.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 19:44:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: v8 abh Coś blokuje rozruch silnika
PostNapisane: 30.maja.2011 14:45:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Problem spotykany 5-6 razy w ciągu roku. Jakiś przekaźnik blokuje rozruch Vki? Wsiadam do auta kręcę rozrusznikiem, aczkolwiek po 2 sekundach coś mi zaterkocze pod kierownicą mniej więcej na wysokości kolan i już wiem, że auto mi nie zapali. . . Odczekam kilka godzin- zapala jak należy i problem nie występuje przez następne kilkadziesiąt dni. Z mojej obserwacji wnioskuję, że dzieje się to dokładnie wtedy gdy na niebie jest silne słońce i samochód się mocno nagrzewa. Wystarczy lekkie schłodzenie- wszystko działa. WTF?

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2011 14:52:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
przekaźnik sobie nóżkę odlutował ze starości... szukaj w etce przekaźnika roboczego czy jak to tam się zwie...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2011 20:28:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
mi jak zaczoł przekażnik tak terkotać to miałem stacyjkę do wymiany ,terkocze zapewne przekażnik odciążający układ elektryczny ( ten który wyłancza podczas odpalania światła , radio, dmuchawę ) bo kostka w stacyjce nie załancza prawidłowo więc ja obstawiam stacyjkę z kostką

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2011 08:04:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
mam pewne powątpiewania, co do stacyjki. Bo było tak 2 razy, że auto poruszało się. Nagle znajomy dźwięk spod kolan i auto gaśnie...

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2011 12:10:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
polka pod kierownica w dol,

po lewej stronie jest taka mala podluzna kostka u mnie byla koloru zoltego rozepnij ja i zobacz czy styk jest ja sie jej wogole pozbylem swojego czasu i mam spokoj.

obajwy byly takie jak u ciebie tylko nasilone 10 razy wiecej.

nie chcde mi sie polki sciagc bo musial bym jechac do warsztatu ale jak nie znajdziesz tej kostki to sie pofatyguje.

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2011 17:35:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Lutownica w ręke i po kolei wszystkie większy przekaźniki w rękę (te małe nie mają lutów wśrodku więc z nimi jest spokój). Z każdego zdejmij obudowę (trzeba podważyć i wyskoczy) i popraw popękane luty. Zwłaszcza przy wyprowadzeniach i połączeniach płytek (w niektórych). Będziesz miał spokój z połową elektryki na następne 20 lat :-) Szkoda kasy na inne używane przekaxniki. Lepiej kupić lutownicę.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2011 16:09:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Mam teraz inny problem.

Przy obecnych upałach i korkach temperatura dochodzi do 110 *c. Niby nic dziwnego, ale niestety powoduje to, że samochód gaśnie. Kręcę rozrusznikiem- już silnik jakby chciał załapać, ale niestety nie zapala. musi odczekać 5-10 minut i spuscic sie do 100 stopni i dopiero jedzie. Jak przed 100 to wszystko ładnie pięknie.
Jakie pomysły?

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2011 17:23:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Miałem kiedyś podobnie i winę nosił czujnik Halla.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2011 17:42:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
no nie wiem czy 110st to narmalka, w takich temp silnik ostro dostaje w odbyt.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2011 10:01:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
DeS napisał(a):
Miałem kiedyś podobnie i winę nosił czujnik Halla.


Ale hall i temperatura? Jakoś to tak jedno mi nie pasuje do drugiego. Jak na dłoni widać, że wystarczy unormowana niższa temp i silnik działa poprawnie. Wiatraki działają, aczkolwiek może czas się zająć wymianą płynu chłodniczego.

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2011 13:41:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
kolego sprawdź czujnik temperatury, który wkręcony jest w chłodnicę. jeśli jest walnięty, to nie załącza wentylatora. u mnie było tak, że nie załączał pierwszego biegu wentylatora, drugi załączał się grubo powyżej 100*.
po wymianie czujki, wszystko pracuje jak należy- koszt śmieszny. :peace:

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2011 13:51:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Powątpiewam w to, ale ... czy jest jakiś system, który wyłącza silnik zabezpieczając go przed przegrzaniem? Bo na to wygląda mi w V8

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2011 20:13:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
U mnie podobnie pokazuje ostatnio na wskaźniku i silnik nadal pracuje. Podłącz Vaga i sprawdź bloki pomiarowe - w pierwszym jest wartość temperatury silnika (u mnie pokazuje 214 - 217 - wyszło mi ok. 103 do 106 st) - to są dane z czujnika wkręconego w prawą głowicę z tyłu.

Na zegarze masz dane z czujnika wkręconego w lewą głowicę z przodu - po jego odłączeniu wiatrak startuje i leci po wszystkich biegach. Odłącz i przejedź się.

Wiatrak z kolei włącza czujnik w chłodnicy, to taki sam czujnik jak ten podający sygnał na wskaźnik ;).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2011 16:16:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
A ktoś mi podrzucił jeszcze jeden trop. Walnięta cewka zapłonowa?

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2011 21:07:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
emsi napisał(a):
A ktoś mi podrzucił jeszcze jeden trop. Walnięta cewka zapłonowa?


Zlokalizuj najpierw ten przekaźnik (u mnie też cyka, ale auto pali normalnie) - nie będę musiał ja szukać :).

Potem po schematach może uda się dojść do przyczyny.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2011 13:54:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Na razie nie to jest priorytetem. To występuje rzadko, a gaśnięcie samochodu na wysokiej temperaturze- za każdym razem

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2011 21:48:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Witam,
Podłączę się pod temat, bo nie chcę zakładać nowego.
Nie mogę odpalić AUDI V8 4.2 automat. Podczas próby odpalenia auta, słychać tylko pyknięcie przekaźnika w środkowym tunelu i nic się dalej nie dzieje. Akumulator jest naładowany, a rozrusznik wogóle nie kręci. Przypomina to próbę odpalania na D lub R.
Ktoś ma jakieś sugestie, czy od razu wyciągać rozrusznik :?: Przy ostatnim odpaleniu samochodu, strasznie słabo kręcił, jakby był słaby akumulator.
Rozrusznik zmieniałem rok temu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2011 22:48:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2011 08:33:19
Posty: 14
Lokalizacja: Biłgoraj
Do kolegi Marianb:) sprawdź przy rozruchu do ilu volt spada napięcie na akumulatorze, niech Ci ktoś przekręci kluczykiem na "start", sprawdzisz to zwykłym miernikiem za 20 zł. jeżeli jest znaczny pobór prądu to stawiał bym na rozrusznik, a jeżeli nie to znaczy że rozrusznik nie dostaje nawet "złamanego volta" i trzeba szukać gdzieś przed rozrusznikiem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2011 15:14:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
seta20E napisał(a):
Do kolegi Marianb:) sprawdź przy rozruchu do ilu volt spada napięcie na akumulatorze, niech Ci ktoś przekręci kluczykiem na "start", sprawdzisz to zwykłym miernikiem za 20 zł. jeżeli jest znaczny pobór prądu to stawiał bym na rozrusznik, a jeżeli nie to znaczy że rozrusznik nie dostaje nawet "złamanego volta" i trzeba szukać gdzieś przed rozrusznikiem :)

Sprawa rozwiązana. Winny był rozrusznik. Włożyłem drugi i auto znów jeździ.
Trochę mam spuchnięte lewe przedramię, ale to standard przy wymianie rozrusznika w V8 bez zdejmowania cewki ;)
EOT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: