.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 16:15:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4/AEL] Jak ruszyć pompę wtryskową?
PostNapisane: 30.lis.2010 13:28:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Tak się zastanawiam czy jest jakiś "ludzki" sposób na ruszanie pompą w AEL'u. Czy naprawdę muszę używać łoma i młotka aby pompa w ogóle drgnęła? Gdzie zrobić dźwignię, jak zrobić dźwignię? A może jest jakieś specjalne narzędzie?

Jeśli ktoś wie jak to "delikatnie" i z głową zrobić to byłbym wdzięczny ja i pewnie całe rzesza posiadaczy AELa tudzież AAT i 1T.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 13:41:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
A wszystkie śruby poluzowałeś? :D

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 14:00:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
1 sruba jest pod pompa dostep tylko z przodu, ciezko sie ja odkreca (potrzebny jest klucz na dlugiej przedluzce z kolankiem), zapewne jej nie odkreciles, mialem ten sam problem, potem lekko mloteczkiem gumowym i pompa chodzi jak maselko.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 14:08:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Odkręciłem cztery śruby w tym jedną ampuł i pompa stoi w miejscu :( Przydałby się jakiś obrazek poglądowy.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 14:48:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
z tego co pamiętam to idą 2 na wierzchu oraz jedna od strony silnika na ampul (ciężki dostęp), do tego jeszcze jedna na drugim końcu pompy (chyba jakaś podpora pompy).
Potem pompa bardzo leciutko chodzi i można ustawić bez problemu na działającym silniku.

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 15:01:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Losiak napisał(a):
z tego co pamiętam to idą 2 na wierzchu oraz jedna od strony silnika na ampul (ciężki dostęp), do tego jeszcze jedna na drugim końcu pompy (chyba jakaś podpora pompy).
Potem pompa bardzo leciutko chodzi i można ustawić bez problemu na działającym silniku.


No i dokładnie te wszystkie odkręciłem ;) Pompa się pewnie "zapiekła", nie chcę walić młotkiem czy wkładać "łoma".
W BS mam 65 jednostek i jest to w zasadzie idealnie na środku. Tym niemniej dzisiaj przy -8C kręcił jakieś 6-7s. W zeszłym roku przy -15C odpalał od strzała ale miałem w BS 75 jednostek (kąt).
Zimowe opony, zimowe płyny do spryskiwaczy oraz zimowe ustawienia pompy ;) LOL.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 15:06:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:13:03
Posty: 152
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Ustaw na jakieś 85-90 i będzie ok

_________________
Jest:
Mercedes W210 3.2 CDI + chip 240KM
Audi 80 B3 2.0 113KM 3A quattro
Było:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Audi B4 2.0 16V 6A
Audi B4 1,9 TDI 1z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 15:08:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Pompa często zapieka się na styku ze wspornikiem. Zrób tak: spsikaj ten styk WD-40, uruchom silnik i niech się wszystko rozgrzeje. A potem luzujesz 3 x śrubę M8 (klucz 13), jedną śrubę imbus "5" między pompą a głowicą i musi ruszyć. Jak nie - delikatnie opukać młotkiem wspornik pompy.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 17:23:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
kosma_sz napisał(a):
No i dokładnie te wszystkie odkręciłem ;) Pompa się pewnie "zapiekła", nie chcę walić młotkiem czy wkładać "łoma".
W BS mam 65 jednostek i jest to w zasadzie idealnie na środku. Tym niemniej dzisiaj przy -8C kręcił jakieś 6-7s. W zeszłym roku przy -15C odpalał od strzała ale miałem w BS 75 jednostek (kąt).
Zimowe opony, zimowe płyny do spryskiwaczy oraz zimowe ustawienia pompy ;) LOL.


Oczywiście, że na 65 jednostkach będą problemy. Fabryczne ustawienia w AEL zalecają zazwyczaj teoretycy. ~80-85 jednostek załatwi problem z paleniem na cały rok.

Tak jak podpowiadają koledzy spsikaj i na poluzowanych śrubach odpal silnik. Staraj się też nie szarpac za sam nastawnik, tylko lewa ręka na nastawnik, prawa od spodu pompy, powinna ruszyc.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 19:27:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.maja.2008 21:36:01
Posty: 38
Lokalizacja: Gdańsk
Cytuj:
Potem pompa bardzo leciutko chodzi i można ustawić bez problemu na działającym silniku.

A jak już poluzuję pompę i odpalę żeby wyregulować to w tym czasie musi być podpięty komp? Czy może jest jakaś metoda "na oko"? A jeżeli muszę patrzeć na kompa to w którym miejscu na vag-u?

_________________
A6 C4 AVANT AEL - 1997
Gofer 1,6 TD JR - 1989 był
Passat 1,6 TD CY- 1986 R.I.P.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 19:49:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Grupa 000 BS pozycja 2, w silniku oczywiście.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 22:41:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
nojoke napisał(a):
Cytuj:
Potem pompa bardzo leciutko chodzi i można ustawić bez problemu na działającym silniku.

A jak już poluzuję pompę i odpalę żeby wyregulować to w tym czasie musi być podpięty komp? Czy może jest jakaś metoda "na oko"? A jeżeli muszę patrzeć na kompa to w którym miejscu na vag-u?


Kompa jak najbardziej odpalony z vaginą i ustawione grupa 000 BS. obserwujesz pozycję 2gą. Możesz obracać pompą w lewo/prawo i zaobserwujesz zmieniające się jednostki (najlepiej jedną śrubkę delikatnie dokręć bo nie wiem jak u Ciebie ta pompa chodzi? A jeśli bardzo luźno to precyzja ustawienia spada).
Nie wiem jak mają się te jednostki do mojego egzemplarza bo u mnie jednostek jest 0 i pali rano jak trzeba :peace: Jak ustawiłem na 60 jednostek potrzebował obrócić wałem i dopiero palił a o twardej pracy silnika nie wspomnę.
Pozdrawiam Dawid

_________________
Audi C4 A6 2.5TDI @ AEL

http://img148.imageshack.us/my.php?image=lewyprzod2vg9.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4/AEL] Jak ruszyć pompę wtryskową?
PostNapisane: 01.gru.2010 07:34:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
kosma_sz napisał(a):
Tak się zastanawiam czy jest jakiś "ludzki" sposób na ruszanie pompą w AEL'u. Czy naprawdę muszę używać łoma i młotka aby pompa w ogóle drgnęła? Gdzie zrobić dźwignię, jak zrobić dźwignię? A może jest jakieś specjalne narzędzie?

Jeśli ktoś wie jak to "delikatnie" i z głową zrobić to byłbym wdzięczny ja i pewnie całe rzesza posiadaczy AELa tudzież AAT i 1T.


Zawsze jest jeszcze ludzki sposób, specjalny klucz do obracania kółkiem na wałku rozrządu i wystarczy popuścić jedną śrubę centralną do walka.
Po co ruszać pompą i naprężać rurki ciśnieniowe? Możliwe że masz pompę max przyspieszoną i nie ma już ruchu.
Przy ruszaniu kółka na wałku rozrządu najlepiej ustawić wał korbowy na "0" i zaznaczyć pisakiem położenie początkowe kółka bo łatwo się "zgubić" i wcale nie zapali. 2mm na obwodzie daje ~4st przestawienia wtrysku.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: