To_JA_! napisał(a):
Oznaczenie silnika pierwsza litera "B" wałki z dźwigniami rolkowymi ~2003 silniki 163 i 180 PS
Nie do końca wszystkie są poprawione
Piotruś napisał(a):
Dla silników 155PS AYM bardzo podobnie do AKE również nie nastąpiła żadna zmiana konstrukcyjna, lecz dotychczasową moc 155PSów i płaski moment obrotowy 310 Nm - podniesiono odpowiednio do 163 PSów z zachowaniem dotychczasowych 310 Nm momentu obrotowego, dostępnego w przedziale od 1400 do aż 3600 obr/min.
Wczesniejszy kod silnika AYM zastąpiono kodem BFC.
Warto zauważyć, że wraz z pojawieniem się BFC nastąpiła kolejna - "technicznie" dosyć istotna ewolucja magistrali CAN - co pośrednio wpłynęło też na kolejne modyfikacje pomp wtryskowych (zalążek przejścia z normy spaliwn EURO3 na normę EURO4) oraz znaczące dosyć zmiany "hardwarowe" sterowników silnika.
Niemniej - żadna z wyżej wymienionych modyfikacji nie jest w szczególny sposób odczuwalna przez uzytowników i jako taka nie powinna wpływać na ewentualne decyzje zakupowe.
W przypadku porównywania dwóch egzemplarzy AYM vs BFC podstawową uwagę wciąż należy przykładać do rzeczywistego stanu technicznego silnika - a głównie kondycji rozrządu.
Niestety ale lekko podniesiona moc BFC (bez zmian momentu obrotowego) może równie szybko "ulecieć w powietrze" (wraz ze ścierającymi się krzywkami wałków) identycznie jak we wszystkich wcześniejszych odmianach 2,5TDi lecz z literką "A..." w kodzie silnika - o czym naprawdę warto pamiętać w chwili zakupu "nowego" samochodu ... .