.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 16:14:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [4.2 ABH] błedy i bloki pomiarowe na Vagu
PostNapisane: 17.gru.2010 18:29:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Posprawdzałem dziś co mi silnik wywali na Vagu. I wywalił...:
561 - Addaptation Limit (MUL) surpassed
561 - Addaptation Limit (ADD) Not Reached

Ki pieron?

Bloki pomiarowe:
1. 200 (zakres właściwy: 189-210)
2. 31 (32-46)
3. 80 (mogła być włączona klima, mimo tego, że nie nabita...) (69-75)
4. 124 (123-140)
5. 128 (80-128)
6. 127 (120-138)
7. 36 (42-53)
8. 129 (121-135)
9. 70 (78-178)
10. 42-45 (42-47)

Objawy - zdecydowanie zwiększone zużycie paliwa, brak mocy głownie 2500-3000 obr. Nowe świece, nowa sonda L, nowy olej, brak nieszczelności ukł. zasilania.

Czy ktoś obeznany w bolączkach ABH może podać proste rozwiązanie, co mu dolega?


I do tego dwa błędy skrzyni biegów:
293 - Multifunction Transmission Range Switch F125 (po jednym odpaleniu miałem choinkę na wyświetlaczu biegów, zgaszenie i ponowne odpalenie pomogło).
526 - Stop Lichts - No Signal (to mi się często powtarza, a wszystko świeci jak trzeba...).

Skrzyni mniej się boję, ale pisze, może ktoś coś podpowie ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2010 19:16:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Temat przerabiany przeze mnie w AEC winą jest źle ustawiona instalacja LPG jeżeli ją posiadasz a pewnie tak.

Zdecydowanie ustawiona za bogato poniżej poziomu adaptacji silnika dlatego wzrost spalania.

Jeżeli zresetujesz kompa i pojeździsz na PB wartość 9 powinna wrócić do zakresu i błędy nie powinny się pojawiać.

To było do błędów i wartości 9.

Teraz jeżeli chodzi o wartość 7 wiąże się ona z silniczkiem krokowym. Jeżeli po wyeliminowaniu problemu z wartością 9. Okienko 7 nie będzie znajdowało się w zakresie to zajrzyj do silniczka krokowego i go umyj.

Co do wartości 2 nie jestem pewny, ale jest ona związana z wartościami 9 i 7. Możliwe, że wróci na swoje miejsce.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2010 20:55:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Dokładnie tak jak Kornel pisze.

Jeśli natomiast po przełączeniu na pb wartości sondy nie wrócą do normy to może sprawdź, czy została ona dobrze dobrana.

Obrazek

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2010 21:07:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
toms001 napisał(a):
Dokładnie tak jak Kornel pisze.

Jeśli natomiast po przełączeniu na pb wartości sondy nie wrócą do normy to może sprawdź, czy została ona dobrze dobrana.



Sonda jest ok, bo poprzednie parametry bloków były całkiem dobre ;).

Faktem też jest, że ostatnio za dużo grzebałem w ustawieniach mnożnika LPG i mogło mi się "co nieco" rozjechać...

Panowie, a co z tymi błędami 561?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2010 21:16:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
rodzynek napisał(a):
561?

zły skład mieszanki
możlwości:
- brudny filtr powietrza
- padnięta przepływka
- źle wyregulowana instalka gazu

masz tam jeszcze w logach problem z obrotami na jałowym - przeczyściłbym krokowca i przepustnicę i odpiął na godzinę aku.
Potem pojeździł z dwa, trzy dni na Pb (mapy się ustawią), zvagował i dopiero sprawdził błędy na gazie

Bład hamulca przy vagowaniu skrzyni wystąpi jak przy odpaleniu nie naciśniesz hamulca.

Jak sprawdzić przepływkę mogę ci dać znać w pon. bo zostawiłem w biurze sprytną serwisówkę do v8.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2010 07:52:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
rodzynek napisał(a):
toms001 napisał(a):
Dokładnie tak jak Kornel pisze.

Jeśli natomiast po przełączeniu na pb wartości sondy nie wrócą do normy to może sprawdź, czy została ona dobrze dobrana.



Sonda jest ok, bo poprzednie parametry bloków były całkiem dobre ;).

Faktem też jest, że ostatnio za dużo grzebałem w ustawieniach mnożnika LPG i mogło mi się "co nieco" rozjechać...

Panowie, a co z tymi błędami 561?


No właśnie to co pisałem wyżej:

Cytuj:
Zdecydowanie ustawiona za bogato poniżej poziomu adaptacji silnika dlatego wzrost spalania.

Jeżeli zresetujesz kompa i pojeździsz na PB wartość 9 powinna wrócić do zakresu i błędy nie powinny się pojawiać.

To było do błędów i wartości 9.


Błędy związane są z wartością 9, zabawa mnożnikiem w sterowniku to nie układanka, do tego potrzeba trochę umiejętności.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: