.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 14:28:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL TDI] przy ilu rpm zmieniacie biegi rano w zime?
PostNapisane: 14.paź.2009 17:41:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
Hello :)

Zbliza sie zima = czas osiagniecia 90st. sie troche wydluza.
Mam pytanie - przy jakich obrotach srednio zmieniacie biegi przed osiagnieciem 90st. co by nie nadwyrężać motorowni?
Wyczytalem kiedys meszrum pisal ze bezpiecznie jest zmieniac przy <2300rpm (tyczylo sie to V6 TDI). A jak w R4? Jak go tak ciagne tylko do 2300 to stosunkowo dlugo sie nagrzewa.. - przy 2st. Celsjusza do ok. 8km musze jechac. Jak sie pojedzie do 2500-2600 to chyba wiele mu sie nie stanie :):

pozdr!

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2009 18:36:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Spokojnie do 3000 rpm , byle nie wdeptywać pedału w podłogę.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2009 19:34:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Kolega tiptronic wie najlepiej :peace:

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2009 07:54:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
2000-2300 rpm ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2009 08:12:20 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Powiem wam że u mnie na zimnym jak delikatnie jeżdżę to skrzynia dociąga gdzieś do 2000 RPM i zmienia. tak mniej więcej robię w swoim (nie TDI) od zawsze.
W ex 1Z ciągnełem do 2000 czasami do 2500. W w trybie normalnej jazdy do 3000-3200, jak trzeba było (rzadziej) to do 4000+

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2009 08:18:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Ja osobiście?

Nie dociągam do 2 tys. Po co więcej? I tak się turla :peace:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2009 10:30:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2008 07:25:42
Posty: 214
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Tak do 2500-3000. Zalezy czy mi sie spieszy czy nie ;]

_________________
A6 C5 1.9 TDI AVG Avant
================
www.dsoi.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2009 10:55:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Andy 2,5 się turla... ;) lecz 1,9TDI 2,3rpm

:peace:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2009 10:59:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
W AAT 2000-2200

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2009 11:06:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
grejf napisał(a):
Andy 2,5 się turla... ;) lecz 1,9TDI 2,3rpm

:peace:


Fakt :D

Tym bardziej, że po małym chipku :diabel:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2009 19:07:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
ja zmieniam na 1800 bo mniej pali :D :okulary2:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2009 19:57:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Kręć nawet do 3 abyś nie butował. Co ma sie mu stać.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2009 22:50:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Kolego W silnikach benzynowych nie należy przekraczać 3000 a w dieslach należy za rozsądną granice przyjąć 2300 obr. Stara dobra zasada mówi że nie powinno się wyżej kręcić silnika aż do momentu kiedy olej nie nabierze właściwej temperatury w której najwydajniej smaruje cały układ.
Cytuj:
Kręć nawet do 3 abyś nie butował. Co ma sie mu stać.

Silnik w warunkach kiedy olej jest gęstszy nierozgrzany dostaje najlepiej po d..ie.
Należy przyjąć również że olej potrzebuje jeszcze o 1/3 więcej czasu na rozgrzanie niż ciecz chłodząca.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2009 23:08:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
czy jest jakis kanal na klimatroniku ktory wskazuje temp oliwy?

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2009 10:36:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
dejf napisał(a):
czy jest jakis kanal na klimatroniku ktory wskazuje temp oliwy?

z tego co pamietam to nie ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2009 12:29:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Koledzy, postanowilem i zamowilem dwa modyfikatory
http://www.modifikator.pl/oprodukcie-mo ... do-silnika

nie jest to tanie, lecz jak ma TUV nie boje sie go wlać do niuniek. Po zabiegu zdam relacje.
Znajomy byl na prezetacji jak to skoda bez miski i oleju chodzila, to byl pod wrazeniem samego efektu smarowania, wiadomo ze po tym tescie auto wymagalo pewnych wymian, ale nie wybuchlo... :) Wiec powierzchnia molekularna co y to nie oznaczalo sie wytwarza, wspolczynnik tarcia z olejem musi byc naprawdę lepszy "mniejszy".

leje się raz... wiec na 2,5 TDi malina :)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 08:47:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 17:35:36
Posty: 58
Lokalizacja: Rzeszów
grejf napisał(a):
Koledzy, postanowilem i zamowilem dwa modyfikatory
http://www.modifikator.pl/oprodukcie-mo ... do-silnika

nie jest to tanie, lecz jak ma TUV nie boje sie go wlać do niuniek. Po zabiegu zdam relacje.
Jeszcze kilkanaście lat temu podobnym testem i hitem okazał się preparat z Amerykańskiej armii - dzisiaj Rosjanie "zdradzają" swoje technologie a tak na prawdę to wszędzie i tu, i tam chodzi o kasę. Szkoda, że nie pamiętam już nazwy tamtego preparatu (jak sobie przypomnę to dopiszę) działał na podobnych zasadach. Poprzednio miałem silnik benzynowy do "turbiny" trochę boję się stosować różne "wynalazki" - choć pewnie jak sam nie spróbuję to nie bardzo będę chciał wierzyć innym :(
Jednak opinie o tym kto z Was u siebie zastosuje taki preparat również i mnie szczerze zainteresują.
Pozdrawiam
P.S. A może pojawią się sprawdzone opinie negatywne?

_________________
Wacław Szubert
tel.: 0-605 331 704
A6 2,5l TDI AVANT Tiptronic + Quattro (2004r. model 2005)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 08:52:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
grejf napisał(a):
Koledzy, postanowilem i zamowilem dwa modyfikatory
http://www.modifikator.pl/oprodukcie-mo ... do-silnika

nie jest to tanie, lecz jak ma TUV nie boje sie go wlać do niuniek. Po zabiegu zdam relacje.
Znajomy byl na prezetacji jak to skoda bez miski i oleju chodzila, to byl pod wrazeniem samego efektu smarowania, wiadomo ze po tym tescie auto wymagalo pewnych wymian, ale nie wybuchlo... :) Wiec powierzchnia molekularna co y to nie oznaczalo sie wytwarza, wspolczynnik tarcia z olejem musi byc naprawdę lepszy "mniejszy".

leje się raz... wiec na 2,5 TDi malina :)



mozna troszke poczytac : http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... odyfikator

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 19.paź.2009 08:53:24 przez spanky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 08:52:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Waclaw_Szubert napisał(a):
Jeszcze kilkanaście lat temu podobnym testem i hitem okazał się preparat z Amerykańskiej armii


Quaker State - czy jakos tak... lałem do 125p... skonczyło sie wymianą panewek...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2009 10:17:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 17:35:36
Posty: 58
Lokalizacja: Rzeszów
przemik napisał(a):
Waclaw_Szubert napisał(a):
Jeszcze kilkanaście lat temu podobnym testem i hitem okazał się preparat z Amerykańskiej armii


Quaker State - czy jakos tak... lałem do 125p... skonczyło sie wymianą panewek...

Nie ten - był to Militec - 1 jak widać niestety nie jest już sprzedawany a przynajmniej nie jest już sprowadzany do Polski przed dystrybutora, który to robił od dawna http://www.akson.pabianice.pl

Biorąc jednocześnie pod uwagę wypowiedzi na innym forum nie warto wiązać preparatu Militec z Motor life.

Tak na marginesie czytając forum masters`a skłaniam się do poparcia stwierdzenia "zaszkodzić - nie zaszkodzi, ale pomóc może".
Pozdrawiam

_________________
Wacław Szubert
tel.: 0-605 331 704
A6 2,5l TDI AVANT Tiptronic + Quattro (2004r. model 2005)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: