witam,
pali mi się żółty silnik, po diagnostyce pwoiedzieli że to wina zaworu EGR
przedstawie ogólny stan auta:
- turbina troche przepuszcza, więc tyroche rzyga na boki i co za tym idzie do przewodów nie jest jeszcze tragicznie - na 15 tyś km dolewam 1 litr oleju.
- oględziny zewnętrzne EGR i przewodów do niego podczepionych nie wykryła nieszczelności, pęknięć itp.
- czasami nie odpala za pierwszym razem, ale na jałowym mruczy jak kotka więc chyba ok.
wnioski/teorie- - co można zrobić ?:
- próbować czyścić ?? tylko w jaki sposób zdemontować , i czym wyczyścić-środek, narzędzia, jak sprawdzić elektrozawór ile ma w spoczynku oporu??
ewentualnie może ma ktoś instrukcje z fotkami jak to się przeprowadza ??
- wyczyścić węże od turbiny??
- wyczyścić kanały dolotowe do EGR
- czy nie bawić się i kupić nowy zawór EGR i czy konieczna jest wymiana również jakiś uszczelek i iinych części ??
za wszelkie rady co z tym fantem zrobić aby mi ta chol... lampka zgasła.
_________________ Audi A2 1.4 TDI 75KM
|