.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 22:04:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.9 tdi] skrzynia automatyczna
PostNapisane: 06.lut.2011 14:32:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2010 00:30:37
Posty: 8
Witam
mam pytanie odnosnie dzialania skrzyni biegow w audi a4 1.9 tdi 99r, czy jest to normalne ze po wrzuceniu na D, i bez dodawania gazu auto stoi, nie toczy sie powoli do przodu ? natomiast po wrzuceniu R bez dodawanie gazu auto powoli jedzie do tylu. Jezdzilem do tej pory tylko jednym automatem w nissanie i tam po wrzuceniu D samochod sam toczyl sie do przodu nie trzeba bylo dodawac gazu a na swiatlach trzeba bylo trzymac zawsze noge na hamulcu. Skrzynia to chyba najzwyklejszy automat, nie zaden tiptronic etc. bo nie ma mozliwosci recznej zmiany biegow.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2011 18:24:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Tak jak na "R" równiez na "D" samochód bez dodawania gazu powinien się toczyć.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2011 11:55:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2010 00:30:37
Posty: 8
ma ktos moze pojecie co moze byc tego przyczyna ? poziom oleju w skrzyniu moze miec z tym cos wspolnego ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2011 23:13:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Przyczyn moze być sporo.
Zacząłbym od wymiany tego oleju wraz z filtrem.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2011 23:33:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
ZiPi napisał(a):
Przyczyn moze być sporo.
Zacząłbym od wymiany tego oleju wraz z filtrem.

a ja bym zaczal od sprawdzenia poziomu oleju - jezeli to nie poziom to dalsze kroki konsultowalbym z serwisem (wymiana oleju z filtrem i robota to tak z 4-5 pak w "zamienniku")
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2011 07:46:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
jak bedziesz mial stan oleju to jest to pierwszy objaw poczatku konca skrzyni
przeciąga ci biegi ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2011 12:16:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
to i ja sie podkleje... przywiozlem takiego tydzien temu z Niemiec

ten sam model, silnik, rok.... i niestety objawy te same ...
po wrzuceniu na D auto potrafilo sie toczyc do tylu na nierownosciach, na R rusza po zdjeciu nogi z hamulca... dzis wymana oleju i filtru bo zapchany jak skurczybyk , olej czarny... auto mialo 2 wlascicieli fabtyka Audi i dziadek urodzony w 43 roku... ciekawe czy nie dali d..y i nie zajechali skrzyni :/ bylo sporo opilkow w misce...
dziwne bo na zimnym oleju rusza powoli do przodu , potem "zdycha"...

ma ktos jeszcze jakies pomysly co jest grane ... tylko rzeczowe nie gdybanie ewentualnie jak sie do niej zabrac zeby zdjagnozowac o co kaman ?

dam znac jak sie historia skonczyla ...

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2011 14:10:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
bedzie widac jak zdejmiesz miske , skrzynia najprawdodpodobniej jest przytarta, glikol w oleju , przyczyna tylko jedna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2011 03:00:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
qrcze lipa... olej wymieniony, filtr tez... poprawa jest, ale niewielka :/
auto rusza od 1000-1200 obrotow ...
przejechalem nim ponad 1000km i nie bylo zadnych innych problemow tylko to cholerne ruszanie ...
trocin mu dosypac czy jak :diabel:
szkoda bo samochodzik w niezlym stanie :(

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2011 19:32:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2007 12:08:16
Posty: 68
Takie są efekty tego że serwis nie zaleca wymiany oleju w skrzynkach i autka jeżdzą grube km aż skrzynka padnie.

_________________
1 c3 2,3 quattro (IIgen)
2 100 c4 AAT (?)
3 a6 AEL quattro (IVgen)
4 c3 2.2 quattro (Igen)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: 1.8t
PostNapisane: 17.lut.2011 19:56:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2011 18:54:33
Posty: 18
Witam wiem , że nie na temat ale nie moge znalesc tematu może byście mi pomogli minowicie mam taki problem w audi 1.8 t AEB , jak silnik chwile pochodzi na wolnych obrotach to zaczyn cos stuka , slychac to tylko w kabinie ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2011 03:39:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
Kamiljan napisał(a):
...aż skrzynka padnie.

wez przestan... nic nie padlo ... auto zrobilo ponad 1000km i problem jest tylko podczas ruszania
trzeba sprawdzic co jest nie tak i ratowac sprzet poki jeszccze nie zdechl na amen
pytanie na czym sie skupic ?

Szymon audi napisał(a):
Witam wiem , że nie na temat ale nie moge znalesc tematu może byście mi pomogli minowicie mam taki problem w audi 1.8 t AEB , jak silnik chwile pochodzi na wolnych obrotach to zaczyn cos stuka , slychac to tylko w kabinie ...

aaa ... to pewno to nooo , no to tam teges pod tym ... nooo, no wiesz

rece opadaja...

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2011 14:51:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2007 12:08:16
Posty: 68
MICH. napisał(a):
Kamiljan napisał(a):
...aż skrzynka padnie.

wez przestan... nic nie padlo ... auto zrobilo ponad 1000km i problem jest tylko podczas ruszania
trzeba sprawdzic co jest nie tak i ratowac sprzet poki jeszccze nie zdechl na amen
pytanie na czym sie skupic ?


Wydaje mi się że auto zrobiło GRUBO ponad 1000km, to ile Ty przejechałeś mało sie ma do stanu tej skrzynki. Potrzeba majstra co ogarnia temat skrzynek.
Pewnie jest coś ze sprzęgłem hydrokinetycznym, może wirnik pompy i turbiny ma kłopoty z przekazaniem momentu obrotowego, właśnie podczas ruszania mają one najwięcej do roboty, bo wirnik pompy sie obraca a turbiny jeszcze stoi i muszą przekazać duży moment by ruszyć auto. Takie zochowanie może być początkiem końca tych elementów. Bardzo dobrze że chesz to naprawić, wcześniejsza naprawa= mniejsze koszty naprawy. Tylko potrzeba do tego majstra który nie zregeneruje całej skrzynki tylko właśnie znajdzie ten jeden zepsuty element i go naprawi.

_________________
1 c3 2,3 quattro (IIgen)
2 100 c4 AAT (?)
3 a6 AEL quattro (IVgen)
4 c3 2.2 quattro (Igen)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2011 18:34:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Twój problem jest do rozwiązania. Częstą przyczyną takiego zachowania skrzynki jest tłok na koszu prowadzącym (forward). Wymień go: http://midparts.com.pl/userdata/gfx/6c0 ... 1afa94.jpg

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2011 21:07:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
no i wreszcie zaczyna sie jakas konstruktywna rozmowa...
auto trafi niedługo na warsztat... tylko jeszcze nie wiem na ktory... partacza nie problem trafic, gorzej z tymi prawdziwymi fachowcami :/

namawiaja mnie zeby takk zostawic bo poza ruszaniem nie ma z praca skrzyni zadnych problemow.. ladnie zmienia biegi, nie szarpie...

ma ktos jeszcze jakies pomysly co moze byc przyczyna takiego stanu ?

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2011 22:52:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 22:01:56
Posty: 38
Lokalizacja: Orzysz
Ja mam bardzo podobny problem. Różnica polega jedynie na tym, że moje audi nie rusza na wstecznym. Gdy włączam D - wszystko jest w należytym porządku. Po ustawieniu dźwigni w położeniu R i zdjęciu nogi z pedału hamulca, muszę dać ok. 1200-1300 rpm by auto zaczęło ruszać. Martwiące jest to, że usterka wynikła nagle i nigdy wcześniej nic nie wskazywało na zużycie skrzyni biegów. Jeśli udało się Wam rozwikłać tę zagadkę, to proszę o podpowiedź.

_________________
BYŁO Audi 80 quattro 2.0 16V Sport Competition,
BYŁO BMW E34 525i,
BYŁ Ford Cougar 2.0 16V,
BYŁO AUDI A6 C5 Avant 1,9 TDI,
BYŁO BMW E39 520i,
BYŁO Audi A4 B6 1.8T,

JEST Audi A6 C6 2.4 V6 quattro :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2011 22:26:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 22:01:56
Posty: 38
Lokalizacja: Orzysz
Zagadka rozwikłana! Oczywiście nie obeszło się bez wyjęcia i rozebrania skrzyni biegów. Przyczyna? Zużyte do granic możliwości tarcze cierne i uszkodzone tłoczysko odpowiadające za wsteczny bieg.
Reasumując:
Koszt części (tarcze, tłoczysko, filtr, uszczelka misy, olej) ok. 1000zł
Robocizna ok. 700zł
Oczywiście mowa jest tylko o naprawie wstecznego.

Regeneracja całej skrzyni to koszt rzędu 3500 - 4000 PLN

_________________
BYŁO Audi 80 quattro 2.0 16V Sport Competition,
BYŁO BMW E34 525i,
BYŁ Ford Cougar 2.0 16V,
BYŁO AUDI A6 C5 Avant 1,9 TDI,
BYŁO BMW E39 520i,
BYŁO Audi A4 B6 1.8T,

JEST Audi A6 C6 2.4 V6 quattro :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2011 13:43:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
jak czytam ten temat to chyba wybiore sie do fachmana niech pojezdzi moim automatem. nie mam tych objawow jeszcze. czasem tylko jak stoje pod gore to jakby slabiej sie toczyl po puszczeniu hamulca. To sie zuzywa bo tak musi byc? czy mozna sie przed tym uchronić?

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2011 20:55:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2011 18:18:45
Posty: 5
A4 B6 1.9 04r.autom. ja mam podobny problem co mich z tym że przed wymianą przy ruszaniu pod wzniesienie minimalnie mi ulatywał i z przełożeniem biegu z jedynki na dwójkę było szarpnięcie a po wymianie oleju przy ruszaniu pod wzniesienie ulatuje mi na kilka metrów 2-3 i zatrzymuje się a później ruszanie i cała reszta jest ok. już nie było żadnego szarpnięcia
co mam teraz zrobić ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2011 21:47:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
Skrzynka nie trzyma ciśnienia chyba czeka cię remoncik :/

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 89 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: