.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 15:37:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 2.5tdi 98r.] Kąt wtrysku
PostNapisane: 23.paź.2010 17:45:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Witam wszystkich:)
Tak jak w temacie mam do ustawienia kąt wtrysku gdyż wynosi on 4,2-4,4 więc jest do korekcji :/ mianowicie naczytałem sie na ten temat wiem, że trzeba poluzować cztery śruby tylko nie bardzo wiem gdzie te śruby się dokładnie na pompie znajdują.
Tutaj rodzi sie moje pytanie gdzie one są??? Czy ktoś ma jakis schemat
Z góry dziękuje za odpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2010 21:39:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
schemat.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2010 22:26:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Dzieki śliczne ale żeby to zrobic to muszę ściągnąć pas przedni bo inaczej sie nie dostane tak??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2010 14:06:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
xcool1 napisał(a):
Dzieki śliczne ale żeby to zrobic to muszę ściągnąć pas przedni bo inaczej sie nie dostane tak??


nie, nie potrzeba demontować pasa przedniego.
należy zdemontować osłonę rozrządu i napędu pompy [plastikowa] i wszystko będziesz mieć na wierzchu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2010 16:01:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Jeszcze raz dziękuje :d


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2010 14:58:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Witam ponownie :)
Ustawiłem kąt wtrysku ale samochód dalej kuleje przy zapalaniu :/
Ale zaczne od początku mianowicie przy pierwszym podłączeniu vaga pod samochód wartość kąta wtrysku wynosiła 4,2-4,4 więc ot tak na "oko" opóżniłem kąt i wszystko było ok do czasu kiedy raz mi się zająknoł przy odpalaniu. Postanowiłem więc jeszcze poprawić kąt na tzw. książkowy czyli 2 udało mi się ustawić 1,8 zadowolony poskręcałem wszystko i czekałem do rana aż samochód ostygnie, niestety efekt był jeszcze gorszy!
Co mogłem zrobić nie tak??
Za pierwszym razem kąt wtrysku wynosił 3,3 po powrocie do okolic tego 3,3 mianowicie kąt wachał sie od 2,8 do 3,2 jest jeszcze gorzej!
Już nie mam siły do tego samochodu za kazdym razem gdy gość podpina mi sie pod autko musze mu płacic a efektu dalej nie ma :/
Macie może jakies sugestie podpowiedzi??
Z góry dziekuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2010 18:07:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Hi,
przestan pisac jak blondynka!
jak nie chce Ci sie logow robic i wolisz lac tekst to dopisz tylko
004S
kat zadany przez ECU
kat faktyczny
wysterowanie elektrozaworu

004BS
kat na LATE
kat na EARLY

piszac kat mam na mysli wartosc liczbowa jak i strone

ktory kat Ci zmienia sie czy faluje... zadany czy faktyczny

xcool1 napisał(a):
Z góry dziekuje

bardzo prosze:)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2010 19:25:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Tyle pamiętam nie wiem czy to pomoże
004BS
kat na LATE 2,8-3,2
kat na EARLY ..-15,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2010 19:27:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
xcool1 napisał(a):
Tyle pamiętam nie wiem czy to pomoże
uzupelnic...

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2010 14:54:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Jutro uzupełnie dzis nie mam jak podpiąć sie pod kompa.
Jeszcze jedno pytanie czy żle naciągnięty pasek moze powodować to, że nie mogę dojść do ładu z kątem?? Według schematu znaki powinny sie pokrywać a u mnie sa lekko przesunięte.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2010 15:07:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
luz na pasku powoduje, ze to plywac troche moze - zrob logi jak normalny czlowiek i juz sie niczego nie dopytaj ani nie pisze elaboratow

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2010 15:59:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
przemekk74 zrozum jedno nie mam możliwośći zrobienia logów gościu i tak z łaską podpina mi sie po samochod. Juz dawno zrobiłbym logi!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2010 17:10:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
xcool1 napisał(a):
przemekk74 zrozum jedno nie mam możliwośći zrobienia logów gościu i tak z łaską podpina mi sie po samochod. Juz dawno zrobiłbym logi!

Cytuj:
Ustawiłem
przy pierwszym podłączeniu vaga pod samochód wartość kąta wtrysku wynosiła 4,2-4,4 więc ot tak na "oko" opóżniłem kąt i wszystko było ok ..Postanowiłem więc jeszcze poprawić kąt na tzw. książkowy czyli 2 udało mi się ustawić 1,8 zadowolony poskręcałem wszystko

miales auto podlaczone do vagcoma... ktos (albo sam pozyczonym???) porobil Ci z laska czy bez logi a Ty zamiast ponotowac dokdlanie (albo nawet zdjecie komorka zrobic!) co widziales to piszesz jakies elaboraty o jakis katach ale czy to kat zadany czy faktyczne a moze na LATE.. jakis kat ustawiles ksiazkowo (do Twoje wiadomosci: tak ja nie ma butow idealnych dla kazdego tak nie ma zadnego ksiazkowego idealnego 2 dla wszystkich). Grzebiesz sam na pale
Czy jest jakas trudnosc w pozyczeniu czy kupieniu (to kilkadziesiat PLN na kabel ktory do tego w takim starym aucie przyda Ci sie nie raz - wierz mi!)?
Czy czytales link w moim podpisie gdzie jest jasno opisane o co w tym chodzi (nie pisalbys wtedy o jakims ksiazkowym kacie 2)?
Co w zasadzie oczekujesz jezeli nie wiesz jaki masz kat wtrysku obecnie?
Chcesz porady to przygotuj sie z logami - pomoge (chetnie/szczerze)w miare mozliwosci
Twoje problemy z ustawieniem kata nie musza miec wiele wspolnego z katem wiec logi warto zrobic porzadniejsze (np 001S, 013,014S)
Powodzienia przy samodzielnyn logowanie
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2010 15:49:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Może to coś pomoże

http://yfrog.com/epp0511101502j
http://yfrog.com/f3p0511101500j
http://yfrog.com/5xp051110145901j
http://yfrog.com/4zp0511101459j
http://yfrog.com/eqp051110145801j
http://yfrog.com/1sp0511101458j
http://yfrog.com/bcp051110145701j
http://yfrog.com/0yp0511101503j
http://yfrog.com/mip0511101457j
http://yfrog.com/g9p0511101455j
http://yfrog.com/c8p051110145301j
http://yfrog.com/jtp0511101453j


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2010 16:15:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
kat wtrysku masz formalnie ustawiony poprawnie
podpisuj w przyszlosci linki jakos by bylo wiadomo czy jak klikne to bedzie gruba baba w wielkimi cyckami czy np log 013S
robiac zdjecia ekranu obejmuj strone lewa ekranu gdzie jest numer logu (nie zawsza widac - trzeba sie domyslac)
logi robi sie na nagrzanym aucie a gdzie tam widzialem temp 77stopni czy cos takiego - a moze termostat siedzi albo czujnik temperatury????
nie bardzo wiem co tam wariuje Ci z tym katem wtrysku - tutaj musialbys zlogowac do pliku by bylo widac jakie jest to falowanie (zdjecia pokazuje kat wtrysku w jednym momencie)
Dawka na pompie (log 001) jest raczej mala - szkoda ze nie zlogowales tego na kompletnie nagrzanym auci ale nie sadze ze pompa to taka padaka ze mialby przez to nie zapalac
moze klasyczne przyczyny typu zapowietrzanie sie, slaby akumulator, popalone swiece zarowe (uwaga z wykrecaniem! mozna sobie kloptow narobic - sprawdz je miernikiem, kablem czy iskrzy itp), slabo krecacy rozrusznik....

Opisz te problemy (stany: zapala super, srednio, zdechlakowato)
- auto zimne palone po nocy
- auto zimne ale ktore zapalilo np na 10 sekund, zostawiles je wylaczone 15 min i ponownie jak zapala
- auto gorace jednka po 15 minutach niepalenia
- auto gorace 10 sekund po poprzednim zgaszeniu
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2010 16:28:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Sorki na przyszłośc bede wiedział.
1. Musiałbym zlogować 004BS tak??
2. Czy można zwiększyć dawke na pompie??
3. Nie rozumiem więc dlaczego za pierwszym razem wszystko było ok?? kąt wynosił wtedy 3,3.
4. Układ raczej szczelny, akumulator napewno nie jest slaby, świece w zeszłym roku były sprawdzane więc może to one są przyczyna??
5. Auto zapala dużo sprawniej niż przed regulacją kąta ale to nie jest to co powinno być
Przepraszam nie doczytałem
-średnio
-nie sprawdzałem nigdy
-zapala super
-zapala super


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2010 16:46:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
musialbys zlogowac np w srode, w piatek i swiatek 004S i 004BS by zobaczyc czy kat nie przestawia sie w jakis cudowny sposob sam
zlogowac do pliku np 3min chodzenia na wolnych 004S (zeby bylo widac jak faluje)
swiece sprawdzic sam mozesz miernikiem elektronicznym z tesco mierzac rezystancje dla kazdej swiecy (najpewniej i bezinwazyjnie)
Czy jak podgrzejesz swiece 3x to wtedy gdy jest zimny tez zapali jak strzala? (jak rozumiem tylko wtedy jest problem)?
Czy jak zakrecisz np tak bez grzania swiecami krotko, cofniesz kluczyl i wtedy jednym grzaniem swiecami zapalajac zaskoczy w mig?
Mozesz eksperymentalnie sprobowac przestawic kat na 004LATE tak by bylby 1ATDC (czy -1 wg innej konwencji).. nie pomoze to 3ATDC (-3) ale to tylko juz eksperymenty bo obecnie masz w 100% poprawnie i nie ma podstaw by sadzic ze zle zapalanie pochodzi od zle ustawionego kata wtrysku
Kat zmienia sie od temperatury wiec jak odpalisz 004S w temperaturze +10 stopni to kat moze byc inny niz gdy auto jest nagrzane (nie wiem gdzie i kiedy miales ten kat 3)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2010 17:01:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Po ustawieniu kąta nigdy nie próbowałem grzać potrójnie świec, przy takich temperaturach jak są teraz rano świece tylko migają po przekręceniu kluczyka. Tak problem z zapalaniem jest tylko jak silnik jest zimny. Oczywiście swiece posprawdzam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2010 19:49:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Nareszcie znalazłem czas żeby posprawdzać świece okazało się jednak, że wszystkie są sprawne. Próbowałem tez ustawienień kąta wtrysku -1 oraz -3 jest troszke lepiej przy -3. Teraz gdy temperatury są niskie i świece sie grzeją jest troche lepiej z odpalaniem ale to jeszcze nie jest to co powinno byc :/
Macie jeszcze jakieś pomysły??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: