Witam
za jakis czas bede prawdopodobnie posiadaczem a4 b6 w manualu 6biegowym z 2003r, silnik BFC, skrzynia GAZ
Silnik z grubsza ok ale z pewnym przyczyn moze byc oplacalne wstawienie silnika o pojemnosci do 2L
Kandydat to np 1.9 tdi AVF czy AWX
Z tego co wiem skrzynie w 1,9 maja inne przelozenia, poloski sa inne w 2,5 i 1,9, zmiana skrzyni to wiec zmiana polosi, moze lap, poduszek
Czy skrzynia GAZ nie wejdzie fizycznie na 1,9??? Jaka jest roznica w przelozeniach? (ten 1.9 bedzie wzmocniony wiec nie sadze by zdychal na przelozeniach 2,5.) Co z 2masowka i sprzeglem (czy zostawiajac skrzynie te elemenety musze byc zmienione?
Wydech: 1,9 ma inny wydech, turbo jest z boku a 2.5 centralnie za silnikiem - nie da sie przeszczepic tylko tego fragmentu rury turba do kata/plecionki a reszta jak jest?Czy turbo do 2,5 (GT20) wejdzie na miejsce ori? - jak wyglada sprawa flanszy? przejsciowka a moze sciac z koletkora od 2,5? (w polaczeniu z mocniejszymi pompkami to mogloby byc ciekawe polaczenie)
Co z elektronika? - czy po podpieciu ECU z 1.9 nie bedzie jajek np z elektronika ABSu, wskazaniem predkosciomierza, kontrolkami oleju, ladowania itp (auto jest pewnie na lacznikach z pelnym canem)?
Intercoolel: w 2,5 sa 2 po bokach - w 1.9 jest pewnie jeden? Centralnie czy po prostu w jednym boku???
Chlodnica-wiatrak, w 2.5 jest wisco a w 1.9 elektryczny? - do zamontowania (jakies problemy?)
Pompa elektryczna w baku - czy 1,9 tez ja ma? a jak nie ma to ta sie nie zda a moze bak do wymiany???
Jak wyglada sprawa mocowania samego silnika - poduszki, punkty mocowan?
Cos pominalem istotnego? Czy ktos przeprowadzil taka operacje (B6!)(interesuja mnie fakty a nie "wydaje mi sie":) )?
Pozdrawiam,
Przemek
_________________ TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku
|