.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 12:07:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 110 KM TDI AFN] Wyciek płynu chłodniczego
PostNapisane: 12.maja.2011 18:03:46 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Witam.
Ostatnio miałem niemiłą przygodę, tzn wylał mi sie płyn chłodniczy ze zbiornika (chyba) i nie wiem jak to się stało, dlatego piszę tutaj, bo może oświecicie mnie co było powodem obrzygania połowy silnika, a nawet maski płynem borygo. Korek od wlewu byl zamiknięty. a sam nie widzę żadnej nieszczelności (kapie tylko czasem z takiego cypelka, który jest od spodniej strony na wysokości wlewu (ale ti chyba jest odpowietrzenie, choć nie znam sie i może to jest dziurawe miejsce, które powinienem zalepic?) Aby zilustrować dodaje zdjęcia. Dodam również, ze z ostatnich wyczynowych obciązen niuni to fakt jazdy około 200 km na autostradzie, czy to mogłobyc przyczyną obrzygania samochodu?? Zastanawiam się też nad wlaniem do zbiornika substancji do uszczelniania układu chłodniczego, tylko nie wiem jak mam rozrobic ten srodek, aby nie przegiąć (boje sie ze coś spierniczę i zepsuję nagrzewnicę). Poniżej link do środka, który kupiłem, powiedzcie czy jest dobry, czy warto to robić? Dzieki z góry za udzielone odpowiedzi.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

link do proszku uszczelniającego

Kod:
http://www.sklep.agloprima.com.pl/index.php?products=product&prod_id=346

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Ostatnio edytowano 12.maja.2011 19:51:20 przez Zarathustra, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2011 19:26:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
prawdopodobnie puściła uszczelka pod głowicą...środka tego nie polecam, gdyż może on zamulić nagrzewnicę
nazwij poprawnie temat w/g regulaminu

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2011 22:04:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Uszczelka? Raczej nie. Kiedyś miałem opla i pękła mi gdzieś guma pod silnikiem, obrzygało cały silnik. Musisz nagrzać silnik i zobaczyć którędy leci. Innej opcji na sprawdzenie nie widzę. Wg. mnie coś Ci pękło, gumowego albo plastikowego (trójnik).
Proszek? Nie polecam, może jest dobry do uszczelnienia niewielkich wycieków w chłodnicy ale elementów gumowych nie uszczelnisz.

Płyn chłodniczy może jak najbardziej wywalić przez korek, przy zbyt dużym ciśnieniu czyli temperaturze. Aby tak się stało musiałbyś unieszkodliwić wentylator chłodnicy.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2011 22:25:38 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Czytałem, że jak pójdzie uszczelka pod głowicą to olej miesza się z płynem i robi sie z niego maź w kolorze kawy z mlekiem. Sprawdzałem dziś olej i jest czarny, samochód nie dławi się, dym z komina też normalny. Dodam że jak włacze klime to auto zaczyna piszczeć (wczesniej tez tak było), nie wiem czy to ma zwiazek, ale moze ma, kto wie :)
Sądząc po śladach musiało powstac cisnienie i wywalic płyn bo są niezłe mazy na bebechach, dlaczego powstało cisnienie? dlaczego podgrzało płyn do 100 stopni? może masz rację z tym wentylatorem chłodnicy, wiecie może jaki to mniej wiecej koszt naprawy?

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2011 22:34:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Zarathustra napisał(a):
Czytałem, że jak pójdzie uszczelka pod głowicą to olej miesza się z płynem i robi sie z niego maź w kolorze kawy z mlekiem. Sprawdzałem dziś olej i jest czarny, samochód nie dławi się, dym z komina też normalny. Dodam że jak włacze klime to auto zaczyna piszczeć (wczesniej tez tak było), nie wiem czy to ma zwiazek, ale moze ma, kto wie :)
Sądząc po śladach musiało powstac cisnienie i wywalic płyn bo są niezłe mazy na bebechach, dlaczego powstało cisnienie? dlaczego podgrzało płyn do 100 stopni? może masz rację z tym wentylatorem chłodnicy, wiecie może jaki to mniej wiecej koszt naprawy?


Piszczenie to pewnie napinacz paska. Sprawdź wiskozę. Włącz silnik, otwórz maskę i poproś kogoś niech wyłączy silnik. Ty w tym czasie patrz na wisko czy się nie kręci "luzem". Powinno zrobić niecały obrót i się zatrzymać.
Uszczelka i mieszanie oleju. I tak i nie. Ktoś mi mówił, że zależy gdzie uszczelka puści. Napisałem raczej nie ale niczego nie można wykluczyć.
Miałeś 100 stopni na zegarach?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2011 22:36:23 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Nie, dochodzi do 90 stopni. Kurcze martwi mie ta uszczelka. W weekend musze zrobic 400 km i nie wiem czy moge nim jechac teraz.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2011 22:44:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Sprawdź na krótkiej trasie jak się jeździ z niedokręconym korkiem. Załaduj 10 l wody w zbiorniczkach po płynie do spryskiwaczy i w drogę. To taka druciarska rada ;)

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2011 23:14:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Uszczelka puściła między komorą spalania, a płaszczem wodnym , i wali ciśnienie w układ chłodzenia, jak się motor nagrzeje.Pojeździj , potestuj, upewnij się.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2011 23:28:27 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
mały v8 napisał(a):
Uszczelka puściła między komorą spalania, a płaszczem wodnym , i wali ciśnienie w układ chłodzenia, jak się motor nagrzeje.Pojeździj , potestuj, upewnij się.


Czy to jest ta uszczelka pod głowicą? Pytam bo sie nie znam

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2011 23:31:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Odpowiadam....Jedź do mechanika.Bo to raczej tak jak byś w temacie matematyki pytał ile to jest 2+2.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2011 06:09:44 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
mały v8 napisał(a):
Odpowiadam....Jedź do mechanika.Bo to raczej tak jak byś w temacie matematyki pytał ile to jest 2+2.


No sam tego nie mam zamiaru naprawiać, chce tylko wiedziec jaka jest przypadłość niuni.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2011 10:55:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Zarathustra napisał(a):
mały v8 napisał(a):
Odpowiadam....Jedź do mechanika.Bo to raczej tak jak byś w temacie matematyki pytał ile to jest 2+2.


No sam tego nie mam zamiaru naprawiać, chce tylko wiedziec jaka jest przypadłość niuni.


Uszczelki wykluczyć nie można. Silnik dzieli się na dwie części, górną (głowica) i dolną (blok). W uszczelce są otwory na cylindry na kanały olejowe i wodne. Jeśli puści (wypali się) między cylindrem a płaszczem wodnym to woda dostaje się do cylindra (biały gryzący słodkawy dym), a spaliny walą w rurki, rośnie ciśnienie i wywala płyn korkiem. To niestety też mogło Ci się przytrafić.

Obrazek

Spaliny na pewno są czarne? Przygazuj trochę na rozgrzanym silniku.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2011 13:34:38 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Oddałem dzis auto do mechanika, stwierdził ze to na 90% uszczelka. Powiedział mi również że głowicy nie trzeba planować bo są aluminiowe i teraz to rzadkość aby planować głowice, prawda to?

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2011 16:09:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Nie chodzi tu o jakąś kosmiczną obróbkę, a sprawdzenie na przyrządzie czy jest prosta i zebranie samego "brudu " po starej uszczelce.Z drugiej strony bez przyczyny jej nie wywaliło, więc sprawdzić wręcz trzeba.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2011 13:58:04 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Odebrałem auto od mechanika, wymienił uszzcelke pod glowica, na zaworach i termostat, a tkaze wyczyscił układ i zalał nowy płyn chłodzący. Po przejechaniu 50 km silnik suchy (zauwazyłem tez ze niunia nieco silniejsza jest), ale jak odkreciłem korek wlewu do płynu chlodzacego to przez chwilę syczało i wzburzył się płyn, czy to normalne?

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2011 23:39:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.kwi.2006 15:44:45
Posty: 126
Lokalizacja: Wroclaw
Zarathustra napisał(a):
Odebrałem auto od mechanika, wymienił uszzcelke pod glowica, na zaworach i termostat, a tkaze wyczyscił układ i zalał nowy płyn chłodzący. Po przejechaniu 50 km silnik suchy (zauwazyłem tez ze niunia nieco silniejsza jest), ale jak odkreciłem korek wlewu do płynu chlodzacego to przez chwilę syczało i wzburzył się płyn, czy to normalne?


tak to normalne (zakladam ze robiles to na ciepłym silniku)

pozdr.

_________________
A6 C4 AEL 1996 jest
Seat Cordoba SE 1999 jest
BMW E46 2000r jest
B3 '1991 1,8 S - SPRZEDANE
Opel Vectra A Diamond Edition - SPRZEDANE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 110 KM TDI AFN] Wyciek płynu chłodniczego
PostNapisane: 15.gru.2011 23:03:17 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Witam.
Dziś zrobiłem 500 km niuńką i po otworzeniu machy silnika zauważyłem że znów wywaliło nieco płynu chłodniczego ze zbiornika, a pod korkiem zrobiło się masło (zajrzałem do środka, płyn był spieniony). Czy to oznacza, że uszczelka znów do robienia + planowanie głowicy? (wcześniej nie była planowana bo mechanik ywierdził ze nie nie trzeba...). Dodam że w październiku miałem wymienianą nagrzewnice (zasyfiona i rozszczelniona).
Czy to masło pod korkiem tworzy się w wyniku kontaktu oleju z płynem chłodzącym?

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 110 KM TDI AFN] Wyciek płynu chłodniczego
PostNapisane: 15.gru.2011 23:20:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
1. Pojawiają się bańki powietrza w zbiorniku przy odpalonych silniku?
2. Mechanik nie oddał głowicy na sprawdzenie do zakładu zajmującego się planowanie itp? wg mnie bład, że nie splanował...Jak on tą głowicę sprawdził?
3. Temperatura w porządku była podczas podróży?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 110 KM TDI AFN] Wyciek płynu chłodniczego
PostNapisane: 16.gru.2011 00:03:22 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Czy pojawiają sie bańki powietrza to nie wiem, temp byla ok 90 stopni.
Nie wiem jak on sprawdzal glowice, wiem ze nie byla planowana.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 110 KM TDI AFN] Wyciek płynu chłodniczego
PostNapisane: 18.gru.2011 13:15:51 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Sorry za post pod postem, ale chce podbić temat.
Czy może mi ktoś napisać, od czego tworzy się masło pod korkiem wlewu płynu chłodzącego?

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: