.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 08:56:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi A4 B5] Silnik 1.9TDI AHH możliwości i eksploatacja.
PostNapisane: 15.sty.2011 15:39:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2010 20:11:29
Posty: 66
Witam.Zakupiłem niedawno Audi z takim silnikiem będąc przekonanym ze będzie to spokojny wozik niedrogi eksploatacji.Jednak przy zakupie części do rozrządu okazało się ze jest to model silnika AHH. Moje pytanie jest więc następujące.Jak sprawują się te motor, co wyróżnia go spośród reszty, jak jest z jego awaryjnością w serii, i jakie możliwości daje jego osprzęt przy podnoszeniu mocy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 16:01:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
AHH - brat blizniak AFN/AVG.
Ten sam blok i bebechy w srodku, wiec mocny i trwały.
Co go wyroznia - ma słabsze wtryski - stad tylko 90 KM
ale posiada tez turbo VTG i pompe wtryskową 11!!!
i dlatego po wyposazeniu go w odpowiednie końcówki mozna wykrecis sporo mocy i momentu.
Wyniki wychodza pod 150 KM i 320 Nm.

Reszta tutaj
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=96770

i wiele innych w szukajce :)

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 17:04:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jak kolega wyżej wspomniał masz rarytas w postaci pompy 11tki, bardzo poszukiwanej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 18:01:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2010 20:11:29
Posty: 66
Dzięki.Czekam na wiecej informacj. autko narazie badam co jest robie rozrząd.pompa 11 slyszalem o tym ze fajna i wydajna,Sprzęglo dwumas jak on sie ma do podnoszenia mocy?, ja tam wiele nie oczekuje ale jakby kosztem dalszej bezproblemowej eksploatacji mogolo byc 130-140km byloby fajnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 18:42:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
szypu napisał(a):
Dzięki.Czekam na wiecej informacj. autko narazie badam co jest robie rozrząd.pompa 11 slyszalem o tym ze fajna i wydajna,Sprzęglo dwumas jak on sie ma do podnoszenia mocy?, ja tam wiele nie oczekuje ale jakby kosztem dalszej bezproblemowej eksploatacji mogolo byc 130-140km byloby fajnie.


czytałeś temat do którego link wkleił przemik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 19:15:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2010 20:11:29
Posty: 66
Tak poczytałem.Ale kwestie osprzętu mnie interesują i konsekwencje podnoszenia mocy.jak to zrobić to już wiem,ale żeby to mięć fajnie zrobione to trzeba odłożyć ze 2-3koła.dlatego pytam a ze jestem trochę zielony w tej tematyce dlatego proszę o wyjaśnienie.Wole popytać ludzi którzy się znają i przedstawią swoje zdanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 20:57:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zacznij od wykonania kompletu logów (pełnej diagnostyki).

A potem mozna graty

1.Końcówki 216 - chyba ze chcesz grzac wiecej niz 150 KM to rozwojowo pakuj 230.
2. Program - powinno spokojnie wyjsc pod 140 KM.
3. Turbo - AWX/AVF + korekta softu da Ci ~ 20 KM wiecej
4. Turbo - KKK od BRD/BVA + FMIC + korekta da kolejny przyrost mocy ale nie bedzie on juz tak duzy jak w 2 i 3 stage.

To tak w duzym uproszczeniu. Zakladam ze to auto jest sprawne mechanicznie.
IMO - pakowanie sie z momentem w granice 320-350 Nm bez quattro mija sie troche z celem.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: