie

log 004BS
- wartosc na late
- wartosc na early

log 007
- temperatura na nagrzanym

log 013 i 014
- korekcje dla cylindrow

ogolnie:
- wartosc obrotow biegu jalowego
Adaptacje:
- wartosc adaptacji dawki (gdzie i jakie kody: opcja szukaj)

Zawsze mozesz po wymianie na pale akumulatora, plynu chlodniczegoi czujnika temperatury wymienic np plyn hamulcowy i tlumik...
Pozdrawiam,
Przemem


dzieki z gory za wszystkie rady szczegolnie te najbardziej konstruktywne z wymiana plynu hamulcowego i tlumika :?:
jakbys napisal po chinsku to chyba baym wiecej zrozumial i tak jak juz pisalem w jednym z postow nie mam mozliwosci wejsca na np. grupe 04bs (a do audi nie bede jechal bo to kosztuje za kazdym razem 40 €!!!!)
a ciecz chlodzaca chce wymienic bo w lecie zostalo uzupelnione tylko woda i nie mam ochoty zeby mi jakis szlauch olbo co najgorsze chlodnice szlag trafil jak sie nagle -10°C zrobi
ale rozumem ze jestes bardzo z siebie zadowolony jesli laika mozesz zasypac wiadomosciami ktore potwierdzaja twoja wiedze ale niestety w moim przypadku na nic sie nie zdaja
pozdrawiam
radek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 15:59:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.maja.2010 20:33:18
Posty: 40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
思想的交换与该课程互补启动(如果你登录你不希望发布)日志001 -燃料交付-时间(在角落)注射剂(此列可能是头的CF中)日志004 -预设角度(孔蒂页送达) -猫的事实-控制日志004BS -已故价值- 007价值早期日志-日志加热014温度013和-钢瓶修正了一般为: -的改编价值的闲置: -下)值适应剂量(其中,哪些代码:可选的搜索您可以随时更换后的电池温度传感器桩,chlodniczegoi液体,如更换刹车和消音器...问候,_________________ Przem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 16:12:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
redlightradek napisał(a):
a do audi nie bede jechal bo to kosztuje za kazdym razem 40 €!!!!)
ale rozumem ze jestes bardzo z siebie zadowolony jesli laika mozesz zasypac wiadomosciami ktore potwierdzaja twoja wiedze ale niestety w moim przypadku na nic sie nie zdaja

niewdziecznik! Przekazalem Ci za darmoche wiedze co konkretnie za informacje powinienes uzyskac, mam Ci kupic oryginalna wersje programu czy ukrasc dla Ciebie (czyli przeslac cracka?)
Zasada jest prosta: potrafisz i masz checi zlogowac auto to nie placisz... nie potrafisz albo Ci sie nie chce - to placisz. Do zrobienia wiekszosci logow wystarczy wersja demo - pisales jakies elaboraty zamiast zamiescic logi.. piszesz o zmiana akumulatora i czujnika temperatury na pale, co nastepnie na pale wymienisz jak nie pomoze?

TO CO POWINIENES PRZYGOTOWAC TO ZESTAW LOGOW JAK W TYM WATKU
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... +5&start=0
- to czy kupisz program, ukradniesz go czy zaplacisz komus 40E za diagnostyke to juz Twoja prywatna sprawa
Pozdrawiam i zycze powodzenia,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 00:56:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2010 22:17:55
Posty: 15
Lokalizacja: Gliwice
jesli chodzi o twoja rade
to naprawde bardzo ci dzekuje
czego jednak nie rozumiem to bzdurne gadanie o wymianie tlumika itd
nie kazdy jes tutaj takim ekspertem jak ty a jednak duzo sie na roznych forach naczytalem ze zeczywiscie moze to byc spowodowane za slabym akumulatorem itd
pozdrawiam
radek
"niewdziecznik" no naprawde??? :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 09:05:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
To ja tylko napisze za zakładałem topik o podobnym temacie

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... EAzko+pali


-też ciężko palił na rozgrzanym silniku. Może to dziwne ale wymieniłem akumulator na nowy i po kłopocie. Może u ciebie jest to samo. Na początek może pożycz od kogoś i sprawdz.
pozdr

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 10:50:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:27:36
Posty: 256
Lokalizacja: Biała Podlaska
Może sprawdź jeszcze czujnik temperatury cieczy chłodzącej bo te objawy które podałeś mogą wskazywać również na niego.

_________________
Audi A6 C4 2.5TDI AEL- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 14:06:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2010 22:17:55
Posty: 15
Lokalizacja: Gliwice
wiem
wymienilem go pare miesiecy temu
ale zeczywiscie czytalem na roznych forach ze takie moga byc symptomy
najpierw sprobuje wymienic sensorjak nie pomoze do zobaczymy co dalej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 20:13:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2010 22:17:55
Posty: 15
Lokalizacja: Gliwice
dzisiaj udalo mi sie zrobic pare logow ale nie wiem jak mam je zamiescic na forum
ma ktos jakis pomysl jak to najlepiej zrobic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2010 19:12:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2010 22:17:55
Posty: 15
Lokalizacja: Gliwice
witam
wczoraj wymienilem czujnik temperatury i plyn ukladu chlodzacego
niestety nic to nie dalo
ponadto blad 00550 znowu sie pojawil !!!!
jak to mozliwe ??? jak pare miesiecy temu odczytywalem to tego bledu albo nie dalo sie skasowac albo zaraz wracal. teraz kasuje i znika, dopiero po paru dniach znowu sie pojawja
jesli chodzi o akumulator to podejzewam ze nic nie pomoze
wczoraj jak robilem wymiane plynu chlodzacego mialem caly czas auto podpiete pod prostownik ( z podpietym prostownikiem tez nie zapala lepiej :( kurcze ja juz sam nie wiem co to moze byc
jak bede mial pecha to sie zeczywiscie skonczy na regeneracji pompy wtryskowiej
ktos moze wie czy da sie to jakos jednoznacznie zdjagnozowac ???
z gory dziekuja za wszelkie propozycje
p.s. przemekk74 twoje sugestje sa oczywiscie mile widziane


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: