.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 00:31:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5 TDi AKE] Proszę o ocenę logów
PostNapisane: 20.mar.2011 19:12:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
przebieg 260tkm. AKE seria. logi robiłem na 3cim biegu, nie mam warunków.

Czy myslicie, że robi sie klin na kacie? Nie czuc spatku mocy, lecz lekkie opznienie T, a od 2RPM ogień. Zauwazylem, ze na 4 biegu [mialem kawalek prostej] po logach [wartościach liczbowych, T sie duzo szybciej zbiera - "osiaga zadanie"].
Ostatnio wymiana hydrauliki Swiatek, INA, kpl. rozrzad. VP44 regeneracja przy 200tkm.


statyczne

Log (000)
Log (001)
Log (003)
Log (007)
Log (013)
Log (014)
Log (018)

Bs

Log (Stat i BS - 004,004)
Log (Stat i BS - 003,003)
Log (Stat i BS - 011,011)

Dynamiczne

Log (001,003,004)
Log (008,010,011)

Dzięki.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5 TDi AKE] Proszę o ocenę logów
PostNapisane: 20.mar.2011 21:47:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jak logujesz pare blokow jednoczesnie to spada "gestosc" - juz nie katuj tego auta wszystkimi logami ale powtorz 011D (samo)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 11:19:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Ok zrobie 011D na 4ce, pojadę gdzieś na prostą bezpieczną jak znajde czas. Przemek, a czy odczyt logów może mieć zasadnicze znaczenie przy pomiarze 011d, bo u mnie w allroadzie 3 bieg i 1,5 t RPM to niemal 1Z ;) zanim się podniesie + masa, a niżeli 4bieg. Generalnie trzy pierwsze biegi to jak "polne" ;). Taka natura...

indywidualny pomiar 011D jest tu - 011D tyle, ze sie zapisal w innych 011. na 3 biegu.

A jak juz zrobilem watek, bo musze amorek lewy z tylu wymienic 53% [pewno komplet], czy ktos poleca zamienniki dobre, czy tylko oryg allroad jest dostepny za okolo 550zl szt.
A poza innymi coś niepokojącego ?
Dzięki

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 12:15:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
log 011D mozesz teoretycznie nawet i na wstecznym zrobic... chodzi o to, ze vagcom ma okreslona szybkosc logowania (mizerna) i jezeli wcisniesz but i obroty z 2tys na 4tys wskocza w 2s to w logach bedziesz mial pewnie z 3 wartosci zmierzone (np dla 2 tys, dla 3 tys i 4 tys)... jak bedziesz logowac na 3ce czy 4ce (3ka wystarczy ale dociagnij ja do 4tys) jeden jedyny samotny 011D to widzisz wiecej stanow i moze wyjsc np ze np w przedziale 2-2.5tys Twoja turbina mocno przeladowuje albo ze niedoladowuje itp
Im wolnej wszystko sie dzieje (czyli np na 4ce) tym wiecej przy tej samej gestosci logowania masz mozliwosc zarejestrowania.... ale jako, ze nie masz amortyzatorow w aucie nie smialbym Ciebie namawiac do ciagniecia do 4tys na 4ce :peace:
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 12:31:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Aha, czyli jednak (tak myślałem), to zmienie amory i pocisne 011D na 4 biegu.
Dzieki za objasnienie.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 13:07:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
grejf napisał(a):
Aha, czyli jednak (tak myślałem), to zmienie amory i pocisne 011D na 4 biegu.
Dzieki za objasnienie.

jezeli chcesz napisac prace doktorska na temat stanu tego auta to tak... jezeli chcesz sprawdzic czy sie rozlatuje czy nie mozesz to zrobic na 3ce
nie wiem jak sie ten samochod prowadzi ale chyba 130km/h da sie nim jezdzic? :diabel: (chyba tyle do logow na 3ce wystarczy?)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 13:58:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
przemekk74 napisał(a):
grejf napisał(a):
Aha, czyli jednak (tak myślałem), to zmienie amory i pocisne 011D na 4 biegu.
Dzieki za objasnienie.

jezeli chcesz napisac prace doktorska na temat stanu tego auta to tak... jezeli chcesz sprawdzic czy sie rozlatuje czy nie mozesz to zrobic na 3ce
nie wiem jak sie ten samochod prowadzi ale chyba 130km/h da sie nim jezdzic? :diabel: (chyba tyle do logow na 3ce wystarczy?)
Przemek


Heheh nie no Przemek powinien polecieć ze 130km/h ;) thnx.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 16:40:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
powiem Ci na wlasnym przykladzie...

podobne auto, silnik ten sam AKE.

opoznienie T nie wynika z zapchanego katalizatora.
jakis czas temu wywyalilem swoj katalizator, T dmuchala mi do ponad 2,6 poczym nie mogla sie pozbierac i od 2,500 tysiaca obrotow dmuchala chyba 1.8

u mnie z katalizatorem jaki i bez niego jest dokladnie taki sam efekt, do 2 tys obrotow jest wrazenie ze to wolnossacy diesel a przy 2 tys wielki kopniak w plecy i auto jedzie.

wrzucialem ten na forum logi z katem i bez niego (tylko 011d)
zobacz... porownaj...

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=109115

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2011 13:32:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
zegar wielkie dzięki.
Lecz po Tw. logach 011D

czyli: w grupie 011D na czerwono sa logi z katem, na czarno bez.
http://zegar.eu.interii.pl/logi/2011-03-01.xls

Widać bardziej poprawą pracę po wywaleniu kata, u mnie może podobnie odbiera but opór i w wartościach mierzonych z katem, jak u Ciebie, lecz az tak nie jest ze powyżej 2000rpm dostaje 2539,4 mBar. wysokiego [OB] do np. 1,800mBar aż do 3000rpm.
Więc jak z innych postów o Turbo i katach i CF ;), można wywnioskować jedno jak Meszrum napisał diesel naturalnie przyspieszając, nie ma w naturze "opór buta na 100%" więc wciskając go miarowo moim zdaniem T bardziej się zbiera co powinno być odczuwalne w elastyce przy spokojnej jeździe. Co do CF nie zgadzam się, że regenerowane VP44 są obdarzone z natury odbiegającym od normy... Widziałem z 4 VP44, które po regeneracji miały ~17,5 - 19 CF [AKE]. Nie widziałem za to ~27 po reg. więc to nie jest sprawą samej regeneracji, lecz pewno jej sztuki, dawcy, zakladu.
Zegar wyniki z logów u Ciebie są sprzeczne z tym co mi radzisz, bo odczucia z jazdy to nie to samo co prawidłowe trzymanie ciśnienia i dla samej długo wietrzności T...Więc zrobie 011D na 4 ce jak i na 5ce klarowne. Czy aby nie już przyszla pora na wyciecie katów.
Sam Paweł z MR Motors stwierdził, że jest ok lecz ciut odbiega od normy po ''dupohamowni", który jezdził setkami jak nie tysiacami 2,5 V6. Poza tym sam odczułem lekką tęmpote od 1,5 RPM. Może i robie z igly widly, jak Przemek zauwazyl. :) Postaram sie to rozwiazac.
pozdrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2011 17:48:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Grejf, alez ja Ci kolego nic nie radze :)

pokazalem Ci jedynie na wlasnym przykladzie, zachowanie T z katem i bez.

wiele osob na forum pisze ze ma problem z moca, wrzucaja logi i okazuje sie ze T nie dmucha jak trzeba, pierwsza diagnoza jest taka ze zaluzje sie zapiekly, a na swoim przykladzie pokazalem ze ma na to wplyw niedrozny uklad wydechowy.

tak czy inaczej zmierzalem do tego ze katalizator nie ma wiele do tego ze do 2tys obrotow auto sie nie zbiera, u mnie tak bylo "z" jak i "bez" kata.


co do vp44 owszem ja mam 26 jak pamietam, ale auto jedzie - nie mam problemow z moca.

jak napisal Meszrum - "dwa lata temu by sie tym przejal, ale teraz..."

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2011 19:46:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
U Ciebie bez kata T dmucha i trzyma jak ta lala ;) nawet patrzac na wyrownanie dmuchanka. Co ma wplyw na wieksze dmuchanko, np. od 1,7trpm [mega mocy nie oczekuje], ale czuc to w eksploatacji. U mnie po prostu ten dól się stępił po zimie...
Z rozkosza wspominam softa 217ps 446Nm z 6tki z 1,5trpm wciagalo jelita, ale jakim kosztem ;). Chirurgicznie dojde ocb z tym dolem... "zebym mial nawet wtryski dawac na stol" :p ;-)

patrz na prace turbiny u Ciebie po zaiegu...

z katalizatorem

Obrazek


bez kata

Obrazek

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2011 07:26:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Ladne wykresiki mi zrobiles :D

Jak wroce do domu to pokaze Ci wykresik z hamowni,
Tam dopiero widac jakiego dola T zaliczala.
Na dodatek silnik mial okolo 150 koni...

Teraz pewnie ich przybylo, bo czuc wyraznie, ze idzie rowno az do Vmax.

Kto zrobil Ci program na 217 ps? Sporo... 2.5 to najczesciej konczy przy 200 ps.
Dlaczego wrociles do serii? :(

Sam zdecydowalbym sie na podobny zabieg,
Wszystko poza VP wydaje sie zdrowe, lecz nie wiem czy na takiej pompie mozna cos chipowac.

Ooo tutaj zostawiam linka do wyktesu
http://zegar.eu.interii.pl/audi/pomiar.jpg

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2011 14:00:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
A zrobil mi program taki zawodnik, lecz ja mam mtm'a mozna tam limitery wyslac w kosmos, lub zrobic z niego "TD". Bez koniecznosci zman kosci ect (poza tym moja rodowa pompa nie miala blokady)... usunalem program bo pompe strzeli szlag po okolo 20-40tkm jak korzystasz z tego programu - mocy. Allroad wazy sporo, na turbinie sztosy takie ze nie wpomne. Robilem hydraulikę wiec wgralem serie, sprawdzilem wygenerowal serie, pozostalem przy niej (mam klarowny wglad, czy sie cos zaczyna dziac).
Odradzam program w V6 2,5 chyba, ze zrobi to ktos nalezyty lekki +20Nm na zrdowym osprzecie, do tego wie jak sie obchodzic ogolnie z dieslem. Sam 20tkm jezdzilem na 192ps 400Nm (nawet przyjemnie) ale korci cisnac. W serii nie gubisz tak dołu w miescie jezdzac normalnie, bo na trasie ile razy wykorzystasz przyrost Nm jadac < 150 km/h moze 3 razy na 50km... wowczas by to mialo sens. Sciganie sie na swiatlach z dmuchawą, ktora generuje 2,6mBar to urwanie glowy, a potem urawanie glowy pieniężnie :(. Generalnie mocny program nie utrzyma Ci sie fizyczie dluzej niz 1 miesiac max. / byli tu tacy co po tygodniu moc poszla w gwizek.
Co do Tw VP44, jezdzij i loguj co ileś, chyba ze Ci zdechnie to stół... a za ile to nie wiadomo spokojnie. Jak przyjdzie czas, to w raz z VP wymien rolki napedu pompy.
pozdrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2011 14:18:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Taki zawodnik?? to moze on jest przyczyna zlego programu w aucie, ze tak wiele rzeczy sie posypalo?

raz juz podeszlem do chipa w moim aucie...
z niewiedza o problemie T podjechalem do jedej z krakowskich firm.
koni przybylo... a zebym nie sklamal chyba 7! 156-163
wrocilem do serii, zrobilem porzadek (prawie) w silniku i jakos jezdze.
moze znow sie zdecyduje na program... ale napewno nie tam...


wracajac do tematu...
doszedles jaki byl powod ze ciagnie dopiero od 2tys obrotow?


grejf napisał(a):
"zebym mial nawet wtryski dawac na stol" :p ;-)



zmartwie Cie.... mam nowe, a roznicy nie ma.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2011 17:33:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
wtryski byly w cudzyslowie ;), on od 2003 latal w DE na 204ps produkcyjny MTM (nie taki jak w pl, klient kupi audi u szewczyka, a oni oddaja do kreatora mocy na instalacje boxu MTM za 13 tpln), duzo rzeczy w nim nie przejdzie od 180ps, tak czy owak po 200tkm sie (statystycznie) )robi VP44, turbo, walki... jezeli trzeba. Mam to za soba,
Podmienie przeplywke, wytne katy, jezeli to nie pomoze podmienie dmuchawke... w co watpie ;). Katy out, bo tak to leci jak zły...

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2011 18:06:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
moze na razie niczego nie podmieniaj...

zrob te logi jak trzeba to bedziemy wiedziec co sie dzieje, bo tak stoimy w martwym punkcie.

wystarczy na trojce :) bo na piatce to by Ci autostrady braklo :peace:

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2011 12:06:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
nie zabraknie uwierz mi ;)
Nastepna sprawa to waleczki Światka, napotkalem sie z kilkoma tematami o ''tępym dole'' ze robi zbyt "ostre krzywki" - są wznosy krzywek ostrzejsze, lecz przy wyzszych obr/min jest +4ps +11 Nm... (patrzylem mierzylem oryg ze Swiątkowymi regenerowanymi, azotowo utwardzanymi, z nalozeniem krzywek na oryg. walki) [w moim przypadku]
Zakup walkow Swiatka u mnie, to przewaga między rozsądkiem i pragnieniem pierwotnej MOCY co do ceny. Co do wytrzymalosci nie wiem, wypowiem sie za min. 50tkm, zrobilem dopiero 20tkm. Lecz musze stwierdzic jeden fakt, na Swiatkowych walkach w trasie < 130k/h jest inna charakterystyka pracy do np. 180km/h po prostu niewiarygodnie gniecie przy sofcie seryjnym, lecz to gorny zakres obrotow co powoduje dluzsze otwarcie zaworow ssacych (Zmieniają charakterystyke silnika, dłuższe otwarcie zaworów, inny kąt otwarcia/zamknięcia). Lecz ponoc sie nie znam stwierdzenie pana, ktory lubi poprawiac co juz wyprodukowane. Taka ich charakterystyka, do 2,5 V6 się wprawił ponoc dobrze, to walki regenerowane praktycznie juz "seryjnie". Sa przypadki fuszery jak to ze wszystkim co polskie rzemiosło, lub ze strony pracownikow. Wiec jak zauwazyles, logi Ci wszystkiego nie powiedza. Mysle, ze w week. polece na S8 i zrobie dla grona myslacych logi na 3, 4, 5 biegu. Jeszcze jakby sie trafil pasażer to by w jednostach czasu nagral zegary i bym porobil wykresy [logi, min/obr, predkosc, video]. Mozna wozwczas analizowac charakterystyke, potem wyciac w pien katy i powtorzyc :diabel:
Bo najprostszym wyjsciem bylo by wrzucic soft lekki i miec w d... Lecz nie dążę do prostych rozwiazan i ponownych upodleń tego co "naprawialem". Wlasnie sobie uswiadomilem, ze oliwe i filtr musze wymienic... no dobra tyle świerszczenia na wydawalo by sie prosty temat powtorz log 011D ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2011 16:10:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
grejf napisał(a):
Nastepna sprawa to waleczki Światka, napotkalem sie z kilkoma tematami o ''tępym dole'' ze robi zbyt "ostre krzywki"


i tutaj tez Cie zasmuce :P
rownie mialem wytarte walki, lecz nie byly jeszcze tragiczne, wlaeczki moje sprzedalem na alle i z tego co wiem jezdza do dzis i jest dobrze, lecz mialem pourywane dzwigienki... lezaly luzem w komorze silnika, ciezko bylo wydac tyle $$$$$ ale wiedzialem ze auta nie zminie tylko nim bede jezdzil wiec postanowile je wymienic.

wymienilem na nowe Kolbenschmita (jakos tak sie pisze) i cala hydraulike INA
dol jak bym PRZED, tak jest i PO.

wiec smiem twierdzic, ze walki az tyle wspolnego z tym nie maja. :(
trzeba dalej szukac "dolu"


ale koniec gadania, lec robic logi... moze cos sie wyjasni :D

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2011 15:56:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
log Dynamiczny (na 4 biegu.)

Log (011 D)

Obrazek

:?:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2011 18:22:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
to sa logi z katalizatorem?

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: