.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 00:32:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ABT B4] uszczelka pod kolektorem ssacym
PostNapisane: 17.kwi.2011 10:13:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 20:13:26
Posty: 194
Witam,

podejrzewam że padła u mnie uszczelka pod kolektorem ssącym, ponieważ po dwoma śrubami jest nalot ciemny i dodatkowo czasami mam wrażenie ze jest taki świst w samochodzie jakbym miał turbo i nie wspomnę, że go trochę muli dopiero zaczyna iść jak się bardzo dobrze rozgrzeje. Wymieniłem sonde bo miał troche za uboga mieszankę i porawilo się bo rano po odpaleniu juz nie szarpie ale świece dalej sa bez osadu tak jakby dalej byla lekko za uboga mieszanka i własnie to chyba od tej uszczelki

Czy możecie opisać procedurę wymiany w B4 monowtrysk ewentualnie jakiś link jaka kolejność jest odkręcania i dokręcania i z jakim momentem obrotowym. Jak dobrać się pod spód kolektora ssącego żeby te śruby odkręcić. Na co zwracać uwagę itp...


Pozdr...

_________________
B4 ABT only pb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2011 11:55:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Cytuj:
ale świece dalej sa bez osadu tak jakby dalej byla lekko za uboga mieszanka
Przy prawidłowym spalaniu świece powinny być bez osadu.
Gdyby silnik ciągnął lewe powietrze pod kolektorem, miał byś problem z wolnymi obrotami. Ten osad to przypadkiem nie olej z pod pokrywy zaworów?

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2011 12:56:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 20:13:26
Posty: 194
Dzieki za odpowiedź :) Świece są czyste fakt izolator pośrodku jest lekko brązowawy a elektordy czyste. Ostatnio zauważyłem że na wolnych mam lekko zwiększone obroty ok 1000/min W sumie to nie jest olej tylko taka brązowa tłusta plama o lepkiej konsystencji no i mam wrazenie, że mam turbo w samochodzie słychać lekki gwizd poza tym jak jadę na to przy 80 na 4-kę włączam bo go muli a po trasie 20-30km przy rozgrzaniu pożądnym to bez pilowania na 3 do 130 idze . Dołączam zdjęcia z pod kolektora i świecy po przebiegu pary tysięcy

Obrazek

i kolektor od spodu

Obrazek


Jak kolektor sciągnąc czy mogę prosić o poradę, oczywiście wczesniej zrobię test i wstrzykne pod kolektor coś lotnego żeby sie upewnić. Dwa kolektory są blisko siebie i jest dosyc cięzkie podejscie a co z uszczelką zakładam na sucho? i Z jakim momentem odkręcać i co z kolejnoascią odkręcania i zakręcania?

_________________
B4 ABT only pb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 07:38:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2011 10:49:09
Posty: 83
Odkręcać nie na "chama", jeśli będzie bardzo oporna zastosować odrdzewiacz nawet do 3 razy. Jeśli to nie pomoże, między aplikacjami można postukać śrubę młotkiem i dalej odrdzewiać. W ostateczności trzeba użyć palnika (ale nie do stopienia śruby). Dokręcać w miarę swoich sił, byle nie zerwać.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: