.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 14:26:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi 100 C3 2.3 nf] Opadający pedał sprzęgła
PostNapisane: 01.lut.2011 20:57:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2010 00:13:23
Posty: 68
Lokalizacja: Łódź
Auto: Audi A3 8L 1.6 '97
Parę tygodni temu zauważyłem, że pedał sprzęgła w moim audi 100 c3 2.3 nf opadł bardzo nisko. Wszystko działało jednak normalnie tylko skok pedału był bardzo mały. W sumie wydało mi się to dosyć wygodne, bo wolę kiedy sprzęgło jest "krótkie". Dzisiaj jednak postanowiłem się nieco bliżej temu przyjrzeć i kiedy podniosłem pedał butem, wrócił do normalnej pozycji i jak na razie nie opada z powrotem. Niby nic się nie dzieje, ale trochę mnie to zastanawia, tym bardziej że 2 miesiące temu wymieniłem pompę sprzęgłową, więc jej zużycie nie wchodzi w grę.

_________________
Audi A3 1.6 '97- jest obecnie
Audi 100 2.3 '90- sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2011 21:23:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Pompa jest z jednej strony a z drugiej wysprzęglik :)

A płyn stary ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2011 23:49:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2010 00:13:23
Posty: 68
Lokalizacja: Łódź
Auto: Audi A3 8L 1.6 '97
Płyn nie był wymieniany. Grozi to jakimiś dalszymi konsekwencjami, czy na razie jeździć i się nie przejmować?

_________________
Audi A3 1.6 '97- jest obecnie
Audi 100 2.3 '90- sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2011 00:12:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Filip100 napisał(a):
Płyn nie był wymieniany. Grozi to jakimiś dalszymi konsekwencjami, czy na razie jeździć i się nie przejmować?


Grozi tym, że kiedyś Ci hamulców zabraknie, jak się płyn zagotuje.

A w temacie - układ Ci się odpowietrzył i już będzie dobrze.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 14:09:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Układ sam się nie zapowietrza. Albo wyciek w dywanik albo wyciek do komory sprzęgła. No chyba, że za mało płynu w zbiorniczku i luftu zassał....

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 15:03:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Simon_pg0 napisał(a):
Układ sam się nie zapowietrza. Albo wyciek w dywanik albo wyciek do komory sprzęgła. No chyba, że za mało płynu w zbiorniczku i luftu zassał....


Niby tak, ale wcześniej pompa była wymieniana i pewnie sprzęgło nie zostało do końca odpowietrzone.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 16:32:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Mam bardzo podobnie. Pedał sobie czasami opada. Jak go podniosę to chwilkę jest dobrze ale potem znowu. Z czasem dzieje się to coraz częściej. Olałem ten temat już się przyzwyczaiłem.

Rozkręciłem kiedyś pedał próbowałem to poczyścić ale w sumie nic to nie dało.

Dodam tylko że biegi wchodzą idealnie, sprzęgło też działa bez zarzutu, tylko ten pedał :!!: :D

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 21:10:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Slawek A4 napisał(a):
Mam bardzo podobnie. Pedał sobie czasami opada. Jak go podniosę to chwilkę jest dobrze ale potem znowu. Z czasem dzieje się to coraz częściej. Olałem ten temat już się przyzwyczaiłem.

Rozkręciłem kiedyś pedał próbowałem to poczyścić ale w sumie nic to nie dało.

Dodam tylko że biegi wchodzą idealnie, sprzęgło też działa bez zarzutu, tylko ten pedał :!!: :D


Nieszczelny układ wysprzęglania. A jeżeli nie ubywa hydrolu - przepuszczająca pompka sprzęgła.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 23:50:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Właśnie nie ma żadnej nieszczelności. W którym miejscu jest ta pompka sprzęgła??

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2011 00:02:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Slawek A4 napisał(a):
Właśnie nie ma żadnej nieszczelności. W którym miejscu jest ta pompka sprzęgła??


Zaraz przy pedale.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2011 06:08:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Przerabiałem taki temat, lekka prawie nie istotna nieszczelność wewnątrz pompy sprzęgła + połamana sprężyna wewnątrz pompy. Płynu nie ubywa ale jeżeli pedał nie wróci do góry (brak możliwości normalnego uzupełnienia płynu w pompie) szczególnie po trasie (wszystko mocno rozgrzane, również płyn) rano na zimno mamy pedał prawie na podłodze i brak sprzęgła. W niektórych typach jest problem ponieważ podniesienie pedału nie cofa pompy i mamy klops.

Należy wymienić pompę na sprawną, ew. dla bardziej ambitnych włożyć do naszej pompy całą sprężynę z dowolnej innej pompy sprzęgła o podobnej średnicy(może być cieknąca, u mechanika tego jest pełno).

Powodzenia ! :peace:

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: