.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 16:13:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ABC b4] nierówna praca silnika
PostNapisane: 10.lis.2010 17:14:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam

Wracam dziś z pracy podjeżdzam do skrzyżowania, minimalnie się toczę więc bieg 2 i nagle delikatne szarpnięcie i strzelenie/puknięcie (trudno mi określić czy to mechaniczne było czy też strzał mieszanki w rurę lub w kolektor) takie prawie nie słyszalne. Podjeżdzam pod domek 1km dalej i słysze że silnik nie równo pracuje na wolnych jak i nie równo wkręca się jakby nie palił na jednym garze - jednak nie do końca
Silnik zachowuje się tak samo na PB i LPG. Podnosze maskę i słyszę ze środka kolektora ssącego taki syk w rytm jednego cylindra. Jakby się nie domykał zawór i słychać było pracę powietrza w cylindrze. Dodatkowo sprawdzam iskrę na rozdzielaczu na każdym pinie - jest.
Ponieważ łatwo mi wypinać wtryskiwacze LPG więc wyciągam po kolei czy jakiś nie będzie pracował, jednak wszystkie pracują ponieważ obroty silnika spadają przy każdym garze i silnik zaczyna pracować jeszcze bardziej nie równo.

Kiedy odpalam słychać że wszystkie cylindry nie palą. Nie ma takiego równego kręcenia.

Pytanie:
Czy odkręcając górną część kolektora ssącego da radę zobaczyć zawory, czy jednak trzeba ściągnąć cały kolektor. Jutro podepnę interfejsik i zobacze czy nie ma jakiś byków - ale nie sądzę aby coś było. Myślę że to mechanika

Dziś już nic nie zrobię ale jutro mógłbym coś działać
Może coś jeszcze sprawdzić?
Jakieś propozycje?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2010 17:36:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
po odkręceniu tych kilkudziesięciu śrubek i zdjęciu plastikowego dekielka, zobaczysz zawory, musisz sobie tylko czymś podświetlić ;)

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2010 17:45:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
metyoo napisał(a):
po odkręceniu tych kilkudziesięciu śrubek i zdjęciu plastikowego dekielka, zobaczysz zawory, musisz sobie tylko czymś podświetlić ;)

Rozumiem że dekielek jest wenątrz kolektora

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2010 18:20:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Obrazek

po zdjęciu pokrywy możesz spokojni zajrzeć w kanały dolotowe i zobaczysz zawory ssące...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ABC b4] nierówna praca silnika
PostNapisane: 11.lis.2010 09:17:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Mam taki pomysł.

Czy jeżeli zamiast świecy wkręcę manometr i sprawdze ciśnienie w każdym cilindrze to chyba wyjdzie mi że jakiś zawór się nie domyka bo nie będzie ciśnienia w cylindrze lub znacznie mniejsze od innych- czy dobrze myślę?
Jakie prawidłowe powinno być ciśnienie 10bar?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2010 11:17:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
minimalne wynosi 9bar.
w zdrowym silniku powinno wynosić 11 do nawet 16 barów...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2010 13:54:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Jak ci kolektor połamało, to radzę ściągać go od razu a nie czekać, aż kawałek podpierający zawór wpadnie dalej do cylindra.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2010 17:02:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kornel napisał(a):
Jak ci kolektor połamało, to radzę ściągać go od razu a nie czekać, aż kawałek podpierający zawór wpadnie dalej do cylindra.

Właśnie tak sądzę że jest.
Jakieś 4 lata temu jak kupiłem samochód po 3 miesiącach zaczął strzelać w kolektor bo się okazało że uszkodzona membrana w parowniku i podciśnieniem wtłaczało gaz przez co miałem wybuchy w kolektorze . Wymieniałem parownik ale z kolektorem nic nie sprawdzałem. W sumie przejeździłem tak 3lata. Aż w końcu...
Czy odkręcając tylko górną część kolektora uda mi się wyciągnąć odłamki kolektora czy ściągać cały? Jeżeli cały to listwa wtryskowa razem schodzi z kolektorem czy też osobną ją odkręcać?
Czy też trzeba ściągać jeszcze głowice?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2010 17:11:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
też chętnie się dowiem, bo w sobotę mam zamiar czyścić i uszczelniać cały dolot, więc cenne wskazówki się przydają...
ale wydaje mi się, że listwę pewnie będzie trzeba odpiąć od zasilania...

poza tym polecam http://www.detali.ru
stronka po rusku, ale z powodzeniem można użyć translatora http://www.translate.google.pl, który z powodzeniem tłumaczy teksty...
jednym słowem etka na www-pełno schematów!

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Ostatnio edytowano 11.lis.2010 18:07:28 przez metyoo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2010 17:46:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
metyoo napisał(a):
też chętnie się dowiem, bo w sobotę mam zamiar czyścić i uszczelniać cały dolot, więc cenne wskazówki się przydają...
ale wydaje mi się, że listwę pewnie będzie trzeba odpiąć od zasilania...

poza tym polecam [url]ww.detali.ru[/url]
stronka po rusku, ale z powodzeniem można użyć translatora http://www.translate.google.pl, który z powodzeniem tłumaczy teksty...
jednym słowem etka na www-pełno schematów!


Sprawdzałem w ET... ale wychodzi na to że trzeba będzie ściagać głowice jeżeli plastik doszedł do samego zaworu, chyba że obcy element pozostał gdzieś w kanaliku zaworu głowicy co będzie widoczne po ściągnięciu kolektora. Nigdy nie rozbierałem więc trudno mi sobie to wyobrazić jak to jest wewnątrz zbudowane.
Najgorsze jest to że nie mam garażu. jak tu robić pod chmurką - gdzie wieje, leje zimno.

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2010 18:06:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
no nie zazdroszczę z tymi warunkami...
tutaj masz poglądowy schemat samego ssącego
http://www.ms-motor-service.com/ximages/pg_si_0029_en_web.pdf
element nr.5 wylatuje - nie montować z powrotem, jeśli jest...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ABC b4] nierówna praca silnika
PostNapisane: 12.lis.2010 14:36:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Dzisiaj sprawdziłem więcej.
Iskra na cylindrach - OK
kable sprawdzone - OK
Wiem że nie pali cylinder nr 4 (patrząc na przód silnika prawa strona cylinder pierwszy od przodu samochodu) zalana świeca
Porównałem iskry na świacecha takie same
zamieniłem kable (miałe jeszcze stare)
Zanim rozkręcę by się upewnić zamówiłem manometr i sprawdzę ciśnienia. Może się okazać że silnik złom - ponieważ kompresja na innych cylindrach też nie będzie zadawalająca

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 16:29:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
niedawno robiłem obie głowice z powodu zapchanych katów...
całość kosztowała ok 1000 pln z robocizną, a mechanior powiedział mi, że dół silnika zdrowiutki, bo w "vw group" silniki z przebiegiem pow. 200kkm, mają próg na cylindrze,a moja motorownia nie miała takiego, więc git!
zanim zdecydujesz się na podmiankę silnika, rozważ mały remoncik silnika, zamiast pakować coś co jest w niewiadomym stanie, niewiadomego pochodzenia...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 22:12:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Asekuracyjnie zapytam kolegów.
Dobry mechanior remontów silników i diagnozy: Katowice, Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza, Będzin, Czeladź - bo raczej sam nie będę robił - brak garażu i doświadczenia

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2010 14:40:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
jest osobny temat dot. (nie)polecanych mechaników, poszukaj

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 22:02:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
dziś przyszedł manometr. Okazało się najgorsze chyba?
głowica - stona pasażera na wszystkich cylindrach 1,2,3 po 13barów
głowica - strona kierowcy cylindry 4,5 - 3bary, cylinder 6 -11barów
w silniku czysto - nie ma masła więc płyn się nie dostaje do oleju, płynu chłodzącego nie ubywa więc zakładam że nastąpiło wywalenie uszczelki między 4 i 5 cylindrem skoro jest po 3 bary.

kilka... pytań do:
1. Czy mojka diagnoza jest najbardziej prawdopodobna czy też jest coś innego możliwego?

2. Jeżeli to uszczelka to czy wymienić tylko uszczelkę i planowanie?

3. Czy należy zrobić drugą głowicę skoro ciśnienie jest w porządku czy też za jakiś czas może trafić się to samo (na gazie oblatane ok 100tys)

4. Po wymianie uszczelki jakiego ciśnienia się spodziewać?
Słyszałem że powinno się zrobić obydwie głowice aby ciśnienie na wszystkich cylindrach było takie same i silnik pracował równo. Czy też jest to tylko ze względu ekonomczno-czasowych taniej naraz.

5. Czy do planowania oddaje się gołą głowicę?

6. Czy powinienem coś zrobić/sprawdzić przy głowicy/cach dodatkowo. Dodam że coś puka w silniku od czasu jak go kupiłem tzn od 60tys i wlewam co 1500 litr oleju. Więc może uszczelniacze

7. Jak sprawdzić co puka?

8. Rozrząd wymieniony jakieś 22tys temu. Zostawić czy powinno się wymienić?

9. Czy szpilki głowicy nowe?

10. Jakie części potrzebne musowo do wymiany?

11. Częsci z ASO tj. uszczelki uszczeczleniacze czy wystarczy z Intercars Fota i marki typu Elring Victor reinz?

12. JAKIE KOSZTY MIN I MAX - jeżeli robię sam co mogę, jeżeli daję do zrobienia całość?

13. Może lepiej drugi silnik?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Ostatnio edytowano 17.lis.2010 22:41:44 przez sebco, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 22:21:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2010 17:13:42
Posty: 142
Lokalizacja: Żywiec prawie ze :)
2. uszczelka ,planowanie, jak bierze olej uszczelniacze zaworow, docieranie zaworow tez cie czeka
5. tak ewentualnie jak zaplacisz ci rozbiora
6. pukac mogly zawory, panewki
8. zostaw
9. nie
moja wiedza pozwala na napisanie tylko tych odpowiedzi mam nadzieje ze cos pomoze :)

_________________
126p
323bf-1
100 c4
Passat b5
80 b3 - i'm driving oldschool !:)

Na Teutatesa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2010 18:37:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
piter_dh napisał(a):
2. uszczelka ,planowanie, jak bierze olej uszczelniacze zaworow, docieranie zaworow tez cie czeka
5. tak ewentualnie jak zaplacisz ci rozbiora
6. pukac mogly zawory, panewki
8. zostaw
9. nie


rób obie głowice, bo później będziesz żałował, że tego nie zrobiłeś...
koszt w moim przypadku (regeneracja głowic, uszczelki, uszczelniacze, robocizna) wyniósł 1000pln

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2010 20:21:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
piter_dh napisał(a):
2. uszczelka ,planowanie, jak bierze olej uszczelniacze zaworow, docieranie zaworow tez cie czeka
5. tak ewentualnie jak zaplacisz ci rozbiora
6. pukac mogly zawory, panewki
8. zostaw
9. nie
moja wiedza pozwala na napisanie tylko tych odpowiedzi mam nadzieje ze cos pomoze :)


Czy ja dobrze widzę ?? Proponujesz skręcenie głowic na starych szpilkach ?

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2010 21:04:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2010 17:13:42
Posty: 142
Lokalizacja: Żywiec prawie ze :)
no dobra nie powinno sie , aczkolwiek znam kilku "fachowcow" ktorzy tak robia i odziwo auta jezdza po remoncie jeszcze po 100-150 tys km . Sory za wprowadzenie w blad :)

_________________
126p
323bf-1
100 c4
Passat b5
80 b3 - i'm driving oldschool !:)

Na Teutatesa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: