.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 14:41:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.8 AAH quattro ] Skrzynia biegów CAB
PostNapisane: 27.lut.2011 10:22:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2010 11:55:57
Posty: 34
Witam. Mam pytanie dotyczące tejże skrzyni. Będąc w kanale u mechanika zauważyłem że półoś wraz z tym kielichem który jest w skrzyni można przesuwać w lewo i w prawo . Mam pytanie czy tak powinno być ,czy może coś się odkręciło .Mechanika nie pytałem bo to dla niego za trudny temat.Zresztą w okolicy niema porządnego warsztatu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2011 11:07:16 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
minimalny luz zawsze bedzie bo na przegubach jest go w tej płaszczyźnie sporo , sam kielich może mieć luz ale dużo mniejszy ponieważ jest on osadzony w mechanizmie różnicowym na frezie i zabezpieczone jest to pierscieniem rozpręznym który zabezpiecza tylko przed całkowitym wysunięciem się kielicha z frezu.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2011 11:17:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2010 11:55:57
Posty: 34
No to u mnie jest tak na oko z 1 centymetr a może więcej. Co może być przyczyną zwiększonego luzu. Czyżby skrzynia chciała powiedzieć pa pa .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2011 11:29:15 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to wszystko jest OK 1-1,5cm na przegubach i z 0,5 cm na flanszy. Najważniejsze zeby nie było pukania jak tak ruszasz lewo-prawo bo to by świadczyło o braku świerzego smaru w przegubach. Luz taki musi być żeby przeguby mogły pracować.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2011 12:20:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2010 11:55:57
Posty: 34
Wielkie dzięki hans .Ale taki luz ma też ten kołnierz w skrzyni .Góra dół brak wyczuwalnych luzów.Dlatego też zaczyna mnie to trochę niepokoić, powód pojawiły się wibracje tak jak by od przedniego napędu .Przeguby sprawdzone w dwóch warsztatach, rzekomo wszystko jest do jazdy,opony też sprawdzone,poduchy silnik skrzynia też jest ok.Mam takie od czucie jak by wibracje wzmogły się po wymianie wahacza przedniego.Produkcja wahacza Niemiecko Chińska firmy GPD.Zbieżność też była ustawiana (przodu).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2011 17:46:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2010 11:55:57
Posty: 34
Wiem koledzy że temat był wielokrotnie wałkowany ,ale czy mógł by mi ktoś odpowiedzieć na moje zapytanie . Wykryłem luz na tor senie , można przesuwać góra dół tak na oko z 1 mm w miejscu gdzie się przykręca wał . Pojawił się też delikatny gwizd ,podejrzewałem dyfer, ale tam wszystko chodzi jak należy, niema luzów , luz obrotowy też jest minimalny . Wał był wyważany po wymianie podpory , objawy trochę ustąpiły ale nie całkiem . więc została już tylko skrzynia .Dodam jeszcze że dość ciężko wchodzi mi 2 niema żadnych zgrzytów , ale trzeba trochę siły użyć. Więc czy luz na tor-senie może powodować wibracje .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2011 18:31:13 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
na samym torsenie nie bedziesz miał luzów. jedynie na łożysku na którym opiera się flansza od wału. Generalnie tam gdzie są przeguby , będziesz miał luzy wzdłużne. wibracje możesz mieć od wielu rzeczy ale nie od skrzyni. Łożyska , przeguby , elementy metalowo-gumowe zawieszenia , zle ustawiona geometria itp.

zmieniałeś olej w skrzyni ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2011 19:22:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2010 11:55:57
Posty: 34
Był tylko sprawdzany stan oleju .Poduchy silnik skrzynia były ok, mechanicy stwierdzili że przeguby też są ok. Zbieżność też była ustawiana tylko przód . Tak więc nie wiem do czego mógł bym się przyczepić prócz tej skrzyni. A czy wymiana łożyska w tor-senie jest kłopotliwa i bardzo kosztowna .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 15:08:38 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Kosztowna nie , kłopotliwa też nie. W quattro nie ustawia sie zbierznosci tylko geometrie wszystkich 4 kół a przynajmniej wypada to sprawdzić

p.s.
w torsen'ie sie nic nie wymienia bo to osobny zespół a łożysko jest za torsen'em.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 18:02:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2010 11:55:57
Posty: 34
Wielkie dzięki hans .Widzę że na tym forum to ty maż tylko wiedzę i chęć podzielenia się nią. SZACUN.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 11:40:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2010 11:55:57
Posty: 34
Witam. Mam zamiar dalej ciągnąć wątek . Postanowiłem odwiedzić kolejnego mechanika , tak więc do rzeczy , wyszło że większość wibracji pochodzi od silnika w przedziale 2tyś do około 3tyś ,następna sprawa jadąc samochodem i gwałtownie odpuścić gaz powstaje taki efekt jag by dwa uskoki ,pierwszy uskok jest w miarę krotki , drugi uskok trochę dłuższy i bardziej miękki . Mechanik podejrzewa że pierwszy uskok pochodzi od mechanizmu różnicowego skrzyni a drugi od koła dwu masowego. Dodam tylko że dwu mas wraz ze tarczą i dociskiem zmieniałem jakieś 5tyś km temu ,co prawda była to używka ale wyglądała na super stan to znaczy dwu mas nie wykazywał żadnych luzów,luz obwodowy wynosił około 2cm . Po wymianie sprzęgła nie mogłem dokładnie przetestować z powodu złych warunków na drodze . Moje pytanie brzmi czyż by to była wina tego nie wyrażę się brzydko koła dwu masowego, i czy w razie konieczności wymiany jest możliwość zamiany na jedno mas . A i nie piszcie typu szukaj-ka tylko konkrty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 15:44:33 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
w tym aucie które masz do 92 roku były montowane koła zamachowe monolityczne. róznica polega na tym że u Ciebie tarcza sprzegła kosztuje powiedzmy 300 pln a do tego z kołem jednomasowym kosztuje 600 pln. Ot cały bajer. W kwestii diagnostyki koła dwumasowego to poszukaj na forum bo ja z tym osobiście nie miałem styczności.
Napisz skad jestes bo może masz druciarzy a nie mechaników.
p.s.
u mnie mam jednomas i tarczę ze spręzynkami i sam nalatałem juz ze 300 tys km z tego z 50 tys km z przczepami i lawetami i ani sprzęgła ani docisku nawet nie było przesłanek żeby wymieniać. Wcześniej wątpie że było to wymieniane.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 17:12:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2010 11:55:57
Posty: 34
Witaj hans. Samochód jest z 93 ,ale zapewne niema to wielkiego znaczenia.Mieszkam 25 km od Lublina w kierunku Puław.Co do mechaników w mojej okolicy to szkoda gadać nie dość że nie nareperują to jeszcze lakier porysują, i wmawiają że było.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: