zacznijmy od tego że prawidłowe ustawienie rozrządu możemy uzyskać przez zastosowanie specjalnej listwy do blokowania wałków rozrządu i przyrządu blokującego wał.... jednak w przypadku kiedy nie mamy takich przyrządów pozostaje nam zrobić fuszerę na tak zwane oko
Tak więc:
poluzowujemy śruby mocujące koła pasowe (o około 3 obroty)
następnie najlepiej ściągaczem luzujemy te koła tak aby swobodnie się obracały nie zależnie od samych wałków
mamy założony pasek rozrządu, poluzowane koła pasowe wałków rozrządu i w takim ustawieniu przekręcamy wał korbowy tak aby główne koło pasowe na wale rozrządu ustawiło się na znaku.
następnie przekręcamy wałki rozrządu tak aby podkładki na wałkach rozrządu ustawiły się większymi otworami do siebie, małe otworki na zawnątrz i patrząc na ustawienie tych blaszek z otworami względem siebie ma nam dać linię prostą a więc środki otworów mają ułożyć się w lini prostej o O O o
Jeśli dolne koło mamy na znaku, wałki ustawiliśmy w lini prostej poziomo do siebie dużymi otworami to właściwie pozostaje nam już tylko delikatnie dokręcić koła na wałkach rozrządu tak aby się zblokowały w tym ustawieniu...
Następnie sprawdzamy poprawność naciągu paska, odracamy wał o dwa obroty i jeśli nic niepokojącego się nie dzieje to robota zrobiona....
warto pamiętac o tym że przy najbliższej okazji pasowało by podjechać do warsztatu który zweryfikuje ustawienie rozrządu oryginalnym przyrządem ;]
jeśli czegoś nie rozumiesz, a masz takie prawo
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
to dzwoń