.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 18:15:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 BAU q] Tiptronic - jakby za duży poślizg.
PostNapisane: 10.maja.2011 21:16:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Witam.
Jest po sporych przejsciach z moim tiptronikiem.
Dwa tygodnie temu skrzynia wskoczyła w tryb awaryjny ( tylko trzeci bieg )
Po vagowaniu wyskoczyły dwa błedy : 17195 za duzy poślizg sprzęgła oraz 17114 niewłaściwe przełożenie biegu. Po skasowaniu błedów juz nie mogłem ruszyć autem :( Po wstawieniu auta do goscia który naprawia skrzynie, powiedział że konwerter siadł i prawdopodobnie jeszcze cos w srodku. Padła dezycja na zmiane skrzyni na inna ( FAU ) taka samą zregenerowaną z regenerowanym konwerterem. Skrzynia ładnie wrzuca biegi D R nie szarpie przy zmianie biegów itp. ale jak jade i dodaję gazu np na 5 biegu ( podobnie jak na 4 ) obroty wzrastaja szybciej niz predkość auta tak jakby był gdzieś poślizg, wcześniej tego nie miałem.
VAG pokazał: 17125 - Torqu Conwerter Circuit Performence or Stuck off.
P0741 - 35 - 10 Intermittent
tłumaczenie - Uszkodzenie konwertera sprzęgła możliwości lub odcięty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Bład pojawił sie ponownie po jakims czasie.
Po wymianie skrzyni mechanik kazał przyjechać na wymianę oleju za 2000 - 3000 kilmetrów.
Link jak zachwoują się obroty silnika na 5 biegu
http://www.flickr.com/photos/78046631@N00/5706262509/
Panowie co mam teraz zrobić bo trochę jestem podłamany :( ??

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 BAU q] Tiptronic - jakby za duży poślizg.
PostNapisane: 12.maja.2011 09:15:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
pewnie miales to co ja ze skrzynia - zapiekla sie taka tulejka na szyjce konwertera, wysikal sie olej i przez to poslizg wzrosl .... do wymiany konwerter (raczej regenerowany), nowa pompa, olej, filtr, jakies tarczki....

ogladnalem filmik
jezeli w skrzyni jest wlasciwy poziom oleju to jego wymiana rownie pomoze jak woda swiecona trupowi

czy "komp skrzyni" tez byl wymieniony? (pytam z ciekawosci bo pomoc Tobie nie potrafie)
Pewnie troche kasy wydales wiec moze warto udac sie do konkurencji na konsultacje...
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 BAU q] Tiptronic - jakby za duży poślizg.
PostNapisane: 12.maja.2011 09:40:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Krysti napisał(a):
Witam.
Jest po sporych przejsciach z moim tiptronikiem.
Dwa tygodnie temu skrzynia wskoczyła w tryb awaryjny ( tylko trzeci bieg )
Po vagowaniu wyskoczyły dwa błedy : 17195 za duzy poślizg sprzęgła oraz 17114 niewłaściwe przełożenie biegu. Po skasowaniu błedów juz nie mogłem ruszyć autem :( Po wstawieniu auta do goscia który naprawia skrzynie, powiedział że konwerter siadł i prawdopodobnie jeszcze cos w srodku. Padła dezycja na zmiane skrzyni na inna ( FAU ) taka samą zregenerowaną z regenerowanym konwerterem. Skrzynia ładnie wrzuca biegi D R nie szarpie przy zmianie biegów itp. ale jak jade i dodaję gazu np na 5 biegu ( podobnie jak na 4 ) obroty wzrastaja szybciej niz predkość auta tak jakby był gdzieś poślizg, wcześniej tego nie miałem.
VAG pokazał: 17125 - Torqu Conwerter Circuit Performence or Stuck off.
P0741 - 35 - 10 Intermittent
tłumaczenie - Uszkodzenie konwertera sprzęgła możliwości lub odcięty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Bład pojawił sie ponownie po jakims czasie.
Po wymianie skrzyni mechanik kazał przyjechać na wymianę oleju za 2000 - 3000 kilmetrów.
Link jak zachwoują się obroty silnika na 5 biegu
http://www.flickr.com/photos/78046631@N00/5706262509/
Panowie co mam teraz zrobić bo trochę jestem podłamany :( ??


Masz uszkodzenie lock-up, sprzęgło do regeneracji.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 BAU q] Tiptronic - jakby za duży poślizg.
PostNapisane: 12.maja.2011 16:40:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
przemekk74 napisał(a):
pewnie miales to co ja ze skrzynia - zapiekla sie taka tulejka na szyjce konwertera, wysikal sie olej i przez to poslizg wzrosl .... do wymiany konwerter (raczej regenerowany), nowa pompa, olej, filtr, jakies tarczki....

ogladnalem filmik
jezeli w skrzyni jest wlasciwy poziom oleju to jego wymiana rownie pomoze jak woda swiecona trupowi

czy "komp skrzyni" tez byl wymieniony? (pytam z ciekawosci bo pomoc Tobie nie potrafie)
Pewnie troche kasy wydales wiec moze warto udac sie do konkurencji na konsultacje...
Pozdrawiam,
Przemek


Komp skrzyni nie był wymieniany tylko cała skrzynia.
Konwerter był wsadzony zregenerowany

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 BAU q] Tiptronic - jakby za duży poślizg.
PostNapisane: 12.maja.2011 17:41:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
cos mi w glowie kolocze, ze jakis Amerykaniec kiedys opisal z fotostory na jakims zachodnim forum procedure wymiany jakiegos elektrozaworu od lockupa w tipie... widzialem to dawno ale wtedy mnie intrygowalo czy dziala on zero-jedynkowo (lockup wlaczony / wylaczony) czy aktywnie decyduje o stopniu poslizgu...jezeli to by decydowalo o poslizgu to moze tutaj trzeba szukac przyczyny (moze charakterystyka elektrozaworu tego czy owego jest niezgrana z elektronika z innej skrzyni?)
To ze w momencie wciskania buta lockup sie wylacza to normalne zachowanie tyle, ze u Ciebie ten poslizg jest taki jakby do skrzynie dedykowanej dla silnika o mocy 100 koni wsadzic 200konny
Suma suaru jak dla mnie tekst pt "przyjedz pan na wymiane oleju za 2 tys km" powiedziany jak sadze przez fachowca (podtekst "spadaj"...)swiadczy o tym, ze zdecydowanie zle wybrales mechanika (pierwsze primo)... jezeli pojedziesz na ta jak sadze bezsensowna wymiane poplyniesz tylko kase
Jezdzenie z takim poslizgiem moze miec negatywne konsekwencje (gotujesz olej przy butowaniu?) - jak sadze
Chyba czas odwiedzic konkurencje przynajmniej na analize...
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 BAU q] Tiptronic - jakby za duży poślizg.
PostNapisane: 13.maja.2011 15:32:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
przemekk74 napisał(a):
cos mi w glowie kolocze, ze jakis Amerykaniec kiedys opisal z fotostory na jakims zachodnim forum procedure wymiany jakiegos elektrozaworu od lockupa w tipie... widzialem to dawno ale wtedy mnie intrygowalo czy dziala on zero-jedynkowo (lockup wlaczony / wylaczony) czy aktywnie decyduje o stopniu poslizgu...jezeli to by decydowalo o poslizgu to moze tutaj trzeba szukac przyczyny (moze charakterystyka elektrozaworu tego czy owego jest niezgrana z elektronika z innej skrzyni?)
To ze w momencie wciskania buta lockup sie wylacza to normalne zachowanie tyle, ze u Ciebie ten poslizg jest taki jakby do skrzynie dedykowanej dla silnika o mocy 100 koni wsadzic 200konny
Suma suaru jak dla mnie tekst pt "przyjedz pan na wymiane oleju za 2 tys km" powiedziany jak sadze przez fachowca (podtekst "spadaj"...)swiadczy o tym, ze zdecydowanie zle wybrales mechanika (pierwsze primo)... jezeli pojedziesz na ta jak sadze bezsensowna wymiane poplyniesz tylko kase
Jezdzenie z takim poslizgiem moze miec negatywne konsekwencje (gotujesz olej przy butowaniu?) - jak sadze
Chyba czas odwiedzic konkurencje przynajmniej na analize...
Pozdrawiam,
Przemek

Na wymiane kazał mi przyjechać od razu po zmianie skrzyni.
lockup dziala zero jedynkowo i stopniowo na stronie 10 ładnie widać http://toranaga_sama.dl.interia.pl/transfund1.pdf
Albo ten zawor miesza albo konwerter :/

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 BAU q] Tiptronic - jakby za duży poślizg.
PostNapisane: 13.maja.2011 19:06:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Krysti napisał(a):
lockup dziala zero jedynkowo i stopniowo na stronie 10 ładnie widać http://toranaga_sama.dl.interia.pl/transfund1.pdf
Albo ten zawor miesza albo konwerter :/

z tego co tam pisza to plynna wersja jest tylko po to bys szarpniecia nie mial - ale nadal jest lockup zalaczony lub wylaczony (sam proces zalaczenis jest/moze byc/ zrobiony stopniowo
tak czy siak wymiana oleju w uszkodzonej skrzyni lub niezgranej z elektronika? jest bez sensu
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 BAU q] Tiptronic - jakby za duży poślizg.
PostNapisane: 14.maja.2011 08:00:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
przemekk74 napisał(a):
Krysti napisał(a):
lockup dziala zero jedynkowo i stopniowo na stronie 10 ładnie widać http://toranaga_sama.dl.interia.pl/transfund1.pdf
Albo ten zawor miesza albo konwerter :/

z tego co tam pisza to plynna wersja jest tylko po to bys szarpniecia nie mial - ale nadal jest lockup zalaczony lub wylaczony (sam proces zalaczenis jest/moze byc/ zrobiony stopniowo
tak czy siak wymiana oleju w uszkodzonej skrzyni lub niezgranej z elektronika? jest bez sensu
Pozdrawiam,
Przemek

W przyszłym tygodniu wstawie auto do mechanika i niech działa.
Obstawiam zawór n94 lub konwerter oby ta pierwsza opcja rozwiązała problem.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 BAU q] Tiptronic - jakby za duży poślizg.
PostNapisane: 02.cze.2011 15:32:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Krysti napisał(a):
przemekk74 napisał(a):
Krysti napisał(a):
lockup dziala zero jedynkowo i stopniowo na stronie 10 ładnie widać http://toranaga_sama.dl.interia.pl/transfund1.pdf
Albo ten zawor miesza albo konwerter :/

z tego co tam pisza to plynna wersja jest tylko po to bys szarpniecia nie mial - ale nadal jest lockup zalaczony lub wylaczony (sam proces zalaczenis jest/moze byc/ zrobiony stopniowo
tak czy siak wymiana oleju w uszkodzonej skrzyni lub niezgranej z elektronika? jest bez sensu
Pozdrawiam,
Przemek

W przyszłym tygodniu wstawie auto do mechanika i niech działa.
Obstawiam zawór n94 lub konwerter oby ta pierwsza opcja rozwiązała problem.

Witam ponownie, a wiec jestem po pseudonaprawie.
Co do lock-up usterka została usunieta - okazało się ze konwerter byl albo wadliwy albo o złych oznaczeniach. Po wsadzeniu takiego jaki ma byc tj B56 problem został rozwiązany.
Ale teraz jest problem z wrzucaniem biegu z N na D i N na R, czuc uderzenie i szarpniecie ( wieksze z N na D) .
Jak auto postoi i odpale to dobrze zmienia ale jak sie przejade to wtedy czuc szarpniecie podczas zmiany. szarpniecia sa podczas przerzucania biegów z 4 na 5 i odwrotnie. Juz mi powoli ręce opadają z tym mechanikiem :(

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2011 17:30:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.kwi.2008 22:16:10
Posty: 56
Lokalizacja: Bydgoszcz
Cytuj:
Masz uszkodzenie lock-up, sprzęgło do regeneracji

Zaplacisz jeśli nie masz racji??
Cytuj:
cos mi w glowie kolocze, ze jakis Amerykaniec kiedys opisal z fotostory na jakims zachodnim forum procedure wymiany jakiegos elektrozaworu od lockupa w tipie... widzialem to dawno ale wtedy mnie intrygowalo czy dziala on zero-jedynkowo (lockup wlaczony / wylaczony) czy aktywnie decyduje o stopniu poslizgu...jezeli to by decydowalo o poslizgu to moze tutaj trzeba szukac przyczyny (moze charakterystyka elektrozaworu tego czy owego jest niezgrana z elektronika z innej skrzyni?)
To ze w momencie wciskania buta lockup sie wylacza to normalne zachowanie tyle, ze u Ciebie ten poslizg jest taki jakby do skrzynie dedykowanej dla silnika o mocy 100 koni wsadzic 200konny
Suma suaru jak dla mnie tekst pt "przyjedz pan na wymiane oleju za 2 tys km" powiedziany jak sadze przez fachowca (podtekst "spadaj"...)swiadczy o tym, ze zdecydowanie zle wybrales mechanika (pierwsze primo)... jezeli pojedziesz na ta jak sadze bezsensowna wymiane poplyniesz tylko kase
Jezdzenie z takim poslizgiem moze miec negatywne konsekwencje (gotujesz olej przy butowaniu?) - jak sadze
Chyba czas odwiedzic konkurencje przynajmniej na analize...
Pozdrawiam,
Przemek


Ludzie,co z wami??To nie Ursus,nie widzicie,nie rozbieraliście TEJ KONJKRETNEJ skrzynki i wyrokujecie??Takich magików jest w pip wszędzie,sam na takich trafiałem.A potem jest płacz na forach,że skrzynie automatyczne są awaryjne...są ,bo mają takich "mechaników"ze szkalaną kulą.Przypuszczenia to sobie można snuć co do silnika,ręcznej skrzynki ale automatom dajcie spokój :peace:

Jedź do kogoś kto wie co robi,jedyne wyjście

_________________
A6 C5 Avant TIP 2.4+Lpg Prins 2000r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 BAU q] Tiptronic - jakby za duży poślizg.
PostNapisane: 07.cze.2011 08:57:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
Krysti napisał(a):
Juz mi powoli ręce opadają z tym mechanikiem :(


Bo rozegrałeś to trochę bez sensu. Po co było wymieniać skrzynię i w dodatku na inną? Jasnym jest, że to potencjalne źródło problemów. Nie wiem ile zaoszczędziłeś na tej operacji, ale sam sobie teraz odpowiesz czy było warto. Gdybyś skrzynię naprawił to przynajmniej wiesz co masz, a w obcym szrocie może Cię czekać jeszcze wiele niespodzianek.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: