.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 14.lut.2025 22:39:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2,3 AAR z lpg, 92'] falujące obroty, gasnący silnik
PostNapisane: 22.gru.2010 12:00:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2010 13:54:27
Posty: 18
Lokalizacja: Władysławowo
Witam szanownych kolegów.
Moja setka ma problemy z odpalaniem i utrzymaniem jałowych obrotów. Mam ją od lipca. Latem problemy były następujące:
- falujące na benzynie obroty, od 1000 do 1700 w cyklu około 2 sekundowym,
- silnik nagrzewał się maks do 70-80 stopni, w korku w upale do 90 stopni,
- na benzynie dało się ruszyć tylko trzymając obroty około 2500-3000 i to powoli i ostrożnie, bo szarpało i obroty spadały, czasami przy mocniejszym dodaniu gazu jakby go zalewało i potrafił zgasnąć, ale to rzadko,
- zimny silnik na luzie, na gazie trzymał obroty około 1000, ciepły 1500 a gorący do 1900,
Zimą trochę się zmieniło:
- na benzynie nie chciał zapalić w ogóle, lekko rozgrzany już palił, ale obroty spadały do zgaśnięcia, rozgrzany palił dobrze, ale obroty falowały j.w.
- na gazie na zimno palił, obroty spadały do zgaśnięcia, lekko ciepły ledwo bo ledwo, ale nie gasł, ciepły dobrze i obroty wzrastały maks do 1300 na wolnych obrotach, ale to raczej dlatego, że nie nagrzewa się tak jak latem,
- temperatura silnika maks 70-80 stopni,
- dalej ciężko ruszyć na benzynie, ale bardzo nasiliło się na zimnym to jakby zalewanie przy mocniejszym gazowaniu, nagrzany na benzynie faluje,

Po wymianie termostatu minimalnie szybciej się nagrzewa, ale temp. maks bez zmian, termostat działa dobrze.

Parę dni po wymianie podłączyłem wtyczkę, chyba od czujnika temp. silnika parę centymetrów nad termostatem. Myślę, że nie wypięła się przy wymianie termostatu, bo zmieniły się objawy.
I tak teraz:
- zimny silnik przez jakieś 5 min działa dobrze, na benz i lpg, bez falowania i gaśnięcia, jedynie zostaje szarpanie przy ruszaniu na benzynie, ale już mniejsze,
- po 5 min. i dalej czyli po leciutkim nagrzaniu nie zapala na benzynie, ale przełączony z gazu na benz. chodzi na wolnych, j.w. szarpanie,
-na lpg po 5 min. też działa dobrze, trzeba tylko przez kolejne 5 min. pilnować, by nie zgasł, potem już zupełnie dobrze i na wolnych dochodzi do maks 1400 obrotów.

Z racji wielu usterek pojawiających się w samochodzie nie bardzo miałem czas i fundusze by się tym zając, ale teraz się wezmę. Diagnoz tego problemu widziałem już kilkanaście, ale zaczynam od nieszczelności dolotu. Zrobię to przy okazji montowania BLOSA. Potem pomyślę o czujniku temp.
Żeby przy tej okazji próbować znaleźć przyczynę potrzebuję zdjęć jak oryginalnie był podłączony silnik krokowy, odma i inne przewody podciśnienia, bo ktoś montował instalację gazową po chińsku. W przepustnicy jakieś zaślepione wyjścia, w przewód od krokowego wsadzona śruba, która prawie zamyka jego światło.

Generalnie za wszelkie uwagi w kwestii moich problemów będę wdzięczny, ale szczególnie proszę o zdjęcia dolotu i jakieś jego schematy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2010 12:57:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
nooo już tych tematów było tyle, że podrozdział można by stworzyć nowy, pierwsze do sprawdzenia niebieski czujnik, stycznik przy przepustnicy, wszelkie węże i wężyki zwłaszcza te od krokowca, przy okzaji można go wymyć czymś, sprawdzić czy klapka spiętrzające nie jest krzywa, czy jest właściwie ustawiona i czy jak sie unosi nic jej nie blokuje, nigdzie nie przyciera, zakładam, że wszelkie filtry są zmienione, reduktor od gazu nie jest szrotem i jak auto dłużej stoi to zaworek w nim nie puszcza gazu bo jak puszcza lekko to po dłuższym postoju jest pełno gazu w dolocie i auto nie zapali od razu, miałem tak u siebie, możesz odpiąć wąż od gazu i kompensacje przy parowniku i czymś je zaślepić i po nocy sprawdzić czy zapali lepiej, do tego musisz sprawdzić czy jak kręcisz rozrusznikiem wtryskiwacz rozruchowy podaje paliwo, wymienić uszczelniacze wtrysków a na końcu możesz sie brać za rozdzielacz, stare auto i niestety trzeba powymieniać pare reczy tańszych i droższych


Ostatnio edytowano 22.gru.2010 13:01:22 przez hubos21, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2010 12:58:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 17:32:28
Posty: 524
Lokalizacja: Z Bielan (W-wa)
Proponuję zacząć od wymiany krokowego i czujnika temperatury.I tak jak piszesz-sprawdzenie szczelności dolotu.Rurki gumowe od krokowego sprawdziłeś?Lubi je szlag trafić.

_________________
DżiPi
C4 2.3 AAR+lpg 91r.LY7P
ACQ 2,3 NG+lpg 90r.LY3D(córki)
http://www.youtube.com/watch?v=GosX3qa- ... ded#at=109
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2010 13:23:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2010 13:54:27
Posty: 18
Lokalizacja: Władysławowo
Muszę nabić nowa odpowiedź, bo w opisie to trochę ginie, ale zależy mi na zdjęciach dolotu, szczególnie podłączenia krokowca, bo jakoś ciężko znaleźć odpowiednie zdjęcie.

Nie wiem dokładnie jak to wszystko powinno być podłączone, bo coś mi nie gra podłączenie u mnie zastosowane. Krokowiec i kompensacja od reduktora gazu też nie wiem, czy dobrze zamontowana.

Jak już piszę to -> Wesołych Świąt <- życzę wszystkim forumowiczom.

Jeszcze raz, proszę o zdjęcie i schemat dolotu :) :!!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2010 16:16:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 17:32:28
Posty: 524
Lokalizacja: Z Bielan (W-wa)
http://img28.imageshack.us/i/beztytuupfn.png/

_________________
DżiPi
C4 2.3 AAR+lpg 91r.LY7P
ACQ 2,3 NG+lpg 90r.LY3D(córki)
http://www.youtube.com/watch?v=GosX3qa- ... ded#at=109
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2010 09:08:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2010 13:54:27
Posty: 18
Lokalizacja: Władysławowo
Dzięki za schemat. Przyda się tylko BLOSA jeszcze muszę nabyć.

Co do niskiej temp. silnika to chciałbym sprawdzić prawidłowość wskazań temp. na zegarach, dlatego proszę o odpowiedź skąd wskaźnik bierze dane.

Zmierzyłem napięcie na wtyczce czujnika temp. wyszło 0,5 V. Powinno być 5. Chcę sprawdzić przewód i tu proszę o podpowiedź, gdzie on dochodzi.

Czujnik temp silnika 2 pinowy ma oporność około 3000 ohm, przy temp. około 30 stopni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2010 09:14:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
daar napisał(a):
Czujnik temp silnika 2 pinowy ma oporność około 3000 ohm, przy temp. około 30 stopni.


prawidłowo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2011 10:18:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2010 13:54:27
Posty: 18
Lokalizacja: Władysławowo
Ze względu na kiepskie warunki pogodowe i niedostępność garażu miałem zimową przerwę w naprawie, ale ruszam dalej. Skoro zacząłem ten temat to postaram się go kontynuować i jakoś zakończyć, może innym pomoże.

Dziury w dolocie były:
-w połowie gumy od przepływki, na karbowaniu,
-końcówka tej gumy od strony przepustnicy (u mnie mikser) była pęknięta,
- odma była dziurawa na jednej z gum (przeglądajcie to co jakiś czas panowie),
-wężyk od krokowego pęknięty wzdłuż prawie na całej długości.

Warto załatać, chociażby chałupniczo, znalezione dziury, bo wtedy lepiej słychać syczenie, skąd ciągle zasysa lewe powietrze.

BLOSA i potrzebne gumy już mam i w najbliższym czasie będę go montował. Jak uporam się z malowaniem felg, zderzaka i diagnozą padniętej skrzyni biegów lub sprzęgła lub przegubów wewnętrznych. W co ja wdepnąłem z Audicą to szok, bo falowanie to cząstka problemów, ale jak na razie odgruzowywanie idzie ze wszystkim do przodu i cieszy mnie każda poprawa.

Na razie żeby zapobiec gaśnięciu silnika wkręciłem nieco "śrubkę odbojnika przy końcu linki gazu".

Kolejne kroki to zabranie się za sprawdzanie elektryki "okołodolotowej" i montaż BLOSA. C.D.N.

_________________
Audi 100 C4 Avant 2,3 AAR 92' z BLOSem


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: