.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 07:40:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Allroad 2004 2.7T ] misfire i błedy EGT, brak mocy
PostNapisane: 16.maja.2011 14:18:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 22:31:07
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Witam,


ostatnio przy wciśnieciu do dechy mrugnął mi 'check enginne' i auto straciło moc. Za chwile powtórzyłem wciśnięcie gazu i to samo - 'check' mrugnał i brak mocy. Po podpięciu do VAG odczytałem błędy:


VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4Z7 907 551 S
Component and/or Version: 2.7L V6/5VT G 0020
Software Coding: 07755
Work Shop Code: WSC 02334
Additional Info: WA1YD64B54N058582 AUZ7Z0C2508816
5 Faults Found:
17861 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Open or Short to Plus
P1453 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
17870 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 2: Implausible Signal
P1462 - 35-10 - - - Intermittent


SKasowałem, pojeździełem troche i znowu odczytałem:


VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4Z7 907 551 S
Component and/or Version: 2.7L V6/5VT G 0020
Software Coding: 07755
Work Shop Code: WSC 02334
Additional Info: WA1YD64B54N058582 AUZ7Z0C2508816
5 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
17861 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Open or Short to Plus
P1453 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent



Zrobiłem logowanie podczas jazdy grupy 112 - temperatura EGT oraz 115
Obrazek


Z logów widać że powyżej 4000 RPM jeden EGT jest w górnym zakresie - 1030 stopni - prawdopodobnie zbliża się koniec jego zywota. Ale skąd się biorą błędy 'mifire' na cylindrach 1,2,3 Czy to sterownik odczytując przekroczenie bezpiecznego zakresu temperatury spalin z EGT (bądź brak sygnału z EGT) wzbogaca mieszanke tak bardzo, że powoduje to misfire?
Czy stawiać raczej również na problem z cewkami bądź świecami? Cewki bym wykluczył bo 20tys temu wszystkie zostały wymienione na nowe. No i mało prawdopodobne, że padłyby na raz 3 sztuki.

Jeszcze jedno, czy ktoś wie jak interpretować kolejność cylindrów w 2.7T. Czy 1,2,3 to strona pasażera, czyli ta sama co EGT G235?


Pozdrawiam,
sulek

_________________
Allroad 2.7T 2004r :-)
80 B4 1.9 tdi AVANT 94r. + wtryski ASV / sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2011 15:42:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sie.2003 00:53:08
Posty: 300
Lokalizacja: SEJNY
EGT bankowo do wymiany, wymienisz i zobaczysz czy dalej beda bledy "misfire", ale u mnie jak pdly EGT to "misfire" nie bylo...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2011 16:35:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Cewki?

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2011 17:59:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Zużycie Pb nie wzrosło? Bo mam pewną teorię, ale ...

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2011 19:27:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 22:31:07
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
EGT wymieniałem jakieś pół roku temu, ale niestety na używke no i teraz trzeba będzie robić drugi raz :( Ale wtedy wypadania zapłonu nie było, teraz jest.
Świece się mogą kończyć, mają ok 40 tys km, tym bardziej, że mam w aucie LPG a ponoć przy LPG szybciej się zużywają. Ale wypadanie zapłonu jest niezależnie od paliwa, sprawdziłem na PB, też sie pojawiają.
Zajrzałem też do grupy 018, która mówi o zakresie obrotów, w których wystąpiło wypadanie zapłonu. U mnie jest to 4750 RPM
Obrazek

Pozdrawiam,
sulek

_________________
Allroad 2.7T 2004r :-)
80 B4 1.9 tdi AVANT 94r. + wtryski ASV / sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2011 16:08:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 22:31:07
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Wymieniłem EGT (na regenrowany by zbig_wwl - dziękuje :-) ) przy okazji świece i problem ustąpił.

Pozdro,
sulek

_________________
Allroad 2.7T 2004r :-)
80 B4 1.9 tdi AVANT 94r. + wtryski ASV / sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: