.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 19:32:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 ABC] Niebieska chmura na ciepłym silniku , cykanie
PostNapisane: 18.kwi.2011 17:36:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Witam.
Podejrzewam pierścienie, ale od początku - auto kupiłem od debila, który zalewał go minerałem. Pierwsze co zrobiłem po kupnie to zlałem tą czarną maź (filtr oleju chyba nigdy o wymianie nie słyszał) i zalałem go półsyntetycznym Liqui Moly 10w40. Oleju ubywało w zastraszającym tempie i kapało go sporo na skrzynię - okazało się, że to simmering wałka rozrządu (od strony grodzi) leje aż miło. Wymieniłem. Oleju jednak nadal ubywa a przy okazji pojawia się piękna niebieska chmurka za mną. Pojawia się tylko na dobrze nagrzanym silniku (20km jazdy) i powyżej 3000 obrotów. Pojawia się przy przyspieszaniu, ale także przy butowaniu na postoju do odcięcia - wtedy kopci jak syrena 105. Co ciekawe zjawisko to nie pojawia się za każdym razem po nagrzaniu silnika, ale raczej występuje losowo. Dzisiaj zauważyłem, że przy ruszaniu spod świateł zostawiam za sobą niebieski wstyd, ale już przy przyspieszaniu był tylko leciutki obłoczek. Po odkręceniu korka wlewu oleju nic nie dmucha i nie ma spalin, tak samo po wyjęciu miarki oleju. Jeszcze jedna sprawa, która mnie nurtuje - na zimnym silniku pojawia się głośne "cyk cyk cyk" z jednej z głowic (od strony kierowcy bodajże) w rytm obrotów silnika i jest coraz głośniejsze przy obciążeniu (przyspieszaniu). To cyk cyk cyk cichnie jak osiągnę 90st.
Generalnie już ustawiam się na najgorsze - pierścienie poszły w cholerę. Ale z faktu, że debil przede mną lał minerał to czy mogły pójść jakieś inne elementy, które teraz "puszczają" za mną chmurę?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 18:18:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
czapki w górę i naprawa
do pierścieni już mała droga więc micha w dół i tłoki w dół nic innego
obejrzysz panewki, zobaczysz pierścionki
myślę że same uszczelniacze w czapkach tu nie pomogą szczególnie że to nie uturbione auto przecież
no tak czy inaczej trochę w koszty pójdziesz

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 18:39:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
jakie to są koszty (robocizny), bo raczej sam tego w garażu nie wykonam...

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 19:07:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
powoli... na dzień dobry sprawdź zaworek ciśnienia samoregulatorów w głowicy z której dochodzi cykanie... a jeśli już się bawić w głowice i demontaż dołu to lepiej ceły motor na wierzch wyjmij - tak prościej...

_________________
(___\-==OOOO==-/___)
Jest: A6 C5 Avancik 2.5 TDI AKE Quattro Webasto Solar TV tylko kuchenki mikrofalowej na pokładzie brak ;]
Było: Audi 100 C4 kolor: LY9Z ("Panther") rok: 1992r motor: 2,8 V6 AAH BLOS LPG, strumienice, MALON DZ100, 17" 7.5J ET35 225/45


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 19:16:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
zaworek ciśnienia samoregulatora - hmm rozumiem muszę zdjąć pokrywkę i patrzeć czy nie tryska jak szalony? :) czy to by tłumaczyło niebieski obłok?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 20:32:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
daj sobie spokój
przecież widać że motor kaput
najlepiej to wsadź mu manometr i posprawdzaj komprechę
jaki zaworek spowoduje puszczanie bąka niczym kamaz ?

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 21:50:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
no też tak myślę... na 99% pierścienie , reszta okaże się jak zdejmę głowice. Zastanawiam się ile taki remoncik, bo może lepiej kupić taki motor i przełożyć. Myślę, że z przekładką zamknąłbym się w kwocie 1500 zł... Jutro pomierzę kompresję i dam znać.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2011 18:45:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2008 18:01:48
Posty: 17
Auto: a6 c4
kolego co do cykania to moze kolektor wydechowy pekniety a jak sie zagrzeje to uszczelnia, pisze to bo u mnie tez wystepuje cykanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2011 22:20:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Zmierz kompresję i zrzucaj głowice. Sprawdz czy gładzie cylindrów nie mają rys i czy nie ma progów.
Jeśli cylindry będą OK, to wymienić mozna pierścienie razem z panewkami i mozna śmigać dalej. Podzwoń po szrotach w Twojej okolicy, moze mają gdzieś taki silnik. Prawdopodobnie taniej wyjdzie poszukać drugi silnik i przerzucić jak remontować tą V kę.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2011 20:27:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
też tak myślę...
ale zrobiłem coś takiego - na dolewkę wlałem 10w40 ale syntetyka. W sumie zrobiłem to niechcący bo kupowałem na szybko. Po dolewce CISZA (cykania totalnie brak) i silnik o wiele lepiej pracuje. Teraz to już głupiałem. Olej palił, ale go przegoniłem i jest ok - oczywiście kompresja i tak do pomiaru, ale ciekawe zjawisko mnie spotkało.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2011 20:46:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Moim zdnaiem motor ogólnie zmęczony i dół i góra. Zalałes go gęstszym olejem to uszczelniło pierścienie itp i przestał kopcić. To samo tyczy się cykających szklanek.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2011 20:57:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
2rafal7 napisał(a):
Moim zdnaiem motor ogólnie zmęczony i dół i góra. Zalałes go gęstszym olejem to uszczelniło pierścienie itp i przestał kopcić. To samo tyczy się cykających szklanek.


myk w tym ze dolal syntetyka

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2011 21:28:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
enduroboy napisał(a):
2rafal7 napisał(a):
Moim zdnaiem motor ogólnie zmęczony i dół i góra. Zalałes go gęstszym olejem to uszczelniło pierścienie itp i przestał kopcić. To samo tyczy się cykających szklanek.


myk w tym ze dolal syntetyka


soryy moj błąd :). Myslałem, ze przeszedł z full syntetyka na poł syntetyk. Skoro dolałes 10w40 innej marki i sie uciszyło to może ten "nowy" olej był jakiś felerny (czytaj podróba).

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2011 21:36:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Wyjaśniam :) miałem zalany półsyntetykiem, dolałem syntetyka. Olej jak olej wszystko ok - co miałeś na myśli pisząc felerny? I tak tą zupę teraz muszę zlać, ale moim zdaniem dolanie syntetyka powinno mieć wręcz odwrotny skutek - cykanie powinno się zgłośnić, a tutaj cisza i silnik całkiem inaczej chodzi - ciszej i równiej. Zgłupiałem. Nadmieniam, że i tak chcę docelowo wlewać do niego syntetyka. Zrobiłem tylko przejściówkę na semi z minerała, którego wlewał wariat od którego kupiłem :) Mam taką teorię , że przegrzał silnik, padły pierścienie i przed sprzedażą zalał minerałem, teraz zaczynają wychodzić wszystkie krzywdy wyrządzone na tym silniku. Z drugiej strony po dolewce syntetyka powinien w ogóle kopcić jak wariat, a tutaj kopcenie ustało. Może ten minerał zwyczajnie spowodował zapieczenie się pierścieni. Czy to możliwe by syntetyk pomógł?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2011 21:50:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
nie ma 10w40 full syntetyka, to jest poł syntetyk.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2011 22:03:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
dolałem jakiegoś Shell Helix niebieski z tego co pamiętam 10W40 i było napisane Synthetic... na pewno nie Semi... był wyraźnie rzadszy "na oko" od półsyntetyka np. Castrola 10w40

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2011 22:05:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
alexhawk napisał(a):
dolałem jakiegoś Shell Helix niebieski z tego co pamiętam 10W40 i było napisane Synthetic... na pewno nie Semi... był wyraźnie rzadszy "na oko" od półsyntetyka np. Castrola 10w40


Tyle, że 10w... to może byc tylko i wyłącznie pół syntetyk, pełne syntetyki zaczynają sie na 0w lub 5w.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2011 19:21:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
no dobra odgrzewam kotleta.
Zmierzyłem z nudów dzisiaj kompresję - patrząc od przodu auta:
prawa głowica - 8 8,5 11
lewa głowica - 7 6,5 8

czyli trup?

co ciekawe świece mają dobry kolor i nie mają nagaru, a skoro pali w takich ilościach olej to powinny?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2011 19:48:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
A ja bym jednak zaczął od próby olejowej, żeby przekonać się czy to pierścienie czy zawory powodują straty ciśnienia (na marginesie, jeśli to pierścienie albo zużyte tuleje, to przy 7 atm. powinien dmuchać jak głupi po zdjęciu korka wlewu oleju) i od wymiany gumowych uszczelniaczy zaworów... Gumka twardnieje i olej z głowicy jest wsysany do kanałów dolotowych, koszt znikomy, więc może warto sprawdzić... Ciśnienie mierzyłeś zgodnie z zasadami? Silnik rozgrzany, wszystkie świece wyjęte, przepustnica otwarta na max?

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2011 19:57:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
zmierzona zgodnie z zasadami.
po zdjęciu korka wlewu oleju, lub po wyjęciu bagnetu, przedmuchów zero.
a więc czeka mnie jeszcze próba olejowa :)

ps
możesz mi wytłumaczyć jak uszczelniacze zaworowe wpływają na kompresję, bo mi się wydawało , że uszczelniają olej , ale może czegoś nowego się dowiem :)
no i uszczelniacze to raczej dymek z rana przy odpalaniu i ewentualnie przy zmianie biegów i puszczaniu gazu. Ja mam dymek >3500 obrotów więc wydaje mi się , że to na 99% pierścienie. Popraw mnie jeśli się mylę.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: