.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 16:36:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [NG All] Ustawianie zapłonu
PostNapisane: 22.wrz.2010 20:07:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Czy ktoś może ŁOPATOLOGICZNIE wyjaśnić jak należy ustawić zapłon w tych silnikach? Co należy skompletować z narzędzi, przyrządów itp, jakie czujniki rozpiąć lub co połączyć. Pogubiłem się w tym Kadecie :peace: Autko przywracam do serii - dostało przepływke w idealnym stanie i nówkę czapę z ASO. Nieszczelności pod wtryskami i w całym dolocie wyeliminowane- nowe uszczelki i oringi...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 20:49:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
tez chcialbym sie dowiedziec, akurat do silnika NF w A100. czy trzeba cos zblokowac, np wsadzic bezpiecznik w przekaznik od pompy?

zrobilem dzisiaj cos takiego (nieprofesjonalnie), ustawilem silnik/rozrząd na 0 i znaki. ustawilem wtedy aparat tak, zeby palec byl skierowany na wyciecie w obudowie aparatu.
Obrazek

jednak takie ustawienie (pomimo, ze kiedys w ng tak ustawilem i bylo dobrze po pomiarze strobem) powodowalo w tym NF za pozny zaploni samochod mulił. odpalilem z poluzowanym aparatem, zeby dalo sie go reka obracac. odlaczylem wtyczke z zaworu stabilizacji obrotow i przelacznikow przepustnicy, zeby moc stwierdzic zmiane obrotow. krecilem na odpalonym silniku, krecac delikatnie(w sumie kilka mm po obwodzie) aparatem przeciwnie do wskazowek zegara przyspieszajac zaplon i czuc bylo jak silnik nabiera obrotow (tak na prawde z 1200 podjechal chyba pod 2tys akurat u mnie, moze byc inaczej zaleznie od ustawien na przepustnicy). znalazlem granice, ze nie nabieral juz obrotow, zeby nie przesadzic i cofnalem z 1-2mm. silnik zaczal sie wkrecac na obroty o wiele żwawiej. trzeba tylko ostroznie, nie przesadzic, bo beda zawory dzwonic. przy odpalaniu trzeba sprawdzic czy nie brzecza i podczas jazdy pod obciazeniem, bo swiedczyloby to o za wczesnym, a to nie za dobrze.

to taki sposob na szybko i nieprofesjonalnie, prawidlowo to trzeba stroboskopem w odpowiednich warunkach.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 20:56:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Spoko, ale co to są te "odpowiednie warunki"? Stroboskop się znajdzie :)

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 21:14:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ArtHurO napisał(a):
Spoko, ale co to są te "odpowiednie warunki"? Stroboskop się znajdzie :)


no wlasnie nie wiem, mozliwe, ze wtykniecie bezpiecznika w przekaznik pompy, powodudje jakies specjalne ustawienie sterownika zaplonu, wlasnie do regulacji. trzeba sprawdzic te info.

i jeszcze jedno, jakie świece powinny isc do silnika NF, bo mam katalogi bosch i ngk i cos mi sie nie zgadza. do tego podaja inne swiece w silnikach ng i nf, a myslalem, ze to to samo. od jedno do wieloelektrodowych.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2010 21:20:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Ja mam BPR5EKU NGK dwuelektrodowe, do NFa te same. Dane z katalogu NGK

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 07:26:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
A ja mam pytanie co do blachy przykrywającej śrubę od aparatu.. wygląda to na zanitowane i nie daje się ruszyć. Jak to usunąć?

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 21:53:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
Slaid: masz jeszcze fabrycznie wyregulowany zapłon i zabezpieczony trzeba rozwiercic ;)

co do silnika nf :
-Dotyczy tylko sllnlka NF do 7/88 (136 KM z katafizatorem):
wlożyć bezpiecznik do pzekażnika pompy paliwowej

-Silnik NF od7/88 oba styki -1- wtyczek do diagnostyki
-A- i -B- polqczyć przewodem pomocniczym. Wtyczki
te znajdują sie we wglebieniu od schowkia po stronie
kierowcy i regulowac po ok 4 sek.

ng podobnie do nf ;)

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: