Witam serdecznie,
We wtorek ASB w moim Audi umarła - objaw był w sumie dość nagły, wyjechałem autem rano do pracy, po ~15 minutach skrzynia zaczęła ślizgać i - jak auto już ruszyło, a bieg zaskoczył - samoczynnie wysprzęglać po pewnym czasie, ostatecznie ledwo-ledwo udało się dojechać, powrót do domu był już niemożliwy - po odstawieniu auta na ~2,5h objawy pozostały (a wręcz się nasiliły), więc samochód trafił na parking po drodze. Dzisiaj próbowałem się przejechać, raz nie ruszy wcale, za innym razem "obudzi się" przy 4k obrotów, za innym ruszy od razu...W momentach "nie ruszy" obroty nie zmieniają się wraz ze zmianą położenia wybieraka (czyli zarówno na P/ N, jak i na D/R/3/2/1 są takiej samej wysokości, odpowiedniej dla P/N).
Niestety w kwestii ASB jestem właściwie totalnie zielony i nie wiem, co 1) mogło się stać 2) co z tym fantem zrobić....
Objaw pojawił się nagle, wcześniej skrzynia miała niewielki feler w sterowniku (ślizg między biegami 1 i 2 przy ustawieniu D). Stąd też podejrzewałem sterownik, ale wg. serwisu, z którym się kontaktowałem, raczej wymagany będzie remont całej skrzyni biegów (3,5k zł), bo skrzynia może "gubić ciśnienie po nagrzaniu" (aktualnie problem występuje już na zimnej skrzyni). Zacząłem kombinować wymianę skrzyni jako całości - orientacyjnie cena skrzyni używanej z 6 miesiącami gwarancji to 500zł - ale dziś zadzwoniłem do innego serwisu (tyle, że na drugim końcu Polski), gdzie mechanik upierał się, że zachowanie wskazuje na sterownik, a nie część mechaniczną...
W związku z tym prosiłbym Kolegów o pomoc - czy spotkali się może z czymś takim, albo mają pomysł na sprawdzenie problemu bez rozbierania całości na drobne śrubki?
Z góry dziękuje za każdą radę i odpowiedź!
P.S. Olej zmieniany ok. 8000 km temu, stan "aż za dużo ", zapach mineralny, kolor brązowo-rudy, brak oznak spalenia ASB.
EDIT:
Jeszcze pytanie nr 2 - jak z możliwością podmiany na skrzynię VW 097 o innym kodzie Audi (np. AEM, AEG)? Patrzyłem do VagCat'a i stamtąd wynika, że jedyne różnice to łapa mocująca u dołu skrzyni (koszt to ~7 Euro) i nieco inna konstrukcja bagnetu. Części te dają się od skrzyni odkręcić - czy zatem wystarczy zakupić taką skrzynkę i przełożyć w/w drobiazgi?
_________________ 90' Audi 100 C3 Automatic 2.3 - poszło w świat 92' VW Passat B3 1.8 - jak się wyjmie siedzenia, to prawie jak Sprinter... 00' Audi A8 D2 2.8 quattro tiptronic - "myśleliśmy, że to Pan Rektor przyjechał" 03' Audi A2 1.4 TDi - czemu to nie ma przodu?
Ostatnio edytowano 12.gru.2010 11:45:06 przez Warwas, łącznie edytowano 1 raz
|