.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 00:48:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: problem z odpaleniem auta A4 2.5TDI 2000r
PostNapisane: 03.kwi.2011 18:29:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2009 22:21:02
Posty: 56
Lokalizacja: Śrem
Witam serdecznie, mam pytanie odnośnie myślę imobilaizera. Po zimowym postoju auta, nie było ono odpalane przez około 2 może 3 miesiące z odłączonym akumulatorem mam poważny problem z odpaleniem auta. Chodzi dokładnie o to, że po przekręceniu stacyjki zaświeca się kontrolka od imobilaizera i nie gaśnie tylko mruga. Z ciekawych objawów to to, że rozrusznik normalnie kręci auto nawet jak by zaskakuje na ułamek sekundy, ale zaraz gaśnie. Poproszę o jakieś sugestię i wskazówki od czego zacząć. Moje podejrzenie to to że może gdzieś wilgoć się dostała i to jest powód dla którego kontrolka imo nie gaśnie i auto nie zapala. dodam, że baterie w pilocie zmieniłem. Poproszę o jakieś informacje od czego powinienem zacząć. Może VAG i spróbować wykasować błąd????A może są gdzieś jakieś bezpieczniki odpowiedzialne za to i od nich należało by zacząć?? Będę wdzięczny za każdą wskazówkę tylko proszę nie krytykować, że sam sobie jestem winien bo auta nie odpalałem dodam, że po prostu na odległość to niemożliwe. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

_________________
Piotr-A4 S-line 2,5Tdi-Q-tip 2000r po lifcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: problem z odpaleniem auta A4 2.5TDI 2000r
PostNapisane: 03.kwi.2011 19:02:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Piotr198608 napisał(a):
baterie w pilocie zmieniłem. Poproszę o jakieś informacje od czego powinienem zacząć.


i sam sobie odpwoiedziales.

ja gdy wyminilem baterie w pilocie przestal dzialac.
nie moglem odpalic, ani otowrzyc zamka zdalnie jedynie poprzez wlozenie kluczyka w zamek.

jesli dysponujesz magicznym kabelkiem, zobacz to
http://vcds.pl/index.php?mod=site&id=6

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2011 19:27:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2009 22:21:02
Posty: 56
Lokalizacja: Śrem
Tak tylko zapomniałem dodać, że baterie zmieniłem właśnie dlatego ze nie mogłem odpalić i ta kontrolka od imo nie gasła tylko miga...a wiec sądzę, że to chyba nie to ale mimo wszystko co zrobiłeś ponowne kodownie imo za pomocą vaga...???

_________________
Piotr-A4 S-line 2,5Tdi-Q-tip 2000r po lifcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2011 19:33:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
ale......

skoro nie uzywales auta przez trzy miesiace, bateria w pilocie ten mogla byc na wyczerpaniu.

jesli byla, nie odpaliles auta = wyminiles baterie, ale dalej nie odpaliles bo sie rozkodowalo.

tak, doklanie wg tej instrukcji i auto przemowilo do mnie.

sprobowac mozesz, jak pomoze to dobrze, jak nie to bedziesz szukal dalej.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2011 19:43:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2009 22:21:02
Posty: 56
Lokalizacja: Śrem
może i racja jakakolwiek by to przyczyna nie byla będę musial użyć waga i zacząć od usunięcia błędów. Możesz podpowiedzieć dokładnie sposób w jaki postępowałeś ponownie kodując imo? Chodzi mnie jakich kolejnych zakladek używałeś w vagu. Pytam bo ja raczej sam się okazji bawć vagiem nie mialem...

_________________
Piotr-A4 S-line 2,5Tdi-Q-tip 2000r po lifcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2011 19:50:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
czasem warto sporbowac najprostszych rzeczy.

w linku ktory Ci podeslalem masz dokladnie opisane krok po kroku.

jezeli nie masz vag-coma po polsku obok nazwy masz numerek
np [46 - Moduł komfortu] jesli nie znasz angielskiego szukaj "46" itd.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2011 19:53:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2009 22:21:02
Posty: 56
Lokalizacja: Śrem
dziękuje za pomoc, doceniam to i odezwę się jak mi poszło ale w następny weekend bo w tygodniu pracuję od rana do nocy. Z angielskim problemu nie ma:-) Dzięki za wskazówki. pozdrawiam.

_________________
Piotr-A4 S-line 2,5Tdi-Q-tip 2000r po lifcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2011 19:56:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
mozesz zaczekac, moze ktos mial inny problem i postara sie pomoc.

ja mialem podobny problem do Twojego, wiec napisalem co bylo...

tak czy inaczej powodzenia zycze. :)

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2011 11:38:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
tak, programowanie pilotow i wsio...

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2011 12:00:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2009 22:21:02
Posty: 56
Lokalizacja: Śrem
Jak obiecałem piszę na forum o moich efektach zmagań z odpaleniem auta. Tak wiec drodzy koledzy muszę podziękować. chwila walki z vagiem i moje V6 zaczeło pracować jak nowe po tak długim postoju nawet nie zadymil przy odpalaniu a silnik odrazu na równe obroty wszedł przyznam, że samego mnie zaskoczył. Ale ku mojemu zdziwieniu pojawił się inny problem o wiele poważniejszy. Skrzynia biegów nie działa a mam tiptronika :-( Zadam dziwne pytanie ponieważ chwile moze 5 minut po odpaleniu silnika próbowałem włączyc jakikolwiek bieg i zaden nie działał, gdy auto pochodziło może z 15 minut wstecznego nadal nie ma ale wszystkie pozostałe czyli D oraz 1;2;3 działają..... I teraz moje pytanie czy ktoś wie od czego zacząć. Jak zostawiałem auto to skrzynia jak na tak starą pracowała idealnie. żadnych problemów. Dodam, że auto nie bylo przestawiane ani holowane może po za tym że w przepchnięte może 2 metry na neutralnym biegu podczas postoju.
Czy przyczyną może być to, że auto tak długo stało i teraz musi sie wszystko rozgrzać? Olej dotrzeć wszędzie albo coś takiego??? wiem, że to może zabrzmi głupio ale jak powiedziałem po odpaleniu nie było żadnego biegu po 10 minutach moze 15 wszystkie prócz wstecznego zaczeły wskakiwac normalnie a przed chwilą byłem sprawdzić i nawet wstewczny wskoczył poczekać po prostu czy już się martwić???

_________________
Piotr-A4 S-line 2,5Tdi-Q-tip 2000r po lifcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2011 12:20:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Kiedy ostatnio zmieniałeś olej w skrzyni??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2011 13:19:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2009 22:21:02
Posty: 56
Lokalizacja: Śrem
olej zmieniałem około czerwca zeszłego roku od tego czasu auto przejachalo około 25 tysiecy może 30 tysięcy żadnych obiawów które mogły by wskazywać że coś sie sypie. dopiero teraz po postoju kicha.. Próbowałem teraz się nim przejechać bardzo chaotycznie zmienia biegi szarpie i ostatecznie ledwo jedzie.. nie wiem co robic ale odpale go jeszcze kilka razy ale pewnie znaja c moje szczęście elektrozawory i remont skrzyni:-(

_________________
Piotr-A4 S-line 2,5Tdi-Q-tip 2000r po lifcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2011 16:06:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
wiec przyczyna byl jednak rozkodowany kluczyk?

moim skromnym zdaniem podziwiam Cie ze tyle auto przestalo w garazu.

nie twierdze, ze masz jezdzic po xx km dziennie, ale przejechac sie czasem...

pozniej masz takie efekty jakie opisujesz...


napisales, ze kiedy auto "odstawiles" na zime do garazu, wszystko bylo ok?!

wiec jesli stalo tam cala zime, a pod autem nie ma calego oleju, to moze rzeczywiscie niech sobie pochodzi na wolnyc obrotach, pozniej przejedz sie pomalu, delkatnie... jest szansa ze dojdzie do siebie,


mysle, ze lepsze sa auta ktora maja nawet wieksze przebiegi, niz takie ktore wyjezdzaja "w niedziele" taka sugestja na przyszlosc.

jesli juz poznales tajniki vaga :diabel: sprawdzales moze czy sa jakies bledy w skrzyni, silnku?

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2011 23:40:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sprawdź elektromagnes przy drążku od zmiany biegów.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2011 09:30:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2009 22:21:02
Posty: 56
Lokalizacja: Śrem
zegar jak pisałem wcześniej po prostu nie ma szans na to żeby użytkować go często bo na co dzień przebywam za granica i tam mam auto na tamtejszych blachach. moje Audi idzie w ruch kiedy wracam do polski. Nie sprzedałem ponieważ mam do niego sentyment i nie chce go się pozbyć.
Ale dziękuje za wskazówki już kiedyś mi vaga wysyłałeś na e-maila doceniam.

Meszrum jeśli możesz mi trochę nakreślić co konkretnie mam zrobić? Po po prostu położyć elektromagnes obok lewarka skrzyni biegów odpalić i próbować zmieniać biegi??

Z informacji które mogę dodać, jest jedna rzecz, która mnie zaskoczyła.
Zawsze zmieniając bieg z pozycji postoju/ P trzeba było nacisnąć hamulec, otóż teraz nie. Czy może mieć coś wspólnego z jej dalszym niedziałaniem czy to tylko forma zabezpieczenia/blokady???

jeszcze raz dziękuje za pomoc.

_________________
Piotr-A4 S-line 2,5Tdi-Q-tip 2000r po lifcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2011 10:53:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie, nie sprawdzasz tego magnesem, lecz VC/VASEM: http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/test_E18.pdf .

pod drążkiem zmiany biegów masz elektromagnes [N110], który zmienia przełożenia - jest spora szansa, że zwyczajnie przestał działać.

z tego co wiem, to pedał hamulca zwalnia elektromagnes - skoro możesz zmienić bieg bez wciskania hamulca, to niemal pewne jest, że przyczyną jest elektromagnes.
jaki jest stan akumulatora?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2011 16:19:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2009 22:21:02
Posty: 56
Lokalizacja: Śrem
akumulator był długi czas odłączony może ze 2 miesiące.. wiec rozbudziłeś moje nadzieje....:-) dzięki meszrum:-)sprawdze napewno.....

_________________
Piotr-A4 S-line 2,5Tdi-Q-tip 2000r po lifcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: