.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 14.lut.2025 22:50:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6 1.9 AWX] Wyciek oleju z okolicy intercoolera
PostNapisane: 12.sty.2011 20:34:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.mar.2009 14:32:48
Posty: 17
Lokalizacja: zielona gora
witam szukalem podobnego tematu,ale nie znalazlem.
Jak w temacie caly zasyfiony a po zdjeci dolnego weza wylalo sie dosyc sporo oleju okolo 100ml.
Czy to oznacza ze cos jest nie tak z turbina? sprawdzalem czy jest luz na wirniku i odczulem delikatny gora,dol okolo 2mm auto zbiera sie dobrze.Wyciek jest dosc duzy bo nazbieralo sie sporo oleju na oslonie silnika.Ubytek oleju to 600ml na 14000km.
moje pytanie czy turbina siada? czy IC moze jest nieszczelny?
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2011 20:38:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
To dosc czesto spotykany objaw zuzytego silnika i sprezarki w silnikach TDI PD. Ma spory przebieg jak wiekszosc tych aut i jak wiekszosc tych aut ma wiecej oleju w ukladzie doladowania. Te silniki zreszta sa konst rukcyjnie przeladowane i dlatego olej wydostaje sie na zewnatrz. Olej pojawia sie albo przy intrcoolerze albo przy zaworze recylkulacji. Jezdzisz , jezdzisz a jak sie rozsypie naprawiasz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2011 21:47:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.mar.2009 14:32:48
Posty: 17
Lokalizacja: zielona gora
Lotus napisał(a):
To dosc czesto spotykany objaw zuzytego silnika i sprezarki w silnikach TDI PD. Ma spory przebieg jak wiekszosc tych aut i jak wiekszosc tych aut ma wiecej oleju w ukladzie doladowania. Te silniki zreszta sa konst rukcyjnie przeladowane i dlatego olej wydostaje sie na zewnatrz. Olej pojawia sie albo przy intrcoolerze albo przy zaworze recylkulacji. Jezdzisz , jezdzisz a jak sie rozsypie naprawiasz.



wlasnie bylem w garazu i szok plama pod autem i to spora :<
i jak tu jezdzic na parkingach zostawiac taki syf? a i EGR tez zarypany i juz raz byl czyszczony ponad rok temu.A jak sprawuja sie turbiny po regeneracji?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 12:22:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Żeby było ok możesz zacząć od regeneracji , ale to nie bardzo łatwe bo zrobiło się dużo regeneratorów którzy nawet twierdzą że mają oryginalne części do tych sprężarek. Trochę mijają się z prawdą bo nie ma oryginalnych :)

Taka solidna regeneracja kosztuje około 1400 zł jak dobrze trafisz to i dobrze może zregenerują. W wyborze warsztatu nie daj się zwieść obietnicą gwarancji bo opowiadają pięknie , a jak przychodzi co do czego znajdują milion powodów żeby reklamacji nie uznać. Zwykle winny jest ten który montował bo to i tamto i siamto co jest zwykle bzdurą. Sprężarka to nie turbina od Tupolewa i nie ma wielkiej filozofii w montażu więc jak jest dobra to zwykle długo służy.

Sam nie mam takich doświadczeń bo unikam regeneratorów jak mogę , ale wiele się nasłuchałem o różnych rzemieślinikach i ich pomysłach na życie i prace.

Myślę że powinieneś poczekać na rady forumowiczów którzy przerobili temat i mają kogoś sprawdzonego i to nie takiej zasadzie że po regeneracji minęły dwa lata a oni przejechali 7 000 km bo tacy tez są :)

Nie zapominaj o tym że przyczyną dużej ilości oleju w układzie może też być zużyty silnik gdzie przez odmę olej zasysany jest do sprężarki pompowany do silnika przez ten właśnie intercooler. Problem bywa złożony i trzeba wyważyć między mieć pretensje o jakość turbo sprężarki , a pretensje do silnika...

Może przecież zdarzyć się tak że ktoś wykonana solidną regeneracje a efektu nie będzie co w konsekwencji odbije się złym echem na bogu ducha winnym warsztacie regenerującym takie sprężarki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 17:26:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.mar.2009 14:32:48
Posty: 17
Lokalizacja: zielona gora
Lotus napisał(a):
Żeby było ok możesz zacząć od regeneracji , ale to nie bardzo łatwe bo zrobiło się dużo regeneratorów którzy nawet twierdzą że mają oryginalne części do tych sprężarek. Trochę mijają się z prawdą bo nie ma oryginalnych :)

Taka solidna regeneracja kosztuje około 1400 zł jak dobrze trafisz to i dobrze może zregenerują. W wyborze warsztatu nie daj się zwieść obietnicą gwarancji bo opowiadają pięknie , a jak przychodzi co do czego znajdują milion powodów żeby reklamacji nie uznać. Zwykle winny jest ten który montował bo to i tamto i siamto co jest zwykle bzdurą. Sprężarka to nie turbina od Tupolewa i nie ma wielkiej filozofii w montażu więc jak jest dobra to zwykle długo służy.

Sam nie mam takich doświadczeń bo unikam regeneratorów jak mogę , ale wiele się nasłuchałem o różnych rzemieślinikach i ich pomysłach na życie i prace.

Myślę że powinieneś poczekać na rady forumowiczów którzy przerobili temat i mają kogoś sprawdzonego i to nie takiej zasadzie że po regeneracji minęły dwa lata a oni przejechali 7 000 km bo tacy tez są :)

Nie zapominaj o tym że przyczyną dużej ilości oleju w układzie może też być zużyty silnik gdzie przez odmę olej zasysany jest do sprężarki pompowany do silnika przez ten właśnie intercooler. Problem bywa złożony i trzeba wyważyć między mieć pretensje o jakość turbo sprężarki , a pretensje do silnika...

Może przecież zdarzyć się tak że ktoś wykonana solidną regeneracje a efektu nie będzie co w konsekwencji odbije się złym echem na bogu ducha winnym warsztacie regenerującym takie sprężarki.



czyli przydaloby sie najpierw zrobic diagnostyke silnika zmierzyc sprezanie? auto ma przekulane 235000km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 18:37:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
przedstawilem tylko pewne warianty ktorymi trzeba sie kierowac i jakie brac pod uwage , to jak zrobisz bedzie zalezalo od ciebie ale przynajmniej wiesz ze nie sa to rzeczy latwe i przyjemne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 14:44:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.mar.2009 14:32:48
Posty: 17
Lokalizacja: zielona gora
Lotus napisał(a):
przedstawilem tylko pewne warianty ktorymi trzeba sie kierowac i jakie brac pod uwage , to jak zrobisz bedzie zalezalo od ciebie ale przynajmniej wiesz ze nie sa to rzeczy latwe i przyjemne :)


bylem u mechanika i z silnikiem wszystko okey :d powiedzial ze trzeba bedzie wykrecic turbine i zregenerowac ja. twierdzi ze zna goscia ktory tym sie zajmuje od 10 lat i ze dobrze to robi bo kozystal juz nieraz z jego uslugi
tylko jestem ciekawy jak takie turbiny sie sprawuja i jak wyglada z ich zywotnosc moze ktorys z kolegow smiga lub smigal na takiej turbinie??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (A4 B6 1,9 AWX) wyciek oleju z okolicy interculera
PostNapisane: 15.sty.2011 16:12:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
kris771 napisał(a):
Ubytek oleju to 600ml na 14000km.
moje pytanie czy turbina siada? czy IC moze jest nieszczelny?
pozdrawiam




Jeśli nie pomyliłeś się z zerami to jest ok.
Mi mechanik powiedział, że na 10 000km nawet 1l oleju jest w normie.

Miałem podobną sytuację z turbiną na PD (ATJ), na początku zaświeciła się kontrolka od oleju (żółta) dolałem kapeczkę i było ok. I tak wkrótce miała być wymiana oleju.

Słowa mojego zaufanego mechanika>>> tylko i wyłącznie używka, regenerowane już tak nie pracują.

Posłuchałem go, poszperałem na złomach i kupiłem w idealnym stanie z AWX z 2004 roku z możliwością przeczyszczenia VTG za 600 zł (miałem rabat bo to znajomy znajomego)

Przeczyszczone wszystko, wypalony olej z wydechu i auto wierci jak szalone.

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (A4 B6 1,9 AWX) wyciek oleju z okolicy interculera
PostNapisane: 15.sty.2011 22:18:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.mar.2009 14:32:48
Posty: 17
Lokalizacja: zielona gora
solaris napisał(a):
kris771 napisał(a):
Ubytek oleju to 600ml na 14000km.
moje pytanie czy turbina siada? czy IC moze jest nieszczelny?
pozdrawiam




Jeśli nie pomyliłeś się z zerami to jest ok.
Mi mechanik powiedział, że na 10 000km nawet 1l oleju jest w normie.

Miałem podobną sytuację z turbiną na PD (ATJ), na początku zaświeciła się kontrolka od oleju (żółta) dolałem kapeczkę i było ok. I tak wkrótce miała być wymiana oleju.

Słowa mojego zaufanego mechanika>>> tylko i wyłącznie używka, regenerowane już tak nie pracują.

Posłuchałem go, poszperałem na złomach i kupiłem w idealnym stanie z AWX z 2004 roku z możliwością przeczyszczenia VTG za 600 zł (miałem rabat bo to znajomy znajomego)

Przeczyszczone wszystko, wypalony olej z wydechu i auto wierci jak szalone.


nie pomylilem sie z zerami wymiane robie co 15 000 a jezdze na motul 5W40 i zostal mi 1000 do wymiany a tu ten wyciek caly IC i EGR zarzygany olejem szukalem na allegro uzywki ale nic ciekaw nie znalazlem a po za tym wyciekiem auto ciagnie dobrze zadnego zamulenia nie odczuwam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 23:56:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
u mnie było to samo, to strzału łożyska T chodził bez zmian

poszukaj na porządnych złomach które nie mają czasu na alledrgo bo taki mają "przepał" części.

Co to EGR-a upapranego olejem to norma, a IC hmmmm, sprawdź łączenia itd.

Ja bym na Twoim miejscu nie oddawał w ciemno T do regeneracji,

Wklej nam zdjęcie T, moje się wyginało w drogą stronę ...(gdzieś jest wątek)

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2011 21:05:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.mar.2009 14:32:48
Posty: 17
Lokalizacja: zielona gora
solaris napisał(a):
u mnie było to samo, to strzału łożyska T chodził bez zmian

poszukaj na porządnych złomach które nie mają czasu na alledrgo bo taki mają "przepał" części.

Co to EGR-a upapranego olejem to norma, a IC hmmmm, sprawdź łączenia itd.

Ja bym na Twoim miejscu nie oddawał w ciemno T do regeneracji,

Wklej nam zdjęcie T, moje się wyginało w drogą stronę ...(gdzieś jest wątek)


problem rozwiazany :d wlot powietrza od IC nie byl na miejscu i pod wplywem drgan przetarl IC i to na calej jego dlugosci turbina byla sprawdzana i jest okey szpec od turbiny powiedzial ze moge miec cos z odma a konkretnie zaworem cisnienia ktory znajduje sie w pokrywie zaworow stad ten olej ktory sie zbieral oczywiscie inter cars takiej pokrywy nie ma na sprzedarz zostaje servis za 570zl :< ajajaj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2011 21:36:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
No i gitara :peace:

Gdzieś czytałem, że ?PD-mają nierozbieralne odmy... ale tu mnie poprawią jak się mylę

Kolego jeśli u Ciebie pobór oleju to ok 600ml<>14 000km to jeździj i nie dobieraj sobie do głowy

jeszcze małe OT MODE na koniec wywodu, 99% mechaników zapytanych o drgania w autach (vw, audi) odpowie dwumasa, potem zaleci jeszcze nowe sprzęgło i 3klocki pękają. A przyczyn może być masa łącznie z przewrażliwieniem

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2011 18:28:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2011 10:49:09
Posty: 83
Wniosek - więcej samodzielności i czasu na zgłębianie mechanicznych tajemnic naszych bryczek. Fakt samemu naprawiając też czasem coś się sypnie ale do winowajcy z pretensjami bliżej :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: